Nejen červená barva. To udělají časem všechny bary. Je to vlivem povětrnostních vlivů.
2Kdo udělil odpovědi palec? annas, aliendrone
před 1861 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Netýká se pouze červené, ale VŠECH barev. Jednak je to způsobeno degradací samotného pigmentu, předevšm ale povrchové lakové vrstvy. Dnes je technologie natolik „vyspělá“, že síla vrstvy laku je téměř nula nula nic. Lak je sice robotem nastříkán téměř dokonale rovnoměrně (na rozdíl od ručního nástřiku), ovšem v rámci ekonomického zefektivnění (zlevnění výroby/snížení nákladů) tloušťka vrstvy nestojí za řeč. Je sakra rozdíl mezi tloušťkou laku 0,1/0,2 mm oproti 0,5mm!
U tustějších vrstev bylo celkem snadné dát lak „do pucu“ – stačila brusná/zalešťovací pasta (myslím, že se jmenovala „Tempo“) a i když si to dělal ručně, tak víkend leštění v garáži ti zajistil na další cca 2 roky lesk jako blesk! To už dnes nepřipadá v úvahu, protože když si domyslíš, že odleštěním zoxidované (matné) lakové vrstvy snížíš její tloušťku o cca 0,15 mm, tak u DNEŠNÍCH běžných vozidel jsi prakticky přímo na barvě a ta má podstatně nižší odolnost vůči vlivům prostředí. (ano, lesknout se ti auto také bude… asi tak 1–2 měsíce – záleží na počasí. Tady pomůže jen doblba voskování + leštění každý týden (nebo nový lak).
Na druhou stranu auta, která sice měla tlustý lak jsou prastará, takže jeho degradace dosáhla takové úrovně (hloubky), že ani tam už odleštění obvykle nepomůže. Je to prostě běžný jev, jen na některých odstínech je to znatelněji patrné (červená, černá) a u novějších aut kde je barva/pigment chráněn MNOHEM MÉNĚ (díky slabší lakové vrstvě) před UV zářením je to patrnější.
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek