Dobrý den, chci se zeptat jak se dá snížit komprese u benzinového
motoru ? Jestli se to dělá nějak mechanicky či elektronicky… Předem díky
za odpověď :)
Doplňuji:
No někde jsem četl, že když se chce do motoru dát turbodmychadlo, tak by se
měla snížit komprese (aby se motor nerozlítnul) 🙂
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 0 před 5310 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Nevím proč chcete snižovat kompresi. Většinou je snaha kompresi zvýšit
a tím dosáhnout většího výkonu motoru. Samozřejmě okamžitě se zvýší
nároky motoru na oktanové číslo benzinu.
Komprese se dá zvýšit tím, že se sníží hlava motoru odfrézováním.
Pokud ji chcete snížit musíte ji zvýšit. Použít vyšší těsnění pod
hlavu. Nevím jestli by šlo použít třeba dvě těsnění na sobě.
0 Nominace Nahlásit |
Ted taky zalezi,jestli mate na mysli 2 taktni,nebo 4 taktni motor.Zrejme jste doopravdy mel na mysli spis „zvysit kompresni pomer“.Znamena to ovsem jak uz bylo napsano: snizit hlavu,ale opravdu to znamena zvyseni naroku na motor,cili vyssi okt.cislo,ale znamena to i zvyseni vibraci vsech soucasti motoru-paklize neni motor v naprosto perf.staqvu,tak to ani nezkousejte.Jestli jde o karburatorovy motor,tak pretryskovat,nebo nastavit řídící jednotku,jiny filtr vzduchu atd,atd,atd…
Dejv.s : u toho 2-taktu pokud nejde o vetsi zasah do kompres.pom. ,tak neni
nutna vymena pistu.Podotykam-jen mensi zvyseni k.pomeru.V opacnym pripade by
samozrejme byla nutna vymena-a nejen pistu..
U starsich motoru byl motor vykonove podhodnocen a nepocitalo se s kvalitnim
mazanim,ani benzinem s vyssim okt.cislem,takze nasledne -lehke- zvyseni
vykonu(kompr.pomerem) bylo jen k uzitku.Motor se tak nedusil,lip sel do
otacek a v prac.prostoru se tolik neusazovaly necistoty
0 Nominace Nahlásit |
Elektronicky?? Zapomente!! Mechanicky?? Ano. Na hlavu nesahat. Jde to jen o kousek a na vykonu se to nepozna. U dvoutaktu jedine vymena pístu u ctyrtaktu se da jeste stelovat ventily nebo ostrejsí vačka. Dve tesnení pod hlavu nebo broušení hlavy zapomente!! A duležitá věc. Pokud vymenite pisty musite kroušky a valce nebo vybrus a pak to odejde zase na klice takže g.o. celeho motoru. Hezky den Dejv
0 Nominace Nahlásit |
Snížit kompresi můžete snížením pístů, odtočením na soustruhu nebo
odfrézováním, nikdy nedávat dvě těsnění to je mega blbost. Nevím
z jakého důvodu chcete snižovat kompresi, já kompresi snižuju když auto
přestavuju z atmosferického motoru na turbo
Doplňuji:
Ano jak už jsem zmínil pokud přestavuju na turbodmychadlo musí se snížit
písty. Pokud plánujete přestavbu budete potřebovat více než jen snížení
komprese ale dostat do motoru více benzínu toho dosáhnete při větším
plnícím tlaku přidáním dalších vstřikovačů, nebo při nižším
plnícím tlaku přeprogramováním jednotky a přídáním štelovacího
regulátoru tlaku benzínu, dále je nutné upravit motor pro mazání turbíny,
upravit sací a výfukové potrubí, nejlépe nahrát bezváhový program do
jendotky nebo sehnat váhu vzduchu pro turbomotor. Největší problém pak je
s klikou, ráda praská.
Upravil/a: Vaclav-p
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvek