Avatar uživatele
Zuno

Může elektromobilta způsobit zvýšené množství emisí CO²?

Nevychází lépe přestavba stávajících spalovacích motorů a bioCNG, vodík?
Šetrnější k životnímu prostředí mohou být i hybridní auta se spalovacími motory.
https://www.au­toforum.cz/pred­staveni/nemci-spocitali-skutecne-emise-elektromobilu-z-udajnych-0-gramu-co2-muze-byt-i-500-gramu/
Automobily na vodík.
https://m.vtm­.zive.cz/auta-na-vodikovy-pohon-jak-funguji-a-proc-by-nas-mela-zajimat/a-201645

Zajímavá 0 před 887 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
elkon

K dobíjení baterií je potřeba el. energie. A při její výrobě vzniká CO².

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Drap

Ano, může nastat i taková situace. Svou roli v tom hraje celá řada faktorů

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Pepa25

Pokud se bavíme o emisích CO2 za celou dobu života auta, tak pokud je výroba elektroauta náročnější na emise než u spalovacího motoru, potom logicky záleží na nájezdu. Výpočet bodu zvratu viz třeba odkaz.
Autofórum.cz bohužel není seiriózní zdroj informací, dlouhodobě zveřejňují tendeční a zavádějící informace o elektromobilech.
Jaká technologie bude nejlepší a prosadí se se teprve ukáže. Je to možné přirovnat k osvětlení: spalovací motory jsou žárovky, elektroauta jsou zářivky. Možná přijde vodík (ledky) a auta s bateriemi vytlačí. Ale zatím mají víc nevýhod a problémů než elektromobily s bateriemi.

Zdroj: https://www.re­uters.com/busi­ness/autos-transportation/li­fetime-carbon-emissions-electric-vehicles-vs-gasoline-cars-2021-06-29/

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
JežíšKristus

Autoforum jsou trollové

Výroba baterie + provoz představuje asi třetinovou produkci CO2 oproti výrobě a provozu tradičního auta
Lze dohledat v dokumentech EU

Tak sem to ještě dohledal protože jsem hodnej
Diesel a benzin auta produkují 3× více CO2 než průměrné evropské Elektro auto (včetně produkce baterie a všeho): viz zde https://thedri­ven.io/wp-content/upload­s/2020/04/Vehi­cles-LCA-comparison1.png

Upravil/a: JežíšKristus

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Funna

samozřejmě že může a také ji způsobuje…zvlášť u nás, kdy máme 40% elektřiny z fosilních paliv…navíc spotřeba energiíí přivýrobě baterií je mnohem větyší, než u konvenkčních aut…
a ad vodík…zatím jsou dva problémy – jak ho efektivně a levně vyrobit..a vodík má velmi malé molekuly, takže udržet ho „fyzicky“ v nádrži je technologický problém…prostě po pár dnech se z nádrže vytratí…

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Funna

Ježíší…nebuď naivní…to co je dohledatelné v dokumentech EU neznamená, že je to pravda…musíš se zajímat přímo u automobilek, ne u nějakých ekoteroristických blbů v EU…ti vždy zveřejní jen to, co se jim hodí…

Avatar uživatele
Zuno

https://www.au­to.cz/jizda-cista-ale-co-vyroba-kolik-co2-vznikne-pri-vyrobe-elektromobilu-131387

Avatar uživatele
Zuno

Neměly být všude jen elektromobily. Při výrobě automobilů vznikají také emise. Lepší je nechat si ten stávající. Vyměnit jen palivo za CNG, bioCNG, vodík, jiné s CO² neutrálními emisemi, bez emisní .

Avatar uživatele
Zuno

Představba auta na CNG, auto není bez emisní. Má jen nízké emise, asi o 40% méně CO². I to je lepší než nic.

Avatar uživatele
Zuno

Elektromobilita může být dobrá. Využít k tomu obnovitelné zdroje.
Zakazovat bioCNG do spalovacího motorů je nesmysl. Metan uniká ze skládek, škodí v atmosféře více než CO². Měl by se využít k pohonu autobusů v MHD jako jinde v Evropě. Přímé spalovaní vodíku v spalovacím motoru je také bez emisní.

Nový příspěvek