Avatar uživatele
Petr Kaňa

Je možné ,že starší spalovací motory mohly jet i na domácí pálenku, jak lze vidět v uměleckých dílech?

Je možné že starší spalovací motory mohly jet i na domácí pálenku, jak je možné vidět v uměleckých dílech?

Upravil/a: annas

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Odpovědi.cz před 1300 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Na samotný alkohol by byl sice trochu problém, ale jako naředěné palivo líhem mohlo jet bez problémů a pálenka nemusela být ani domácí.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
aliendrone

Protože nemusely splňovat doslova DEMENTNÍ emisní limity. Požadavky Zločunie na emise už dávno překročily jakokoliv rozumnou míru a dnes už ani ti největší upřímní fandové ochrany životnho prostředí to nezpochybňují.

Úplně jiná situace je u „profesionálních ochránců“ – příspěvkových/ne­ziskových organizací živených ze státních či eurodotací, ergo z NAŠICH daní. Všechna tato ekozelená prasata z toho velmi slušně a velmi lehce vegetují na náš účet, tak proto jim to nevadí.

Víš, že kdysi ing. Rudolf Diesel vymyslel vznětový motor jako konkurenci zážehovým jen z jediného důvodu? A tím bylo dopřát lidem provozně laciný spalovací motor na laciná a snadno dostupná paliva? Máš snad pocit, že si DNES někdo koupí (pro sebe, ne na firmu) osobák s dieselem? Nafťáky (nové osobáky) jsou dnes prakticky NEPRODEJNÉ s ohledem na nezbytné provozní náklady. (filtry pev. částic, common rail, nutnost k naftě přikupovat syntetické chcanky atd. atd.)

Požadavky na emise spalovacích motorů jsou bez velkého přehánění dnes již tak nesmyslné, jako kdybys chtěl po diabolce vystřelené vzduchovkou, aby v cíli měla účinek 75mm dělostřeleckého granátu. :( Proto se dnes do aut cpou nesmysly (které NIC nvydrží) jako start-stop systém, AGM baterie [cca 3×-6× dražší, než normální olověný akumulátor, který vydržel i 10 let (pokud ses o něj staral), zatímco AGMka max 3 roky, v naprosté většině jsou zralé na výměnu již po 2 letech)!

Je to společný tlak ekozelených prasat a výrobců, oběma to zajišťuje příjem na účet zákazníka/daňového poplatníka, nic záhadného v tom není. ;) :D :D

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
dubraro

Je to možné. Například motor Fordu T byl konstruován tak, aby mohl jezdit kromě benzínu i na líh, který si farmáři sami vypálí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pepa25

Proč starší? Naopak teď se do benzínu přidává etanol resp,. existuje i E85, kde je etanolu 85%. Je totiž přesně obráceně než píše aliendrone: etanol se propaguje z ekologických dů­vodů

Upravil/a: Pepa25

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
elkon

Nesmíš všemu věřit. Ve filmu je možné všechno.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Arne1

Proč by ne ? Můžeš to s nějakým benzíňákem zkusit. Najdi čerpačku kde prodávají Etanol E85 , načerpej a jeď. U některých motorů je doporučené to netrápit moc velkou koncentrací lihu (přece jen to chce menší úpravy), ale třebas 1:2 nebo 1:1 s benzínem.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Vinpe

Spalovací benzínové motory můžou jezdit na bioetanol E85. Je to směs lihu 85% a benzínu Natural 95. Automobil musí být mírně upravený. Domácí pálenka obsahuje také líh, ale jen 50 – 65%. Zbytek je voda. Musela by být silnejší přes 96%. Zbytek by se doplnil benzínem.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zden28

Na směs paliva kdysi (před válkou) jezdila auta a létalo i čs. vojenské letectvo. Bylo to palivo s označením Bi-Bo-Li – směs benzínu, benzenu a lihu. Pro auta bylo Bi-Bo-Li automobilní: 50% etanolu, 30% benzenu a 20% ropného benzinu. Pro letadla Bi-Bo-Li letecké: 44% etanolu, 44% benzenu a 12% petroleje. Směsi byly i v zahraničí, Etol, francouzský Natalit (carburant national), německý Reichskraftstoff. Tato paliva obsahovala 50 – 55 % lihu (etanolu). Je o tom článek na: https://veteran­.auto.cz/clanek/112/v-lihovem-opojeni-aneb-hluboke-koreny-paliva-e85

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
aliendrone

Pepa25>>> Bavíme se o KLASICKÝCH spalovacích motorech (benzin, nafta), nikoliv UPRAVENÝCH (za příplatek) na provoz pro alternativní paliva. To bys mohl do toho zatáhnout LPG, CNG a další blbosti.

Mimochodem – spočítej si, kolik tě bude stát jen předčasná výměna ventilů vs ušetřená částka na „standardním palivu“. Pokud máš motor více „eko“, než Favorit či Felicie (Euro 2) – ty schrouply kdeco, nedejbože současný NOVÝ, tak se PŘIPRAV! Už i jedničky Fóbie mají hlavně v zimě s tímhle PROBLÉM, připočti k výše zmíněnému cenu úpravy na alternativní palivo (o tom, že E85 jen tak všude nenatankuješ nemluvě) a PAK si spočítej, zda-li se to vůbec vyplatí. (Nemusíš, rovnou ti napíši, že u Euro4 a vyšší celkově PRODĚLÁŠ!) Tady nejde o to, že „to jde“, ale „JAK to jde“. ;) :)

Hele, za války jezdila auta (z dnešního hlediska s motory beznadějně předpotopními) i na DŘEVOPLYN, to by teprve bylo ekologické terno! Ale KDO by na tom vydělal? ;) :D :D
Takže až zkusíš do NEUPRAVENÉHO benzinového auta nalít E85, povíme si. ;)

před 1300 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek