Historie úprav

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 3.duben 10:03

MHD jak je nyní zavedena je už značně zastaralá. Už by bylo na čase zavést zcela nový koncept autonomní MHD která de fakto bude fungovat podobně jako taxi (na zavolání, a pojede nejkratší trasou přímo do požadovaného cíle). Není to rozhodně nic nemožného. Jen je potřeba mít místo velkých dieslových autobusů pojímajících desítky lidí, flotilu desítek daleko menší elektrovozítek, které budou zapojeny do autonomního centrálního dispečinku s objednáváním přes mobilní aplikaci. Jsem si jistý že takovéto moderní formě mhd, která vás nenutí s přestupy objíždět půku města abyste se dostali do cíle, ve kterém byste byli i na obyčejném bicyklu rychleji než s mhd. Jakkoliv vám může dnes připadat taková forma mhd jako vědecká fikce, technologie už existují a nasazení je jen otázkou vůle a ochoty zbourat zastaralé představy, které o mhd máme.

Avatar uživatele

Odpověděl/a – 3.duben 10:11

MHD jak je nyní zavedena je už značně zastaralá, pomalá, nevýhodná a neefektivní. Tedy má odpověd zní ne, zdarma to snad ještě má nějaký smysl, ale ztráty na čase cestujících jsou i tak značné a zbytečné. Už by bylo na čase zavést zcela nový koncept autonomní MHD, která de facto bude fungovat podobně jako taxi (na zavolání, a pojede nejkratší trasou přímo do požadovaného cíle). Není to rozhodně nic nemožného a má to řadu výhod. Lidé šetří čas, městské autonomní taxi si budou moci objednat dopředu přesně na čas a jet do cíle nejefektivnější trasou jako by jeli vlastním vozem. Posilování spojů bude jen otázkou vypuštění do ulic více autonomních vozítek, které se už automaticky dopraví na zatížená místa v závislosti na průběžném statistickém sběru dřívějších přeprav. Posilování tak také může fungovat zcela autonomně a bez nutnosti přepisovat jízdní řády. Efektivní eketrovozítka sice zaplaví ulice stejně jako běžná auta, ale vždy se odparkují na místo kde je pravděpodobné, že naberou příštího cestujícího a vždy budou k odstavení preferovat oblasti kde s parkováním nejsou trvalé problémy. Místo velkých autobusů budeme mít flotilu desítek daleko menších a energeticky méně náročných elektrovozítek, které budou zapojeny do autonomního centrálního dispečinku s objednáváním přes mobilní aplikaci, centrální dispečink bude nejen zadávat objednané trasy a přidělovat nejrychleji přistavitelné vozy ale bude i v reálném čase monitorovat celkovou dopravní situaci a automaticky přesměrovávat trasy na méně vytížené silnice aby vytížení bylo zcela rovnoměrné a zdržení minimální. Jsem si jistý že takovéto moderní formě mhd, která vás nenutí s přestupy objíždět půl města abyste se dostali do cíle, ve kterém byste byli i na obyčejném bicyklu rychleji než s dnešní mhd by slavila mnohem větší úspěchy. Jakkoliv vám může dnes připadat taková forma mhd jako vědecká fikce, technologie už existují a nasazení je jen otázkou vůle a ochoty zbourat zastaralé představy, které o mhd máme.