Avatar uživatele
iceT

Kdo bude muset zaplatit případnou pokutu?

Brigádně pracuji jako prodavačka v second-handu.
Na dveřích je zřetelně viditelné upozornění, že vstup je možný pouze s rouškou či respirátorem, jako ostatně téměř do všech budov a uzavřených prostor, a 99 % zákazníků to dodržuje, ovšem najdou se tací, co si roušku nenasadí ani když je slušně požádám. Přitom tu roušku má takový zákazník na tváři tak půl hodiny, já to musím mít nasazené celý den, pokud se v prodejně nejsem sama.
Vím, že na jiné prodejně v jiném městě kontrola byla a prodavačce byla udělena pokuta 10 000, protože dvěma ženám dovolila si roušky nenasadit, že to není nutné a následně se tyto zákaznice legitimovaly jako kontrola z hygieny.
Nemám nejmenší chuť připadnou pokutu platit, když budu mít štěstí a ta kontrola opravdu přijde. Taky nelze lidi bez roušky odhánět vidlemi.
Domnívám se, že pokutu by měl platit ten, kdo roušku nenosí nebo ji nosit nechce, třeba by si to pro příště rozmyslel.
Děkuji za případné konstruktivní odpovědi.
Prý mám v tomto případě volat Policii, ale ti než přijedou, tak si lidi nakoupí a odejdou, a myslím, že mají lepší věci na práci, než kontrolovat nošení roušek.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 879 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Ametyst

Je to hnusné, když se zodpovědnost za hloupá plošná nařízení navalí shora až na toho nejmenšího člověka, který má jenom provádět neproveditelné. Nejspíš bych si natáčela video, že jsem je upozornila, abych byla krytá, když je jasné, že jiné dospělé nelze do ničeho nutit. Přeju hodně štěstí.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Pokutu by opravdu měla platit prodavačka. Možná by ani nemusela, kdyby prokázala, že se zákazníky pokusila vykázat. Pokud si dobře pamatuju, pokuta
10 000,– platila v první vlně i pro ty, kdo roušku nenosili. Jak je to dnes nevím.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
aliendrone

No JISTĚŽE TY! :(
Naprosto se shoduji s Ametyst, neskutečná zhovadilost tohoto státu snad nemá v dějinách obdoby! Nejlepší perlou zhovadilých havloidníchu zastánců dem(ent)okracie je postup, kdy se úřední dopis považuje za doručený, se všemi z toho plynoucími důsledky.
Tudíž když ti Česká pošta zabrodelí zásliku (a bude v rozporu se skutečností tvrdit, že ti do schránky vhodili „oznámení o uložení zásilky“), klidně si všechno odskáčeš PODLE ZÁKONA (včetně exekucí, obstavení účtů, případného nabytí právní moci rozsudku atd. ), aniž by ses něčeho dopustila!!! Na takové prasárny se nezmohli ani zhovadilí bolševici! :( :( :(

Doporučuji následující postup.
V poklidu přistoupit k zákaznicím a oznámit jim:
„Vážené dámy, dle předpisů a nařízení naší dem(ent)okratické zlodějovlády mám povinnost vás upozornit o povinném užívání roušek v provozovně. V případě jejich nenasazení mám povinnost volat fízly ("okrádat a mlátit“ nebo co to mají na autech). Jinak mi hrozí mastná pokuta, kdyby přišli přeplácení darmožrouti z hygieny či kdovíjaká jiná kontrola. Děkuji za pochopení." ;) :D :D

Ale s tím nahráváním (jak píše Ametyst) opatrně! MUSÍŠ mít na dveřích cedulku, že prodejna je monitorována kamerovým systémem s nahráváním, jinak se záznamem dopustíš trestného činu! To víš, havloidní dem(ent)okracie, tak si to raději čekni. :( :( :(

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
JežíšKristus

Pokutu platí provozovatel. Ten je odpovědný za BOZP a dodržování předpisů v celé prodejně.
V případě vpuštění osob bez Tečky do restauračního zařízení, může provozovatel dostat pokutu až 3 miliony.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Pepa25

„prodavačce byla udělena pokuta 10 000, protože dvěma ženám dovolila si roušky nenasadit, že to není nutné a následně se tyto zákaznice legitimovaly jako kontrola z hygieny.“ Ten příběh je poněkud zvláštní – máte to z důvěryhodného zdroje?

Avatar uživatele
iceT

Zvláštní čím? Že někdo přijde jako provokatér a kontroluje, zda se personál chová a jedná tak jak má? A posléze informuje vedení. K ségře do Krásna chodili provokatéři každou chvíli.
Zdroj je důvěryhodný, byla to jedna z prodavaček ve zmíněném secondhandu, ale v jiném městě. Holky mají na FB svou skupinu a hojně mezi sebou komunikují, takže postižená varovala i ostatní, aby nebyly tak laxní.

Nový příspěvek