Avatar uživatele
Rommart

Jak dlouho nabíjet autobaterii?

Jak dlouho přibližně nabíjet starší autobaterii 12V 50Ah 460A. Nabíječka je 12V 6A. Když jsem přišla po 3 týdnech strávených v nemocnici k autu, tak se akorát jemně rozsvítily kontrolky na přístrojovém panelu, ale nastartovat se nepodařilo.Auto jsem nachala odtáhnout,známý mě upozornil že pokud odpojím aku z vozidla Peugeot 206 1,4 benzín r.v.99 a odnesu si ji domu tak, po nabití doma a zpětné montáži už prý nemusí počítač svolit s naskočením motoru, bohužel manuál k tomuto autu nemám koupila jsem ho ojeté. Poradí mi někdo jak dlouho nabíjet úplně vybitou výše popsanou baterii? A v případě její demontáže je možné opravdu vozidlo tzv. usmrtit? Díky za odpovědi.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Wang před 4115 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Nevím jak Tvůj známý nabíjí aku,ale to co ti říkal je,podle mne hloupost,že po odpojení aku z vozu už nemusíš auto nastartovat. Jedinou věcí je,že pokud máš zabudované rádio od výrobce,musíš po znovu zapojení vložit kód,aby rádio bylo funkční. Jinak nevím,jestli máš samoúdržbovou baterii nebo tu starší,kde se musí dolévat elektrolyt na správnou hustotu. Jinak já nabíjím aku (vytaženou) přes noc(třeba i 12 hod.) a nikdy se mi nestalo,že bych udělal něco špatného. Možná,že se ozve i odborník na tuto problematiku a dá ti zasvěcenější radu.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

Nejdříve k nabíjení : Vzhledem k udaným číslům, pokud nemůžeš měřit napětí na svorkách AKU, ji nabíjej tak 6 – 7 hod. Jednak není úplně vybitá a jednak případné přebíjení proudem 6 A by ji nechutnalo. Nedá se to ale přesně říct to by musela být známá nabíjecí charakteristika nabíječky. Tím se ale nezabývej, nech to těch 6 – 7 hod. Pokud by Aku při nabíjení měla snahu se silně zahřívat , nabíjení přeruš a po vychladnutí pokračuj.
V postatě je AKU nabitá pokud při nabíjení již nestoupá napětí na svorkách AKU nebo nestoupá hustotat elektrolytu. Pokud máš AKU bezúdržbovou tak se ale k elektrolytu nedostaneš.

Tvůj kamárád má pravdu. U některých aut se to může stát. Záleží co všechno hlídá počítač. Většinou je to ale u dražších aut i když některá Fabie to udělala také. Pak se musel volat servis k resetu počítače.

Většinou to ale jde nastartovat,ale někdy je dobré udělat reset palubního počítače. dělává se to různou kombinací zapínaní klíčkem od zapalování. po připojení baterie. Pokud to neuděláš počítač se pak „učí“ jezdit několik dní, není to ono a máš po tu dobu vyšší spotřebu.

Takže těžko radit ale bylo by dobré to vědět a jednou to zkusit.

Kdo dal kdysi na mé doporučení a koupil u Lidla automatickou nabíječku za 500 Kč má bez starostí.

Doplňuji:
Pro pány co říkají že to je blbost upozorňuji na jeden fígl, lterý dělají ti co chtějí vyndat AKU a auto by jim nešlo potom nastartovat.
Něž odpojí AKU připojí 12 V baterii ( stačí dvě ploché baterie) k přívodům k AKU než je odpojí. Tím udrží palubní počítač v chodu a on odpojení nepozná. U některých aut to jde přes palubní zásuvku, ale ta bývá většinou odpojena spínací skříňkou při vypnutí klíčkem.

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

Samozřejmě je to volovina, aby auto po odpojení a opětovném připojení akumulátoru našlo nastartovat, je to přesně jak píše Barbakan, hlavně jak uvádí nezapomenout kód k originálnímu rádiu, jestli to vyžaduje, já to mám třeba ochranu vyplou, pak se klidně může baterie vytáhnout, donést do tepla, dolít destilovanou vodu (jestli to není bezůdržbová baterie) a následně se může začít baterie dobíjet, platí pravidlo, že se dobíjí 1/10 proudu po dobu 10hodin (někdo uvádí i 11, mě učily 10), bohužel levné nabíječky nemají ampermetr, pro kontrolu nabití baterie slouží buď zátěžový měřič napětí, který je drahý, nebo použít hustoměr(kontroluje se hustota elektrolitu, u bezúdržbových baterií to nelze), který jde koupit skoro v každé benzině, nebo drogerii.
Baterie jde samozřejmě nabíjet i v autě (což nedoporučuji, může dojít ke zkratu a následně k požáru).
Jestli máš nějakou noname levnou nabíječku, tak doporučuji 50Ah baterii nabíjet tak 1 den, a kontrolovat aby se moc nepřehřála, popřípadě si půjčit ampérmetr a změřit jakým proudem se aku dobíjí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zzzzz

Můžeš si zkusit na internetu najít knihu Jak na to? Nekupuj ji, dá se určitě v pdf stáhnout zadarmo, já ji mám také ke svému autu. Jsou v ní rady k údržbě. Tato kniha je vydána ke spoustě aut, tak hledej přímo tu k tomu tvému.

http://neoluxor­.cz/odborne-knihy/peugeot-206--43745/

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Michálek1245

Většinou by to nemělo být déle než přes noc. Pak už riskujete přebití. A pokud ani po té době není nabitá do plna, tak vyhodit a koupit novou. Pokud na tom chcete trochu vydělat, tak mrkněte na výkup autobaterií v Plzni na web https://www.ko­vosrot-suda.cz/likvidace-autobaterii-plzen nebo prostě někde v okolí, kde to máte. Na novou autobaterii vám dají mimochodem taky slevu za předpokladu, že dovezete k výměně tu starou.

Avatar uživatele
quester01

Obecně k nabíjení olověného akumulátoru:

  • při hustotě elektrolytu užívané v našem klimatickém pásmu má plně nabitý článek baterie napětí 2,4 V ( při této hodnotě baterie při nabíjení „plynuje“- z elektrolytu odchází vodík). Běžná autobaterie ( 6 článků – 12V)pak po odpojení zdroje/nabíječky udrží trvale napětí naprázdno/ bez zátěže cca 13–13,5 V. Pokud takové napětí neudrží, je více, či méně opotřebovaná a nedosahuje již plné kapacity. Překročení hodnoty nabíjecího proudu ( 1/10 kapacity tedy např. 44 Ah= 4,4 A ) a napětí ( max. 6× 2,4= 14,4 V ) akumulátoru škodí.

(zdroj – návod k použití/ r. 2005,český výrobce,baterie PERION -Česka Lípa ).
Na trhu je mnoho typů akumulátorů ( nové technologie)a jejich vlastnosti se mohou dost lišit. Uvedený návod jsou vpodstatě jen základní jednoduché zásady pro běžný olověný akumulátor.

před 3062 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
pedol

Abychom mohli nacpat do akumulátoru těch 50Ah, musíme akec zcela vybít a při tom udělat kapacitní zkoušku, Vybíjejte akec přes nějakou žárovku a ampérmetr a zapisujte každou hodinu proud. Po úplném vybití sečtěte hodinové proudy a to vám dá kapacitu, která je v akecu uschována. Potom ihned (delší vybití škodí) zase přes A-metr nabíjet cca 13hodin 5A, což dá 65Ah. Ty 3 hodiny navíc jsou rezerva na spotřebu plynování. Tu dobu dobíjení můžete korigovat dle skutečného nabíjecího proudu. Pak zase proveďtě kapacitní zkoušku, zda bude větší než ta první. Pokud bude ale menší než třeba 40Ah, akec je kaput.
Mohl by se vyzkoušet postup, kdy se pokusíte rozpustit překrystalizovaný síran, který brání elektrochemickým procesům. Jedná se o nabíjení velmi malým, dlouhodobým proudem do destilované vody, někdy i opakovaně. Vyměňuje se okyselená, šumějící voda za novou. Na závěr se nalije elektrolyt, hustotou odpovídající nabitému akumulátoru.
To vše ovšem za předpokladu, že máte otevřený klasický akumulátor, fůru času a trpělivosti.

před 2472 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek