Avatar uživatele
(O_o)

Byl za nacistického Německa znárodněn majetek obyvatel či firem a byly uzavřeny hranice?

Zdravím, nacistické Německo bývá často přípodobňované k SSSR, na základní škole jsme jej téměř vůbec neprobrali a je to opravdu škoda, kdyz pamětníci ještě žijí. Měli jsme jen přednášky židů, ale normálních obyvatel ne, takže jen z jedné strany.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? annas před 2429 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Lamalam

„Měli jsme jen přednášky židů, ale normálních obyvatel ne…“ Takže Židé nejsou normální obyvatelé?

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Ano byly znárodněny některé firmy a i majetek některých obyvatel. Hranice s Říší uzavřeny nebyly, ale kontroly na nich probíhali. Na počátku po zabrání Sudet byli tisíce lidí vystěhování ze svých majetků.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
led

Najprv k vašej otázke, musím sa trochu spamätať z vašej geniálnej znalosti národností a ras ľudstva. Ako ste dokázali na základnej škole rozoznať Žida od ostatných národností?
K vyučovaniu: v osnovách základných škôl je v dejepise aj obdobie Nemecka počas nacizmu… vráťte štátu a rodičom školné, ktoré na vás vynaložili!

K otázke:
Za nacistického Nemecka bol v Nemecku a okupovaných štátov pod fašistickou jurisdikciou (tjj. nacistickým právom) zhabaný majetok Židov a štátu nepriateľsky orientovaným ľudí a sčasti rozdelený „verným a spoľahlivým“ nacistickému zriadeniu a sčasti zoštátnený.
Vnútorné hranice medzi jednotlivými okupovanými štátmi neboli uzavreté, ale bol obmedzený voľný pohyb osôb na cestovné príkazy – povolenky k ceste. Toto bolo prísne kontrolované oficiálnou a tajnou políciou a vojenskými hliadkami Wermachtu. Nemohli ste ako dnes, len zo dňa na deň skočiť na kávu, alebo pozrieť striptíz na Moulin Rouge, alebo zahrať karty v Cassínu. Teda pokiaľ ste nemali tie správne konexie a peniaze.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Ano, jak píše Drap…
Ze Škodovky byla zbrojovka (proto pak v Plzni rozbombardová­na.¨Platy zaměstnanců ve zkonfiskovaných továrnách byly velmi slušné…
Sedláci spořádaně odevzdávali kontingent, aby „uživili“ německou armádu.

Uzavřené hranice? Přes ty se chodilo sem a tam (pašeráci) vždy. Kontroly byly zpřísněné a hlídky ve střehu.
Po válce opět hlídkovali nastátní hranici četníci (jako za 1. republiky, než se dala dohromady armáda) . Před i po r. 1948 sem chodili přes hranice Němci.
Na Chebsku po válce odváděli krávy, pálili seno, slámu, obilí..... Byl tam větší hlad a bída, než přišla dostatečná pomoc z UNRRY.. Leckdy také zastřelili toho, kdo se připletl do cesty (Čech, hraniční hlídka). A raké tu „pobíhali“ wervolfové aj. Později „záškodníci“…dělali totéž :(-
Sokolovské CHZ byly ze stejného důvodu oploceny, v noci osvětleny a bedlivě střeženy vnitřní stráží.

Hranice se drátovaly asi v r. 1953, právě během studené války......

Pro led
na některých ZŠ i SŠ se učilelé vyhýbají výkladu novodobých dějin, tedy válečných a zejména poválečných. Tedy není třeba vracet školné, ale stát = školy mají dluh vůči žákům (osobní zkušenost v rodině)
Je známo, že napříč věky, ten kdo je u moci „upravuje“ dějiny k obrazu svému....., a ti učitelé, pak asi raději přeskočí/pomlčí. Pevné školní osnovy nemáme..... Přesto mám samozřejmě k některým formulacím tazatele jisté výhrady :(. Kdo chce, informace vyhledá, obrázek si utvoří svůj.

Upravil/a: da ny

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

Vy co se posmíváte. Ano i židé jsou „normální obyvatelé“ ale pokud při vyučování zaní jen jejich vzpomínky, je to jednostranné. Opravdu nejsou zrovna reprezentativní vzorek populace (teď to nemyslím ve zlém, ale s ohledem na satistiku a vyváženost informací)

led: Já jsem tedy trochu starší ročník. Na ZŠ mně postihl ještě socialismus. Co ale pamatuju tak o normální životě v té době jsme se toho opravdu moc neučili. Data bitev, Lidice, Ležáky, Buzuluk, Dukla,… (o Plzni snad jen bombardování) Ale o způsobu života většiny obyvatelstva vcelku nic.

před 2429 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Zaujímavé a pritom mali sme rovnaké učebnice, že by to bolo učiteľom dejepisu?

před 2428 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
da ny

Ano, buhužel bylo a hlavně v současnosti to je učitelem dějepisu, politickou příslušností či náklonností i obavami a touze po klidu… ;)
My jsme na ZDŠ dostali dobré informace. a mé ročníky se opírají o vzpomínky rodičů a prarodičů.
Maminka žila na nalé vísce v JČ. O válce nevěděli nic, jen občas přeletěla letadla od letiště v ČB. Na konci války viděla pár Ruských vojáků. Nouze byla, hlad ne.
Taťka si v Plzni „užil“ trojí stěhování, provizorní ubytování v divadle v důsledku vybombardovaného domu. Děda pracoval ve Škodovce. Užili si amerických vojáků. Té 1. vlny, kteří bojovali na frontě. Na rameni měli Indiána. 2 je navštěvovali (jeden měl moravský původ). Nosili jídlo, proviant, kompoty, exotické ovoce, žvýkačky a čokoládu dětem Z prezervativů nafukovali dětem balonky 😁
Ti byli družní. Pokračovali dál, „šli na Japonsko“.

Ve 2. vlně pak byli ti „frajeři“, menší množství okupační armády. Ti měli na rameni bílé bizony. Projíždějící se v džípech, honící česká děvčata. Přijímající německé vojáky, zajišťovali jim návrat domů. Pomáhali v jejich bezpečném odsunu. Ničící techniku (auta) a jiné zboží…
(počinky budoucí studené války) Odvážely se do Německa spousty beden (dokumenty, seznamy, zboží… kdo ví, co všechno… ?
Prastrýce a jejich kamarády vojáky, kteří chtěli jet pomoc do Prahy (povstání) odzbrojili a nepustili je…,

před 2428 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

„Pevné školní osnovy nemáme“ v časoch našeho detstva, myslím Drapa a mňa, oškolské snovy boli a práve naopak, učiteľ si nemohol dovoliť iné, než bolo v osnovách. Napriek tomu boli takí, ktorí počas hodín vyučovali aj viac, než bolo v osnovách. ale boli takí, ktorí učili len podľa osnov – napríklad:na hodinu dejepisu som do školy priniesla najnovšiu vedeckú informáciu o 1.človeku na Zemi. Dejepisár si ma vypočul a „pokiaľ to nie je upravené v osnovách, budeme sa tieto roky učiť po starom.“

před 2428 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek