Avatar uživatele
Zlatý

Využívali byste více MHD, kdyby bylo zdarma?

V mém Valašském Meziříčí to začne platit od 1.září, jako už dříve v jiných městech, naposledy se osvědčilo v FM. I když VM je poměrně malé město, zaparkovat autem v centru není často kde. Dali byste přednost diskutabilnímu pohodlí, nebo úspoře peněz a ochraně ŽP?

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Registrovaný

V případě,že bych se mohl pomocí mhd dostat do práce,rozhodně bych ji upřednostňoval i kdyby zadarmo nebyla.Momentálně pro mě ale jiná možnost než auto nepřichází v úvahu.Jen mi rozum zústává stát nad tím kolik lidí je schopných do práce jet kilometr autem.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Stříbrný

Využíval bych ji, kdyby jezdila tam a tehdy, kdy to potřebuji. Za současného stavu je mi prakticky k ničemu.

Není ani potřeba bydlet na vesnici. Stačí okraj Prahy a MHD představuje jeden autobus za hodinu, jedoucí v rozmezí -5 +20 minut proti jízdnímu řádu, ráno nacpaný tak, že už v zastávkách ani nestaví.

To až se bude zase někdo divit, proč lidi jezdí autem. Nic jiného jim nezbývá.


Avatar uživatele
Bronzový

Na auto jsem přesedlal když mne nebavilo večer čekat na 1 - 2 přestupy, cesta se tím protáhla na otravný dvojnásobek.
Ale pro některé cesty bych ji s radostí více využíval, jenomže když jedna jízdenka stojí kolem 25 korun, tak za to ujedu autem asi tak 20km.


Avatar uživatele
Stříbrný

Nevyužívám MHD. Přepravuji se autem nepravidelně na krátké vzdálenosti 3-7 km, když potřebuji něco zařídit. Vyplatí se mi to proti MHD časově a finančně to vyjde nastejno, jako bych jela MHD. Jízdenka na 1/2 hod = 24 Kč, na 90 min =32 Kč = krát 2 (cesta tam a zpět). MHD zdarma nás nečeká hlavně kvůli turistům. Kdyby bylo MHD zdarma, mohla bych častěji navštěvovat své kamarádky.


Avatar uživatele
Zlatý

Já osobně asi ne, protože mi zatím fungujou nohy, a do 2 km chodím pěšky a do 10 km je pořád rychlejší jízda na kole, když se chci někam dostat, protože nemusím jít zbytečně na zastávku, nemusím zbytečně čekat na autobus, nemusím zbytečně pak ze zastávky jít pěšky tam kam mám namířeno...u tohohle všeho mám spočítáno, že do 10 km se všude dostanu mnohem rychleji na kole, takže pro mě k ničemu ale jinak je to dobrý nápad, a to už říkám hodně let, že by měla být jak MHD tak i vlaky zdarma, a v podstatě při tom počtu lidí, který tyhle dva způsoby dopravy obsáhnout, tak by se to to vhodným umístěním různých typů reklam (papírové+zvukové+video) a vhodným načasováním prodlev mezi spoji dalo udělat tak, aby se to zainvestovalo samo a možná to i vydělávalo (přesto že by to bylo zdarma), ale holt si budu muset jednou asi opravdu založit tu politickou stranu, získat 51% hlasů a zrealizovat si to sám ;-).


Avatar uživatele
Zlatý

Určitě ano. Mám sice III. stupeň, ale průkaz je
jen k sezení. Nemám ho k jízdě zdarma. Platím
si tzv. Peněženku a na ni dost projezdím.
V Pardubicích by tento luxus uvítalo hodně lidí :)


Avatar uživatele
Zlatý

Ne. Nevyužívám žádnou MHD


Avatar uživatele
Registrovaný

Tak v Praze si stejně platím permanentně po celý rok, takže ne. Naopak by mi vadilo, kdyby byla úplně zdarma, že by se tam natáhlo víc bezdomovců, na které by pak nikdo neměl žádnou páku je vyhodit. A v jiných městech teoreticky možná, ale většinou je to tak, že tam jezdím jen zřídka, nebo tam jezdí zřídka MHD a je lepší jít pěšky nebo na kole (pokud je možnost). Jak vidím, tak by se ale měla víc podporovat meziměstská hromadná doprava, namísto nesmyslné podpory osobní automobilové (dálnice, parkoviště). Zkrátit intervaly, přeprava zavazadel, slevy pro rodiny ... aby se "nevyplatilo" všude tahat a ideálně vůbec vlastnit auto.


Avatar uživatele
Zlatý

MHD jak je nyní zavedena je už značně zastaralá, pomalá, nevýhodná a neefektivní. Tedy má odpověd zní ne, zdarma to snad ještě má nějaký smysl, ale ztráty na čase cestujících jsou i tak značné a zbytečné. Už by bylo na čase zavést zcela nový koncept autonomní MHD, která de facto bude fungovat podobně jako taxi (na zavolání, a pojede nejkratší trasou přímo do požadovaného cíle). Není to rozhodně nic nemožného a má to řadu výhod. Lidé šetří čas, městské autonomní taxi si budou moci objednat dopředu přesně na čas a jet do cíle nejefektivnější trasou jako by jeli vlastním vozem. Posilování spojů bude jen otázkou vypuštění do ulic více autonomních vozítek, které se už automaticky dopraví na zatížená místa v závislosti na průběžném statistickém sběru dřívějších přeprav. Posilování tak také může fungovat zcela autonomně a bez nutnosti přepisovat jízdní řády. Efektivní eketrovozítka sice zaplaví ulice stejně jako běžná auta, ale vždy se odparkují na místo kde je pravděpodobné, že naberou příštího cestujícího a vždy budou k odstavení preferovat oblasti kde s parkováním nejsou trvalé problémy. Místo velkých autobusů budeme mít flotilu desítek daleko menších a energeticky méně náročných elektrovozítek, které budou zapojeny do autonomního centrálního dispečinku s objednáváním přes mobilní aplikaci, centrální dispečink bude nejen zadávat objednané trasy a přidělovat nejrychleji přistavitelné vozy ale bude i v reálném čase monitorovat celkovou dopravní situaci a automaticky přesměrovávat trasy na méně vytížené silnice aby vytížení bylo zcela rovnoměrné a zdržení minimální. Jsem si jistý že takovéto moderní formě mhd, která vás nenutí s přestupy objíždět půl města abyste se dostali do cíle, ve kterém byste byli i na obyčejném bicyklu rychleji než s dnešní mhd by slavila mnohem větší úspěchy. Jakkoliv vám může dnes připadat taková forma mhd jako vědecká fikce, technologie už existují a nasazení je jen otázkou vůle a ochoty zbourat zastaralé představy, které o mhd máme.


Avatar uživatele
Zlatý

Využívám MHD, takže bych ji využívala, i kdyby byla zdarma. :-))
Valaši se mají, je to super! :-)


Avatar uživatele
Pokročilý

Jsem z vesnice, ale když už se někdy za x měsíců dostanu na místo, kde MHD je, tak mi nevadí za něj zaplatit.


Avatar uživatele
Bronzový

U nás není MHD (autobusy) úplně zadarmo, ale jedna jízda je za 1 Kč bez ohledu na délku jízdy (od 9/2016) pro všechny žáky, učně, studenty, důchodce, invalidy a seniory. Takže se nevyplatí auto, autobusy jezdí spolehlivě po celém městě Kladno i okolí.

Zdroj: http://www.csadkladno.cz/index .php/news/253/18/Informace-o-z menach-v-tarifu-MHD-Kladno-od- 1-9-2016


Avatar uživatele
Bronzový

áno, ale nie prvých pár dní po zavedení.....to by boli sardinky vrátane pachu


Avatar uživatele
Registrovaný

Kdyby bylo MHD zadarmo tak bych ho využívala o dost více, když se to spočítá může se to dost prodražit.


Avatar uživatele
Pokročilý

Kde mohu jdu pěšky,pokud musím autobusem,určitě bych to uvítala. Neznám člověka,který by toho nevyužil.


Avatar uživatele
Registrovaný

Určitě. Dle mého názoru, by měli mít vjezd do centra povolen jen ti, co to auto potřebují ze zdravotních důvodů. Nedělaly by se zácpy, byl by cistci vzduch.


Avatar uživatele
Bronzový

Jednou za rok u nás ve městě bývala doprava MDH zadara, konkrétně se jednalo o evropský den bez aut. Dopravní podnik tímto gestem podpořil tento svátek a dle jejich statistik došlo k navýšení počtu cestujících.
Takže věřím, že kdyby byla MHD doprava zdarma, určitě by ji využívalo více lidí než nyní.


Avatar uživatele
Registrovaný

Už téměř dvacet let si nemusím kupovat jízdenku MHD a nikdy jsem neměl touhu se svézt jen proto, že je to zadarmo. Vždyť elina či autobus není totéž co prostřený stůl s lahůdkami na nějakém rautu nebo recepci.


Avatar uživatele
Registrovaný

Ne. V Olomouci je MHD natolik k ničemu že jsem všude rychleji pěšky.


Avatar uživatele
Registrovaný

Ja autobusem jezdim kazdy den z Bystricky do VM takze me to nijak neovlivni a platit budu stale


Avatar uživatele
Pokročilý

Já rád platím. Město musí z něčeho musí vydělávat.


