Avatar uživatele
Radovan M

Snížení komprese

Dobrý den, chci se zeptat jak se dá snížit komprese u benzinového motoru ? Jestli se to dělá nějak mechanicky či elektronicky… Předem díky za odpověď :)
Doplňuji:
No někde jsem četl, že když se chce do motoru dát turbodmychadlo, tak by se měla snížit komprese (aby se motor nerozlítnul) 🙂

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 5310 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
mosoj

Nevím proč chcete snižovat kompresi. Většinou je snaha kompresi zvýšit a tím dosáhnout většího výkonu motoru. Samozřejmě okamžitě se zvýší nároky motoru na oktanové číslo benzinu.
Komprese se dá zvýšit tím, že se sníží hlava motoru odfrézováním.
Pokud ji chcete snížit musíte ji zvýšit. Použít vyšší těsnění pod hlavu. Nevím jestli by šlo použít třeba dvě těsnění na sobě.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
mojitek

Ted taky zalezi,jestli mate na mysli 2 taktni,nebo 4 taktni motor.Zrejme jste doopravdy mel na mysli spis „zvysit kompresni pomer“.Znamena to ovsem jak uz bylo napsano: snizit hlavu,ale opravdu to znamena zvyseni naroku na motor,cili vyssi okt.cislo,ale znamena to i zvyseni vibraci vsech soucasti motoru-paklize neni motor v naprosto perf.staqvu,tak to ani nezkousejte.Jestli jde o karburatorovy motor,tak pretryskovat,nebo nastavit řídící jednotku,jiny filtr vzduchu atd,atd,atd…

Dejv.s : u toho 2-taktu pokud nejde o vetsi zasah do kompres.pom. ,tak neni nutna vymena pistu.Podotykam-jen mensi zvyseni k.pomeru.V opacnym pripade by samozrejme byla nutna vymena-a nejen pistu..
U starsich motoru byl motor vykonove podhodnocen a nepocitalo se s kvalitnim mazanim,ani benzinem s vyssim okt.cislem,takze nasledne -lehke- zvyseni vykonu(kompr.po­merem) bylo jen k uzitku.Motor se tak nedusil,lip sel do otacek a v prac.prostoru se tolik neusazovaly necistoty

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
dejv.s

Elektronicky?? Zapomente!! Mechanicky?? Ano. Na hlavu nesahat. Jde to jen o kousek a na vykonu se to nepozna. U dvoutaktu jedine vymena pístu u ctyrtaktu se da jeste stelovat ventily nebo ostrejsí vačka. Dve tesnení pod hlavu nebo broušení hlavy zapomente!! A duležitá věc. Pokud vymenite pisty musite kroušky a valce nebo vybrus a pak to odejde zase na klice takže g.o. celeho motoru. Hezky den Dejv

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Vaclav-p

Snížit kompresi můžete snížením pístů, odtočením na soustruhu nebo odfrézováním, nikdy nedávat dvě těsnění to je mega blbost. Nevím z jakého důvodu chcete snižovat kompresi, já kompresi snižuju když auto přestavuju z atmosferického motoru na turbo
Doplňuji:
Ano jak už jsem zmínil pokud přestavuju na turbodmychadlo musí se snížit písty. Pokud plánujete přestavbu budete potřebovat více než jen snížení komprese ale dostat do motoru více benzínu toho dosáhnete při větším plnícím tlaku přidáním dalších vstřikovačů, nebo při nižším plnícím tlaku přeprogramováním jednotky a přídáním štelovacího regulátoru tlaku benzínu, dále je nutné upravit motor pro mazání turbíny, upravit sací a výfukové potrubí, nejlépe nahrát bezváhový program do jendotky nebo sehnat váhu vzduchu pro turbomotor. Největší problém pak je s klikou, ráda praská.

Upravil/a: Vaclav-p

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek