Avatar uživatele
Weroniq

jak mám přijmout rozchod beze slova důvodu?

byli jsme s přítelem spolu skoro tři roky, bydlíme docela od sebe, já studuji, on pracuje, vídali jsme se tak každý druhý víkend jsem za ním jezdila a společně jsme tam byli, nakupovali, vařili, celý dům pro sebe.. dneska přijel autem a přivezl mi v taškách oblečení a další věci, které jsem u něj měla a ani po hodině přesvědčování, jsem z něj nedostala důvod, proč se semnou rozchází, protože jsme se nepohádali, nic se nestalo, všechno bylo vpořádku a on že se tak prostě rozhodl.. já to nemůžu prostě unést… ;( vymýšlím tisíc teorií, co se mohlo stát, ale žádná se mi nezdá dost pravděpodobná a nic s tím nezmůžu, odstřihl mě od svého života ze dne na den…
Doplňuji:
vídali jsme se jen každý druhý víkend proto, že pracoval na směny a vždycky jeden víkend měl volný a jeden musel být v práci.. jinak si myslím, že jsme si volali a psali dost často na to, abych věděla, kdyby někoho jiného měl, ledaže by to byla nějaká čerstvá záležitost..
já se s tím prostě nemůžu smířit, přišlo to jako blesk z čistého nebe, myslela jsem si, že náš vztah je celé tři roky fungující, neměli jsme nikdy žádnou velkou hádku a za poslední měsíce ani nepamatuju, že bysme se v něčem neshodli.. nevím, co mu mohlo vadit..
nemůžu jíst, nemůžu spát, ještě ty nepříjemnosti na brigádě (někteří ví).. já to prostě nezvládám ;( všechno mi ho připomíná, každý dárek, každá věc, užírám se tím, jestli strhal ze zdi naše společné fotky a dal všechny dárky ode mě do koše.. nikdy bych tohle od něj nečekala..

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? manon, iceT, suaeda, briketka10, pizlicka, david22, Monča.R.E.T. před 4300 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Ačkoliv se zdá, že ke slovům venkovana není co dodat, cítím, že tobě to nestačí a nějak se s tím stále nedokážeš smířit.
Protože podobné trable řešily už generace před námi, zanechali nám pár univerzálních mouder, např.
„Milujeme-li někoho, má na nás všechna práva, tudíž i přestat nás milovat“
nebo „Čas léčí rány, které nemůže vyléčit rozum“, a lidové – Pro jedno kvítí slunce nesvítí.
Leč ty se ptáš přímo – jak to přijmout? Zkušený MUDr Plzák by ti odpověděl – s hlavou vztyčenou, protože buď tě jen využíval a přetvařoval se, anebo ložisko rozchodu doutnalo už déle a on je srab, který to odkládal a nejspíš nedokáže uvést nějaký racionální důvod, kromě toho, že prostě city vyprchaly. A to zamilovaná strana nechce slyšet.
Dávám venkovanovi za pravdu i to, že v podstatě to funguje oboustranně, obzvláště při dnešní emancipaci, jen ty mechanismy a podíl emocí se poněkud liší. Je ověřeno, že období zamilovanosti trvá cca 1–2 roky, pak produkce serotoninu uvadá.
Také existuje cosi, jako koroze vztahu, partnerský stereotyp, dokonce nemoc s následky impotence, za což se všichni chlapi stydí.
Pokud ti tohle všechno nestačí a on nereaguje na dosavadní komunikační kanály a ty to přes to všechno potřebuješ v sobě nějak rozseknout, pak se seber, dojeď za ním a naprosto klidně, ale otevřeně jej požádej o vysvětlení.
S tím, že tě to nevýslovně trápí a už jen z ohledu na tříletý vztah, ať ti pomůže to pochopit, abys mohla jít životem dál.
Při komunikační krizi, rodinné poradny doporučují zprostředkování s nějakým nestranným kamarádem. Určitě jste snad měli za tu dobu nějaké společné přátele.
Stejně tak ty bys měla mít nějaké zázemí pro chvíle nouze. Zdravý a vyrovnaný člověk má mít 3 pilíře – lásku (rodinu), práci a koníčky (zájmy, přátele). Když se jeden zhroutí, ty zbývající přebírají dočasnou oporu a jejich větší akcentaci. (tj., že lze nalézt zapomění v tom, že se vrhneš na to, cos předtím zanedbávala, protože ses příliš upnula jen na tu jednu třetinu.
Doplňuji:
P.S. Jejda, mosoji, díky za poklonu, skoro jsem se zapýřil, ale abych si ocenění zasloužil, tak přidám ještě trochu selského rozumu:
Milá Veroniko, píšeš, že teprve studuješ, tzn. že máš před sebou velký úkol a za sebou málo zkušeností.
Co by ti asi tak na to řekl tvůj taťka takovým tím mužským a praktičtějším pohledem? (Podotýkám, že mám 2 dcery cca ve tvém věku a s podobnými bolískami za mnou byly několikrát, protože jsem se vždy snažil s nimi udržovat kamarádský a rovnocenný vztah založený na důvěře, aby se nikdy nebály se mi s čímkoliv svěřit.)
Pokusím se fabulovat, jak by ti snad poradil:
Ještě jsi mladá, v životě dochází k daleko horším situacím, s nimiž se musíme vyrovnat. Podívej se na jeden výrok, jenž vypadá jako klišé, ale má v sobě hlubokou pravdu – Nikdy není tak zle, aby nemohlo být ještě hůř a také Co nás nezabije, to nás posílí.
V podstatě tě takhle život připravuje na budoucí úskalí citového života, jehož tato etapa je teprve učednická, kde se snadno dělají chyby, a kde ještě chybí určitá odolnost a schopnost se po kolizích vzpamatovat.
Chceš příklad? Nuže, vem si, že se ocitneš po autonehodě třeba na vozíčku, v tu ránu se ti na ruby převrátí životní hodnoty a priority a pud sebezáchovy (který je nejsilnější, teprve na 2. místě je pud pohlavní), tě vyburcuje řešit úplně základní životní potřeby a vzhledem k omezení i cestu k přežití (kariéra, omezené koníčky apod.)
V teple křesla se možná občas díváš na filmová dramata o nemilosrdném zvratu dovolenkové selanky na ztroskotání daleko od civilizace. Zkus si představit, jak bys sama obstála v takové životní zkoušce s tímto bolestínským přístupem.
A abych se vrátil k vlastním útěchám, končívám chápavý rozhovor s vlastní krví slovy. Kdykoliv ti bude nejhůř, připomeň si, že máš mne, kdy jsem jediný mužský tvého života, který tě bude vždy nezištně a obětavě milovat celý život a předem ti vše odpustí, i když tě třeba předtím sepsuje za tvou trestuhodnou naivitu a hloupost, protože pramení z pouhé nezkušenosti.
Ale ber to, že si to musíš sama prožít, protože zkušenosti se v tomhle nedávají předávat. Mohu ti jen rozumně poradit, ovšem svůj život si musíš prožít jen ty sama.
(ad mosoj, už jsem ti vyrovnal morální dluh?)

Upravil/a: anonym

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?mosoj Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
venkovan

Klídek – pochopit muže je stejně obtížné jako pochopit ženu.
Jestli mohu dát trochu svých zkušeností, tak nad tím nekoumej proč! Podobné situace už leckterý starší prožil a kdo to zažil, tak ví, že si může dávat tisíc vin, že problém je v něm, ale skutečnost je úplně jiná. takže – nadechnout, vydechnout, utřít slzu a jít zas dál. Jinak se jpátráním po důvodech ničíš a nic nevymyslíš. Dej všemu čas, jednou se to třeba dozvíš.
Vem to jako fakt když spadně hrnek na zem a rozbije se.
Prostě a jednoduše – tak se někdy život semele
Zajdi co nejdřív za kamarádkou nebo za někým s kým si o tom můžeš popovídat, ale jinak se tím moc netrap.
Dej si od nás chlapů na chvilku pokoj a až to přebolí, a budeš zas svá, tak je pravděpodobné, že zas se s někým sejdeš.
Píši je pravděpodobné, protože to tak je.
A co takhle – co kdybych tě pozval na punčový či polárkový dort?

Doplňuji:
manon, to samé můžeme my říkat o ženách záhadná, nepochopitelná stvoření. To co se stalo Veronice, tak jsem si prožil taky. Z ničeho nic – jednou rozchod, rozvod jsem později už skoro tušil. To první jsem se nedozvěděl nikdy, to druhé jsem hodil za hlavu, protože jsme se zas sešli.
A když se ohlédnu zpět, tak nejhorší bylo to hledání – proč? Skutečně zbytečné trápení, protože důvod si nikdy sami nenajdeme. Jen sami sebe obviňujeme, že tohle a tamto.
Dnes proto – kašlat na důvody, neničit si zdraví, dát si raději polárkový dort.

Upravil/a: venkovan

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Weroniq, přijměte rozchod s grácií. Některým věcem rozumět nemáme, je jen třeba naučit se takovou ztrátu přijmout. Plačte, zuřte, nadávejte… Dělejte cokoliv, co Vám pomůže a uleví.
Jednou si uvědomíte, že to byl pitomec, který ve Vás odmítl skvělou ženu a báječnou partnerku. Nezasloužil si Vás. Tak ho nechejte být a netýrejte se tím, co mohlo být příčinou Vašeho rozchodu. Zcela určitě zbabělost. Žít se slabochem nebo se zbabělcem je hrůza. Nelitujte. Pusťte bolest do svého srdce, ona potom rychleji odezní.
Nebojte se, najde se ten, kdo si Vás spíše zaslouží a bude si více Vás i Vašich citů vážit.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Nejvíce mně uzemnila Damiana. Cituji " Tvá vina to není" jaká jasnovidnost!!! Nechtějte po mně abych zde napsané odpovědi bral vážně když vím že vážně míněné nejsou. V době, kdy rozvod manželství se bere jako samozřejmost ( skoro povinnost)se podivovat nad tím, že se někdo s někým rozešel z nezávazného svazku nemůže být upřímně myšleno a je to mlácení prázdné slámy.
Nejblíže je jako obvykle dr. Axl, který má velmi dobré analyzační schopnosti.

Musíš pochopit že tvůj protějšek na takovéto řešení má právo , zrovna tak jako ty.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
david22

Souhlasím s ockem! Často se zastávám mužů, nicméně v tomto případě mi zůstává rozum stát. Rozejít se s někým ze dne na den, a ani nevysvětlit proč, je vrchol nenormálnosti a podlosti.
To i mě (jako chlapa) dost namíchlo. Ten člověk je zbabělec. Nechci říct, co by si zasloužil (musel bych být sprostý). A jak řekla ocko, vemte to s grácií, asi si vás nezasloužil…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Damiana

Řekla bych, že Pižlička udeřila hřebíček na hlavičku. Jestli ti tak leží na srdci důvod k rozchodu, opravdu všechno nasvědčuje tomu, že „ta druhá“ mu položila nůž na krk. Takhle zbaběle se obvykle zachová člověk, za něhož už „jedná“ někdo jiný. Když ti nedokáže zpříma do očí, po třech letech vztahu říct co a jak, buď ráda, že to takhle dopadlo. Osobně znám případ, kdy se muž se ženou ráno pomiloval a odpoledne jí po telefonu oznámil, že již týden jedná s právníkem o rozvodu. Další to své ženě oznámil pomocí SMS, jiný po kamarádovi, tchýni nebo poslal „vyřizovat“ těhotnou milenku. Časem se ti bude chtít si nad jeho chováním odplivnout, to mi věř. Vybral si sám, nenech se hodit do pozice té odkopnuté, škemrající, toužící po vysvětlení. Kašli na to. Ať si to nechá, patrně se má za co stydět. Tvá chyba to není. Vypovídej se kamarádkám, nebo na nějaké Dona lince apod. – od toho tam jsou, aby ti ulevili od psychického problému.
Je to čerstvé, je to smutné, je to nepříjemné, ale je to život. I takové zmetky zbabělé ženy v životě potkají. Ber to jako dobrou životní zkušenost. Jen ať si tvůj ex užije svůj nový život – btw- co ty víš, co z něj časem vyleze, mohl se i tzv. najít a odejít k muži – také by to nebyl ojedinělý případ, to mi tedy věř!
Doplňuji:
ad Mosoj: Myslíš jejich rozchod? Tak jsem to ale nemyslela. Šlo mi o to, že on se zachoval zbaběle, tak ať si v tomto případě nic ona nevyčítá – konktrétně na tu danou situaci. A to tu také řeší, ne? Podle tebe je její chyba, že on se k ní zachoval jako dobytek? Na rozchod musí být dva – evidetně jejímu ex scházelo něco, a to, co ona považovala za fungující vztah jemu nevyhovovalo. Jenže vše se dá řešit slušnou formou, ne sbalit jí pět švestek a fertig.

Upravil/a: Damiana

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
pizlicka

proc jste se vidali kazdy DRUHY vikend?jeden vikend ty,druhy vikend ta druha???a rozhodl se mezi tebou a tou druhou?pokud ti nechce rict duvod,nikdy te nemiloval.vyzaduje to velkou davku pokory,prijmout rozchod otaznikem.clovek si pripada vyuzity,zneuzity,a v hlave se mu toci jedine–prOČ???Ale ver,ze takto se chova jen necestny clovek a nema cenu se trapit.mas moznost-bud to pretrpis,nebo o vikendu zjistis pravdu.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
manon

Chlapi jsou vážně malinko jiní. Nejspíš si neuvědomují, co s Tebou dělá ta neochota se bavit o důvodech. Ty bys chtěla pochopit, oni chtějí právě vše jiné, jen ne se tím zabývat … Venkovan to řekl parádně.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
hanulka11

Vidíš možná jsi ho vůbec neznala – ono vidět se tak málo ,to člověk druhého nepozná … možná tě měl v záloze co ty víš – nepátrej po tom- nech to být,, kdyby byl solidní a férový tak se s pravdou netajil .

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
suaeda

Je to pro Tebe nyní těžké období, ale časem to přebolí. Každý máme rady a většina z nás si možná prožila v minulosti něco podobného. Nyní by bylo dobře jít si popovídat s kámoškama (přijít na jiné myšlenky), dát si nějaký dobrý zákusek (je prý dobré obalit nervy tukem :), a koupit si něco hezkého na sebe pro radost. Nu a za za čas se oháknout, namalovat a vyrazit ven. Svět se bude točit dál, ač se Ti to nyní nezdá, ale vše přebolí. Hlavně se nyní nesnažit něco vehementně zjišťovat, přemýšlet o tom jaké by to bylo atd. a hlavně neudělat něco ukvapeného, protože trápení se jenom prodlužuje. Držím palce.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

To je mi líto. Nebyl pro vás. Pro takhle pracující je bližší pracovní parta. Jak se při práci často baví o svých drahých polovičkách si nepřejte ani slyšet. Snad k tomu rozchodu napomohla legrácka takového kolegy; Hele, viděli jsme tu tvou jak zase vychází z baráku s tím… A když tomu uvěří, je zaděláno. Už dávno se kvůli podobné legraci nějaký ženatý kluk oběsil.
Vy se teď musíte smířit. Nevíte proč, jenom se neobviňujte! 3 roky – kritická doba..

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
iceT

Ono je možná někdy lepší opravdu nevědět proč se stalo,to co se stalo.Takže nepátrat,žít dál svůj život.

před 4300 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
manon

Venkovan: Nenapadlo mne, že by to mohlo fungovat oběma směry. Ženské bývají komunikativnější, jsem myslela… No jo no. Beru. Život je složitý :) Ale nanukáč je lék :)

před 4301 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
venkovan

Muži a ženy, a ženy a muži jsou ve své podstatě stejní. To znamená tak stejní, až se od sebe leckdy lišía potom ten život je mnohdy složitý, přestože je jednoduchý. Takže i žena když je třeba neřekne víc než je třeba. Horší je, když nemluví, ale v ruce má litinovou pánev.
Takže moudrý muž má doma pro všechny případy nanukáč. Buď na udobření nebo na ochlazení a nebo pro příjemnou pohodu při které se dá mudrovat nad mužskoženským světem.
A tak jsem zvědav, jestli si Veroniq doplní mrazák, protože to je asi to nejlepší řešení. Pustit vše co nejrychleji z hlavy, nechat si tam příjemné vzpomínky a po čase zkusit štěstí znovu. Pokud studuje, je to ještě všechno v pohodě. Vlastně ještě dopadla dobře – vrátil jí věci.

před 4301 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Weroniq

to oblečení nebo kosmetiku, co mi vrátil, bych klidně oželela, kdyby mi řekl PROČ.. co mu vadilo, proč mi to nikdy neřekl, proč nechal přetéct svůj pohár trpělivosti a předstíral, že je vše dobré a teď už najednou není.. proč mi nedal druhou šanci.. ještěže mi nevrátil spolu s mými věcmi i všechny dárky.. ale ty asi vyhodí.. ale já to nedokážu

před 4300 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
venkovan

Veroniko – usměj se na mávni nad tím rukou. Vím, že to bolí – pokaždé toho, kdo v partnerském vztahu dostane takovou podpásovku to bolí podstatně víc, protože ten druhý se na to připravil.
Nepátrej proč se rozešel. Fakt – nemá to cenu, naopak ti může ublížit ještě víc, že si přisadí nějaký nesmysl.
Prostě prožila jsi s ním kus svého života – určitě tam budou i hezké vzpomínky. Jen teď je vytěsnil smutek z rozchodu.
Vem to z lepší stránky – odešel včas, než mezi vámi vznikly pevnější vazby. Dostala jsi od života sice ránu, ale i ta se nechá postupně pozitivně vyhodnotit – je to jen další životní zkušenost.
Jak jsem sám psal – dodnes taky nevím taky proč kdysi – a mohu říci, že každý aby měl pokoj si dokáže vymyslet cokoliv.
Pokud ti vadí věci co od něj máš a nebo jste si společně pořídili, dej je do krabice a tu strč někam do zadního kouta. Vše co se stalo pomalinku přebolí (odteče i slzami apod.) a jednou se třeba do své krabice zas podíváš. Mimochodem – nedávno jsem našel nějakou hluboko uloženou památku z tanečních. Mohu říci, že je to zvláštní pocit – takový nenahraditelný a nebyl negativní. Víc zvědavý – kam kdo z nás za ten kus života došel. Stejně to nezjistím, ale zvědavost chvíli byla.
zajeď za kamarádkou, sourozencem, či jinou osobou které se nebojíš svěřit, vyplav smutek se slzami a neužírej se lidskou neomaleností. Moožná, že se rozešel, a ani neví proč. To taky není nic neobvyklého. prostě něco ve vztahu nesedí, a přitom se neví co to je.
Pokud na nose nemáš bradavici se třemi chlupy, jedno oko pod nosem, druhé za uchem, zuby děravé jako starý hřeben, postavu, že bys mohla stát modelem pro fotbalový míč, tak pořád máš naději, že se setkáš s klukem, který bude třeba férovější.
Koukám polárkový dort nezabral – tak co medovník?

před 4300 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
hanulka11

Prostě zlikviduj vše co ti ho připomíná a jen tak budeš mít klid – nějak se to na tebe sesypalo, ale věř bude zase dobře – vidíš nestálas mu za to ,aby ti vše vysvětlil a tak se férový chlap nechová . Možná je dobře, že to netrvalo dýl .....

před 4300 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Rodina a vztahy