Avatar uživatele
Registrovaný

Určitě


Avatar uživatele
Pokročilý

Ne, nevyuzival. Auto je auto - v prvni rade svoboda (muzu jet kdy chci a kam chci bez cekani), klid (bez tlacenice, obtezujicich lidi..) a jistota (ano, muze se stat..porucha apod., ale nestane se, ze by byla vyluka, ujelo to, melo zpozdeni - zejmena kvuli napr.navazujicimu spoji atp.)..

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Pokročilý

Smlouvyzdarm

Ještě bych si dovolil doplnit, že to ve Valmezu nebude tak úplně zadarmo. Někde jsem slyšel mluvit (nebo jsem to četl) toho vašeho strostu a nějak mi z toho vyplynulo, že jsou po městě rozesety radary a na MHD se použijí právě peníze, které od řidičů město vybere.
Navíc, protože Valmez trochu znám, tak přemýšlím kam by se tam dalo jet prostřednictvím MHD (jo asi jsou tam taková místa, ale já bych ve Valmezu všude došel pěšky, alespoň tak si myslím, že bych potřeboval). Obzvláště vezmu-li do úvahy, že se Vám tam odtrhly nedávno ty dvě preriferie.... Mimochodem nedávno jsem jel přes Poličnou a myslím, že jí odtržení prospělo, byl jsem příjemně překvapen jak to tam bylo vše upravené....
Ještě jedna perlička, když jsem chodil na stavebku ve Valmezu měli jsme tam učitele, který parkoval před vstupem do školy - ul. Máchova. Ten vždycky vyšel ze školy, sedl do auta, které měl u vstup a docouval cca 50 m k prodejně, která byla v prostorách dnešního Bonveru. Tam nakoupil a zase přejel těch 50m zpět.
Pokud jste z Valmezu tak títe, že je to opravdu kousek možná ani ne těch 50 m.
A tomu já říkám skutečná zhovadilost.
Jarda

Avatar uživatele
Zlatý

Kepler

Ano, máš pravdu, velká část z dotací na MHD bude krytá pokutami a to nejen za rychlou jízdu, ale i za špatné parkování. V Poličné jsem taky jednou dobou bydlel, ale takové to zřizování chodníků apod. probíhalo už za předchozí doby, než se odtrhla od města. Jinak jenom maličkost: příspěvky tohoto typu je lepší psát do interní pošty :-)

Avatar uživatele
Zlatý

Kepler

Yanger: jistě, cesta do práce je jiná věc. Spíše se mi jednalo o cesty za nákupy a tak. Je fakt, že hodně lidí jezdí autem i ten jeden blbý kilometr.

Avatar uživatele
Bronzový

sesednizkola

A proč by neměli jezdit jeden blbý kilometr autem? Tak auto si snad lidé kupují proto, aby s ním jezdili. Proč dát několik set tisíc za auto a pak platit zase za autobus a otravovat se v něm.

Avatar uživatele
Pokročilý

Smlouvyzdarm

Jezdit kilometr autem je hrubě neekonomické vzhledem k amortizaci vozu, protože právě ten první kilometr způsobuje největší opotřebení. První náběh než se všude dostane olej, baterie se nestihne dobít energii potřebnou pro start.... nebo např. voda ve výfuku a následné rezivění. Samozřejmě pokud to bude cesta do obchodu na velký nákup tak tam prostě dojedu. Pokud potřebuji jen pár rohlíků tak tam za deset minut dojdu pěšky nebo zvolím kolo - koloběžku......

Avatar uživatele
Zlatý

Kepler

No třeba proto, že pěšky nebo na kole jsem na místě dřív. Mnohdy i pomocí MHD. Kupovat si auto pro tyto účely je dost uhozené.

Avatar uživatele
Bronzový

Arne1

moje cesta do zaměstnání podle map Seznamu:
auto 2km = 6min
pěšky 1.6km = 30min
to je aktuální stav, dříve to bylo autem 9km za 15 min. MHD mi to nedokázalo spočítat

Avatar uživatele
Bronzový

sesednizkola

No tak to samozřejmě záleží, zatím jsem byl vždy rychleji všude autem. Jestli máš v p.deli tryskový pohon a zvládneš ujít kilometr rychleji než auto tak to pak je auto opravdu zbytecné :)

Avatar uživatele
Zlatý

Kepler

Samozřejmě to neplatí vždy a všude, ale když chci do Kauflandu (to jsou nejčastější cesty), tak jsem tam pěšky za 10 minut. Autem je to 3 x delší trasa a věčně se stojí před ucpanými křižovatkami a tak... :-)

Avatar uživatele
Bronzový

Slecna 007

A nákup neseš v rukách?

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý Drap 933
Stříbrný cukrar 830
Zlatý mosoj 759
Zlatý Kepler 539
Zlatý gecco 478
Bronzový kapitán 386
Stříbrný honza19hk 288
Zlatý led 285
Zlatý Lamalam 278
Zlatý Hlada 274

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.