Avatar uživatele
Jitra

Pod nátlakem jsem podepsala dohodu o rozvázání pracovního poměru.

Ředitel mi řekl,pokud toto nepodepíši,měl to již připravené ve svém počítači, že okamžitě dostávám §53.S brekem jsem podepsala.Co teď s tím?Pracovní poměr mi končí 31.10.Ředitel mi řekl,že chce,abych celé dva měsíce marodila.Jsem tedy na nemocenské,ale příjdu o velkou část mzdy.Chtěla bych se na ty dva měsíce vrátit do práce, ale… Pracuji jako účetní,v mé kanceláři je již nová pracovnice-kamarádka ředitele,já tam mám veškeré osobní věci.Co se stane,když si dnes ukončím nemocenskou,v pon­dělí příjdu normálně do své kanceláře.Co mi můžou udělat?Můžou mě přeřadit na práci uklízečky,či ošetřovatelky,nebo do kuchyně atd.?Mám nárok zůstal v účtárně?Podo­týkám, že výpovědi předcházela klasická šikana ze strany ředitele,chtěl mě dostat pryč bez odstupného.Když jsem byla nucena podepsat výpověď jím sepsanou,jako že jsem jí podávala já,byla jsem na nemocenské po operaci,nechal si pro mě poslat služ.vůz.Náš zřizovatel je Magistrát.Děkuji za odpověď.
Doplňuji:
Včera jsem byla za zřizovatelem-což je magistrát,ten mi odpověděl,že je to tvrzení proti tvrzení a abych si rozmyslela co a jak komu řeknu a napíšu.Že se může stát, že pan ředitel má dlouhé prsty /je to velký člen ODS/ a třeba také nenaleznu novou práci.Můžu vás ujistit,že v našem právním státě nemáte vůbec šanci se dovolat spravedlnosti­.Ano,je to má chyba,že jsem pod tlakem,když mě urážel a hrozil §53 podepsala dohodu.Nikdy jsem tento paragraf nedostala a netušila jsem,že pokud jsem nemocná,či pokud jsem nikdy nebyla kázeňsky napomínána,tak nemohu tento paragraf dostat.Když jsem řekla,že si to musím rozmyslet,řekl,že pokud překročím práh jeho ředitelny, tak mi to okamžitě píše-tu výpověd §53.Když jsem vylezla z ředitelny,ko­legyně plakaly se mnou,ovšem všichni se bojí svědčit,jinak taky poletí.Je tohle normální?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Upravil/a: Jitra

Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? kropitko, panenka, Jahoda, anonym, rybíz, flodur před 4983 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
standa

To je taková nehoráznost !!!

Doporučuji, abyste ještě dnes zašla do nejbližší advokátní kanceláře a zde se dohodla na dalším postupu. Tato první návštěva vás bude stát cca 1.000 Kč, ale investujte to, prosím.

1. vynucené podepsání výpovědi

  • pokud nebudete mít svědky, tak to bude nejspíš problém s dokazováním opaku
  • každopádně právník poradí, protože jako důkaz berou soudy i nepřímá svědectví, jako např. když se s touto ředitelovou prasárnou svěříte svým kolegyním např.

2. přažazení na jinou práci

  • ano s odvoláním na ustanovení § 41 ZP (viz zdroj) lze zaměstnance přeřadit
  • mrkněte do tohoto paragrafu a zde vyčtete CO na vás pan ředitel může a co nikoli

3. v pondělí přijďte normálně do práce a žádejte o přidělení práce dle pracovní smlouvy (nejlepší bude, když tento požadavek o přidělení práce dle prac.smlouvy předložíte řediteli písemně a před svědkem)

4. uvidíte jak bude reagovat dál…, já bych na vašem místě šel do žaloby o neplatnost výpovědi !!!

5. panu řediteli bych pak navrhnul (vyzbrojen právníkovými radami), abychom se dohodli na:

  1. zrušení výpovědi
  2. ukončení pracovní poměru dohodou z organizačních důvodů k nejbližšímu možnému datu + čtyři!!! platy odstupného
  3. jinak bude mít pan ředitel velké problémy

Doplňuji:
Co k vašemu doplnění dodat?

