Avatar uživatele
cappuccino

Velkokapacitni autobusy na letiste nasazeny bez otestovani trasy?

Jak je mozne, ze Dopravni podnik nasazuje pro prepravu na letiste dlouhe velkokapacitni aubotusy, aniz by predem nekdo tuto tarasu otestoval? Je Vam lito ridicu, kteru musi tyhle trasy jezdit?
Nemely by se takovehle pokusy napred otestovat v praxi?

Zajímavá 0 před 87 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Pepa25

Na trase podle dostupných informaceí od 24.1.2024 probíhá TESTOVACÍ provoz:

Zdroj: https://zdopra­vy.cz/megatro­lejbus-poprve-otestoval-novou-trat-na-prazske-letiste-nova-linka-zacne-jezdit-v-breznu-192026/

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
elkon

To se ptej DP, kdo jiný to má vědět, pokud je to pravda.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Filip84

Ty máš řidičák skupiny D? A profesák? A kolik jsi najezdila 18 metrovým autobusem, s jedním kloubem? A kolik 24 metrovým, se dvěma klouby? A kolik 14.5 metrovým, se třemi nápravami? No ne, že se do toho montuješ! 🙄

A co, jako, chceš otestovat? Jednoduše řečeno, osmnáctka projede tam, co dvanáctka, jediný rozdíl je v tom, že potřebuje o trošku víc místa na nadjetí, nedá se s ní driftovat (respektive dá, ale to se potom vlní, jako had) a největším úskalím jsou zlomy.

Dvacet čtverka projede to, co osmnáctka, prostě ta druhá vlečka kopíruje první, a navíc, u autobusů Van Hool AGG, je hnaná druhá náprava, nikoli čtvrtá, takže se s tím mnohem lépe maneouvruje (zase je otázka, jakou to bude mít trakci v zimě: asi to nebude taková katastrofa, jako u tahače návěsů, ale žádné hejchuchu tralala to taky nebude) – to auto tu „soupravu“ táhne, ne, že „přívěs“ tlačí auto. Jediné, na co je potřeba si dávat opravdu bedlivý pozor, je zalomení soupravy o dvou kloubech do pomyslného tvaru písmene Z / S, protože, třeba na malým kruháči, to není až tak veliký problém, a navíc – spusta chauffeurů „umí“.

Trošku vně jsou třínápravové 14.5 m dlouhé autobusy: čistě hypotheticky to má Lauter stejný průjezdný profil, jako dvanáctka, v reálu i má, ale protože, skrze natáčecí třetí nápravu, vychází zadní převis až o cca metr na stranu, a taky protože to má delší rozvor, tak ano, má, ale často není vedle cesty prostor, kam ty převisy „narvat“ (značky, sloupy, stromy, baráky …).

V každém případě: kde projede autobus s jedním kloubem, projede i se dvěma klouby. A pokud nejsou v místě nějaké extrémní zlomy, osmnáctka projede tam, kde normálně projede dvanáctka.

Řízení autobusu je kulatá lopata, nic moc na tom není, chce to jenom praxi a představivost: dvanáctka s rozvorem šest metrů se dá otočit na normální dvoupruhové dálnici, jenom je třeba mít s sebou alespoň průměrně gramotnou osobu (opicajt!), která ukáže: prostě se stočí plná pravá, oblinou se najede nad příkopu, až je pravý přední kolo na kraji asfaltu. Pak se dá plný levý, zařadí se „R“ a začne se couvat a plný levý se drží, až je autobus relativně kolmý s krajem silnice, pak se to srovná a opicajt ukáže, až je zadní náprava na kraji asfaltu. Pak se dá plný pravý, zařadí „D“ a potáhne dopředu potud, až je levý přední kolo na kraji asfaltu. Pak se dá plný pravý, auto se srovná a vamos. S desítkou se dá otočit, pomalu, i na polňačce. Nic na tom není!

Tak na co jakési „otestování trasy“? Jezděj tam osmnáctky? Jezděj. Tak tam projede dvacet čtverka taky, hotovo. A jestli ne, je to rukama! 🙄🤦🏽‍♀️

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Ametyst

Filipe84, proč odpovídáš otázkou? Ty tvoje štiplavé kádrovací kecy jsou nezdvořilé k paní cappuccino, a jednak jsou únavné tím, jak jsi sršatý a snažíš se z každého dělat blbce. Uber na svém sebeprosazování, nešťastníku. když ani nepoznáš otázku. Nevím, odkdy musí být cestující kvalifikovaný odbornik na dopravu, taková blbost.

Avatar uživatele
Filip84

V tom je právě ten problém: vím o tom prd, ale mám názor a montuju se do toho.

Co je, sakra, nekvalifikovanému cestujícímu do toho, jestli, ten nebo ten, dopravní podnik nasadí autobusy na trasu po otestovací jízdě, nebo bez otestovací jízdy? Vůbec nic, vůbec nic mu do toho není.

Avatar uživatele
cappuccino

Filipe, pokud na otazku nechces odpovidat, tak nemusis! Ja se do niceho nemontuju, jen jsem polozila otazku!! Nechapu, proc jsi hned agresivni?!
Pochybuji, ze je tu nekdo, kdo ridil tyhle autobusy. Ani ja ne!!
Vychazim ze zprav v TV a ze zprav na netu.
Myslim, ze o tech problemech jeste uslysime.
Podle me by nektere veci mely byt predem dobre promyslene a hlavne i propocitane.
Pak by nedochazelo treba k tomu, ze se postavi zastavka metra Veleslavin, kde cestuji lide na letiste, a zrovna tam se nenaplanuji eskalatory. Pritom zrovna tady maji lide objemna zavazadla.
Jak je videt, u nas je mozne vsechno!!

Avatar uživatele
Filip84

Je: já, proto Ti to píšu! 🙄

Ta otázka je stejně nesmyslná, jako chtít si projet osobákem trasu domů, než si ho koupíš – úplně stejný princip.

Linka na Ruzyňský letiště má kloubový diagram, takže dvacet čtverka po tý trase normálně projede, i bez testování.

Avatar uživatele
cappuccino

Tak mozna jses odbornik? Ja ne. Pak ale nechapu, proc to vsude zminuji, kdyz je to normalni trasa??

Avatar uživatele
Filip84

  1. Protože novináři jsou novináři?
  2. Protože nikde u nás 24m autobusy nejezdily a nejezdí?
  3. Protože i kdyby u nás 24m autobusy jezdily v ČSAD Horní Řiti, tak Praha je Praha?
  4. Protože je třeba o něčem psát, toto je něco, tak o tom píšou?
  5. Protože linky na lotnisko v Ruzyni jsou „ostře sledovaný vlaky“?
  6. Protože linky na lotnisko v Ruzyni jsou VIP linky sui generis (jezdí tam „lidi stejní, jako my, ale lepší“, co by jinak „sockou“ vůbec nejeli, ale tak nenechaj měsíc gumokol na lotnisku, že?)?
  7. Protože když poprvé (nebo podruhé?) jezdily dvacet čtverky na lotnisko, picnul jedné náklaďák do zadku a bylo to velké halo?

😂🙄🙃

Nový příspěvek