Odpověděl/a – 5.září 3:47
Ano, jak píše Drap…
Ze Škodovky byla zbrojovka (proto pak v Plzni rozbombardována.¨Platy
zaměstnanců ve zkonfiskovaných továrnách byly velmi slušné…
Sedláci spořádaně odevzdávali kontingent, aby „uživili“ německou
armádu.
Uzavřené hranice? Přes ty se chodilo sem a tam (pašeráci) vždy.
Kontroly byly zpřísněné a hlídky ve střehu.
Po válce opět hlídkovali nastátní hranici četníci (jako za 1. republiky,
než se dala dohromady armáda) . Před i po r. 1948 sem chodili přes hranice
Němci.
Na Chebsku po válce odváděli krávy, pálili seno, slámu, obilí..... Byl
tam větší hlad a bída, než přišla dostatečná pomoc z UNRRY.. Leckdy
také zastřelili toho, kdo se připletl do cesty (Čech, hraniční hlídka).
A raké tu „pobíhali“ wervolfové aj. Později
„záškodníci“…dělali totéž :(-
Sokolovské CHZ byly ze stejného důvodu oploceny, v noci osvětleny a
bedlivě střeženy vnitřní stráží.
Hranice se drátovaly asi v r. 1953, právě během studené války......
Odpověděl/a – 5.září 4:01
Ano, jak píše Drap…
Ze Škodovky byla zbrojovka (proto pak v Plzni rozbombardována.¨Platy
zaměstnanců ve zkonfiskovaných továrnách byly velmi slušné…
Sedláci spořádaně odevzdávali kontingent, aby „uživili“ německou
armádu.
Uzavřené hranice? Přes ty se chodilo sem a tam (pašeráci) vždy.
Kontroly byly zpřísněné a hlídky ve střehu.
Po válce opět hlídkovali nastátní hranici četníci (jako za 1. republiky,
než se dala dohromady armáda) . Před i po r. 1948 sem chodili přes hranice
Němci.
Na Chebsku po válce odváděli krávy, pálili seno, slámu, obilí..... Byl
tam větší hlad a bída, než přišla dostatečná pomoc z UNRRY.. Leckdy
také zastřelili toho, kdo se připletl do cesty (Čech, hraniční hlídka).
A raké tu „pobíhali“ wervolfové aj. Později
„záškodníci“…dělali totéž :(-
Sokolovské CHZ byly ze stejného důvodu oploceny, v noci osvětleny a
bedlivě střeženy vnitřní stráží.
Pro led
na některých ZŠ i SŠ se učilelé vyhýbají výkladu novodobých dějin,
tedy válečných a zejména poválečných. Tedy není třeba vracet školné,
ale stát = školy mají dluh vůči žákům (osobní zkušenost
v rodině)
Je známo, že napříč věky, ten kdo je u moci „upravuje“ dějiny
k obrazu svému....., a ti učitelé, pak asi raději přeskočí/pomlčí.
Pevné školní osnovy nemáme..... Přesto mám samozřejmě k některým
formulacím tazatele jisté výhrady :(. Kdo chce, informace vyhledá, obrázek
si utvoří svůj.