Na 1000% nebude mít pan ředitel tak dlouhé prsty, abyste si nesehnala jinou práci. Sice nevím v jakém městě či okrese se nacházíte, ale o účetní by neměl být nezájem.

Je to o vaší osobní statečnosti, zda do případného sporu půjdete. A je v tuto chvíle nepodstatné zda jsou na vaší straně jasné a prokazatelné důkazy či nejsou, protože důležité je, že podáte návrh žaloby a že se nenecháte zastrašit. Pak totiž nastane to, že ´chytrý´ pan ředitel by si mohl říci, že se mu případný spor nehodí do krámu a třeba bude mít chuť se ´nějak´ dohodnout…

Ale bez té žaloby se nestane nic ☹

Zdroj: http://busines­s.center.cz/bu­siness/pravo/za­kony/zakonik-prace/cast2h3.aspx

Upravil/a: standa

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mojitek

Je to jak pise Standa. Uplne ze vseho nejdriv si najdete pravnika ktery Vam poradi jak mate krok za krokem postupovat.
A nebudte vystrasena,on nema tak dlouhe prsty,to on si takhle troufa na bezbrannou zenu neznalou zakona…

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
colombo3

Ano je pravda,že by to nebo to chce právníka,ale zase peníze,nevím jak to teď vypadá s Vámi,ale,já bych udělala,šla bych do práce-vím,jsou to nervy,normálně,po­kud by ředitel chtěl udělat co řekl,že výpověď dostanete ihned,tak ať jí ihned napíše,ovšem musí taky zdůvodnit proč,samotný § 53 je jen jeho zástěrka,Vy vemte ten papír,nepodepisujte a pak by žaloba byla na neplatnost výpovědi,pak bych šla na Magistrát,vypadá to,že děláte někde ve škole,tam bych podala stížnost na ředitele,tu musí Magi přijmout,a jestli Vám řikali,že má dlouhý prsty ODSák,ať mi to daji písemně,co mi řekli,nedaji nic ale daji tuce od toho pryč a budou projednávat,a mezi tím bych napsala na Ministerstvo,nad­řízený Magi,zase stížnost a žádala bych kontrolu Magi tak kontrolu u Vašeho zaměstnavatele,kde bych všechno do detailu popsala,ode všeho kopie,nezapome­nout,a věřte,že to půjde,dneska už jo,nebojte nic se Vám nestane a jako účetní,budete vědět hodně věcí,který si pak ředitel rozmyslí,pak tu bude „možná“ výpověď pro nadbytečnost a 4 platy,to už je na Vás,ale podotýkám, že nemůžete jít uklízet nebo vařit.Taky jste nenapsala,jak dlouho tam děláte.A jestli to ředitel už někomu udělal.Držim palce.Taky bych si vzala třeba telefon s nahráváním.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Jitra

Všem moc děkuji za odpovědi, ovšem nic není tak lehké, jak vypadá. Právnička na pracovním úřadě byla velmi velmi sympatická,ta mi rovnou řekla,abych se do sporu s ním nepouštěla. Že je to na dlouhé lokty s nejistým výsledkem.
Pro Colombo 3: Já jsem už výpověď podepsala,výpověď byla již připravená v počítači,strašně jsem se bála,uřvaná jak malá holka.Ještě teď se za to stydím.S §53 vás nikde nevezmou,ani na pracáku,tak jsem raději volila tu dohodu.Podotýkám,že jsem byla v neschopnosti,v kte­ré teď musím pokračovat.Teď už vím,že neměl na mě žádnou páku,jen mě strašil.Po bitvě každý generál.Mé kolegyně v práci se modlí,aby vyhrál volby,kandiduje na starostu jednoho menšího města.Je to bezpáteřní ješita.Ano,v pon­dělí půjdu ještě na půldruhého měsíce do práce.Můj lékař ví o šikaně,předepsal mi nějaké prášky na nervy,abych vše zvládla,tak si nějaké v práci zobnu.To jsem dopadla.Včera mi přišla výplata za srpen,no není to ani na nájem a inkaso.Hrůza!!!
Jinak za vše díky.

před 4978 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek