Avatar uživatele
Pokročilý

Proč mají trolejbusy jako pantograf dvojitou kladku místo jednoduchého lyžinového sběrače?

Zdarec, Víte, když jsem se jednou vydal na výlet do Pardubic, všiml jsem si, že trolejové vedení pro trolejbusy je dvojité, a že trolejbus má místo jednoduchého lyžinového sběrače(známý z tramvají a el. lokomotiv)dvojitou kladku(na mě pantografová kladka působí moc zastrale). Proč ale mají trolejbusy dvojitou kladku místo jednoduchého lyžinového sběrače a proč je trolejbusové vedení dvojité? To je dvojité vedení zapojeno dohromady jako dvojfáze nebo rozděleně jako fáze-nulák?

Odpovědi:

Avatar uživatele

Tramvaj nebo vlak (lokomotiva) jako druhý vodič používají koleje...
Trolejbus koleje nemá, takže pro uzavření obvodu (aby mohl téci elektrický proud) potřebuje dva vodiče - a je jedno, zda jde - by šlo, o fázi-nulu (střídavé U) a nebo plus-minus (stejnosměrné).
Na jeden drát by to nejelo...
;-)


Avatar uživatele
Stříbrný

a jak by jsi měl uzavřený okruh kdyby tam byl jen jeden drát?
U vlaků či tramvají je druhym drátem kolej,u trolejbusů je to ten druhý drát. Po propojení těch dvou by nastal tvrdý zkrat..1 drát je fáze ,druhý nulák.Bez uzavřeného elektrického obvodu by to nefungovalo.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý Drap 680
Stříbrný cukrar 668
Zlatý mosoj 665
Zlatý gecco 478
Stříbrný honza19hk 286
Bronzový kapitán 282
Zlatý venkovan 246
Zlatý Kepler 241
Zlatý Lamalam 240
Zlatý Hlada 227

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.