Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 11.prosinec 13:57

Nejdříve k nabíjení : Vzhledem k udaným číslům, pokud nemůžeš měřit napětí na svorkách AKU, ji nabíjej tak 6 – 7 hod. Jednak není úplně vybitá a jednak případné přebíjení proudem 6 A by ji nechutnalo. Nedá se to ale přesně říct to by musela být známá nabíjecí charakteristika nabíječky. Tím se ale nezabývej, nech to těch 6 – 7 hod. Pokud by Aku při nabíjení měla snahu se silně zahřívat , nabíjení přeruš a po vychladnutí pokračuj.
V postatě je AKU nabitá pokud při nabíjení již nestoupá napětí na svorkách AKU nebo nestoupá hustotat elektrolytu. Pokud máš AKU bezúdržbovou tak se ale k elektrolytu nedostaneš.

Tvůj kamárád má pravdu. U některých aut se to může stát. Záleží co všechno hlídá počítač. Většinou je to ale u dražších aut i když některá Fabie to udělala také. Pak se musel volat servis k resetu počítače.

Většinou to ale jde nastartovat,ale někdy je dobré udělat reset palubního počítače. dělává se to různou kombinací zapínaní klíčkem od zapalování. po připojení baterie. Pokud to neuděláš počítač se pak „učí“ jezdit několik dní, není to ono a máš po tu dobu vyšší spotřebu.

Takže těžko radit ale bylo by dobré to vědět a jednou to zkusit.

Kdo dal kdysi na mé doporučení a koupil u Lidla automatickou nabíječku za 500 Kč má bez starostí.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 11.prosinec 14:03

Nejdříve k nabíjení : Vzhledem k udaným číslům, pokud nemůžeš měřit napětí na svorkách AKU, ji nabíjej tak 6 – 7 hod. Jednak není úplně vybitá a jednak případné přebíjení proudem 6 A by ji nechutnalo. Nedá se to ale přesně říct to by musela být známá nabíjecí charakteristika nabíječky. Tím se ale nezabývej, nech to těch 6 – 7 hod. Pokud by Aku při nabíjení měla snahu se silně zahřívat , nabíjení přeruš a po vychladnutí pokračuj.
V postatě je AKU nabitá pokud při nabíjení již nestoupá napětí na svorkách AKU nebo nestoupá hustotat elektrolytu. Pokud máš AKU bezúdržbovou tak se ale k elektrolytu nedostaneš.

Tvůj kamárád má pravdu. U některých aut se to může stát. Záleží co všechno hlídá počítač. Většinou je to ale u dražších aut i když některá Fabie to udělala také. Pak se musel volat servis k resetu počítače.

Většinou to ale jde nastartovat,ale někdy je dobré udělat reset palubního počítače. dělává se to různou kombinací zapínaní klíčkem od zapalování. po připojení baterie. Pokud to neuděláš počítač se pak „učí“ jezdit několik dní, není to ono a máš po tu dobu vyšší spotřebu.

Takže těžko radit ale bylo by dobré to vědět a jednou to zkusit.

Kdo dal kdysi na mé doporučení a koupil u Lidla automatickou nabíječku za 500 Kč má bez starostí.

Doplňuji:
Pro pány co říkají že to je blbost upozorňuji na jeden fígl, lterý dělají ti co chtějí vyndat AKU a auto by jim nešlo potom nastartovat.
Něž odpojí AKU připojí 12 V baterii ( stačí dvě ploché baterie) k přívodům k AKU než je odpojí. Tím udrží palubní počítač v chodu a on odpojení nepozná. U některých aut to jde přes palubní zásuvku, ale ta bývá většinou odpojena spínací skříňkou při vypnutí klíčkem.