Avatar uživatele
Kryšpín

Řešit zadlužení podle USA v ČR je vhodné či nikoliv?

ČTK 28.5 uvedeno mimo jiné, USA řeší zadlužení z výšením dluhového stropu. Pouze toto řešení trochu kritizují trumpovci, ovšem je naděje že uvedené uspěje.
Česká vláda by nemusela provádět škrty, úsporné balíčky snižovat důchod přeplaceným penzistům a pod. Podle mého názoru má USA daleko lepší zkušenosti i kvalitnější vládu, tudíž by bylo vhodné něco kopírovat.

Zajímavá 0 před 355 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Drap

To neni žádné řešení, jen odsouvání a zvětšování dluhu.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

Taky budeš jednou penzista tupče. My jsme si na rozdíl od tebe, na ten důchod vydělali.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Každý odborník, rozumný člověk, nevládní politici se domnívají, že NEPŘIJATELNÉ, SPROSTÉ a nekompetentní od této vlády je zákonná inflační valorizace (věčný růst) na straně příjmové = tahat národu peníze z kapes.
Na straně výdajové (kdy stát někomu platí), se valorizace SNIŽUJE, na což doplácejí = jsou šizeni, právě DŮCHODCI, kteří si poctivě odpracovali 40 a více let.
NELZE porovnávat obě země, které stojí na jiném principu.
Zdravotní pojištění není povinné pro zaměstnavatele/za­městnance (o ty státní se stát, ale stará). V soukromém sektoru je to něco tak drahého, že si to zřídka někdo hradí. Žádná VZP/ZP se tam o nikoho nestará.
Stát „ušetří“. Nikdo tam nemá námitky proti EET zejména v gastro a ubytovacích provozech, jako se kroutili „podnikatelé“ u nás, když byli nuceni přiznat téměř veškeré příjmy. A tato vláda to okamžitě zrušila, připravila tak státní kasu o peníze….
Dalo by se pokračovat v dalších rozdílech.
Porovnávat/opičit se po státech, které fungují jinak je bláhové. Zbytečné.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Filip84

Co to zase meleš, tvl? 🙄

Oproti Tobě, politikům, nebo i ekonomům (což jsou, z velké většiny, professní idioti) já vím, tak jako zhruba, kolik co stálo před třeba zhruba sto lety, sto padesáti lety a kolik co stojí dneska.

Realita je taková, že naši předci, když dejme tomu stavěli trať Furh im Wald – Taus – Pilsen (nebo jinou dráhu, nebo velký závod, nebo tak něco a podobně), si I. na ni museli vydělat, státní erár subvencoval leda tak některé Lokalbahn, a to ještě velmi, velmi omezeně, II. na Gulden přesně měli spočítáno, kolik to musí stát, zvažovali různé trasy, alternativy, poměr ceny a kvality a III. když se „zadařilo“ a postavili někde dráhu, že se sekli, nebo se „vítr změnil“ a dráha si na sebe nevydělala, tak „do roka a do dne“ byla dráha zavřená, snesená, a co šlo použito jinde. Proč zmiňuju ausgerechnet dráhu Pilsen – Taus – Furth im Wald: no protože jsem, teďka, četl, že je schválena její koridace, to znamená, že současná jednokolejná, neelektrifikovaná, trať, která je součástí celostátní dráhy, s traťovou rychlostí 90 kmph, a s krátkým úsekem s traťovou rychlostí 100 kmph, se zdvoukolejní, zelektrifikuje, čeká ji dvojí, docela dlouhá, přeložka (nechci kecat, ale děl bych, že jedna asi i největší přeložka v rámci koridace, no, musel bych si najít údaje k přeložce u Ejpovic a to porovnat), dojde ke zvýšení traťové rychlosti na 200 kmph, ale pouze v úseku Pilsen – Taus, v úseku Taus – Furth im Wald bude traťová rychlost 115 kmph, a ještě tam má zůstat jenom jednokolejný provoz, proti čemuž protestují hlavně nákladní dopravci, čemuž se nedivím, protože oni nemohou do Reichu každou „lokálkou“. No a teď, samozřejmě, vysoké perony, jedno s druhým.

Jsou to investice v řádu stovek milliard. Sakra, já netvrdím, že se ta trať nemá zmodernisovat, ta trať je úplná důvoda, jako, jak za krále Klacka, já jenom, ve vší úctě, říkám, že I. je to neuvěřitelně drahé, na to, že všichni furt brečí, jak státní erár nemá peníze a II. je to docela megalomanský projekt, na to, v jaké situaci se bude realisovat. Ona koridace na traťovou rychlost 120 – 140 kmph by, třeba, neznamenala nutnost dvou tak ohromných přeložek a, sorry – jako, na ten náš pidistát, a na tu vzdálenost (Taus – Pilsen: 59 km) by to až tak pomalé nebylo.

No a shodou okolností nacionálí dopravce ČasuDost se dal slyšet, že nakoupí do roku 2026 drážní vozidla nezávislé trakce, motorové i elektrické, za taky XX milliard, konkrétně motorové vozy řady 847 (to je PesaLink, druhá verse motorového vozu 844), a pak InterPantery (to je Škoda Plzeň). No a tak jako mne hned napadlo tak super, bouráci, ať nakoupí, ale k čemu jim to bude, když přichází o jednu trať za druhou? Z čeho to budou platit? Všichni dopravci, až teda na CZ-LE, jezdí na repasovaných, seconhandových, soupravách a motorových vozech: CZ-RJ má repasované vagony Amz, ABmz, Bmz atp. od A-ÖBB, a pak nějaké Ampz, Bmpz atp. od DE-DB. CZ-ARR jezdí na repasovaných motorácích Bundesbahn řady 629, co jsou, původně, staré jako Šukafon a jezdí úplně v pohodě. To samé CZ-GWTR, ti je mají na ty D-Zugy v relaci Plzeň – Mladotice – Žatec – Chomutov – Most. A ausgerechnet ČasuDost, který má furt ztrátu, furt má nějaký problém, tak se chová jako ožralý milionář a nakupuje všecko nové. To není jenom tady ty nové „Regiošuky“ a „panťáky“, teďka jim Siemens ve Vídni dělá nový dálkový „panťák“, taky za XX milliard.

A našim předkům nedala žádná EU dotace, doprdele vždyť EU dotuje vejlet parního cugu z Pardubic přes Lichnov kdesi do Rzeczypospolite, a zpět! Vždyť to je úplná důvoda, jako, jaký je veřejný zájem, aby se parní a rybákoví fetishisti jezdili, na „federální“ outraty, projet do Rzeczypospoli­te!? 🤦‍♀️

Hodně, hodně zjednodušeně řečeno, za Husáka to bylo tak, že ta, docela robustní, ale nevýkonná, ekonomika tomu státu vydělala takový a takový balík peněz, a ten stát, z toho balíku peněz, pustil lidem nějaké procento, které tak jako ti soudruzi usoudili, že je přiměřené, aby soudruzi netrpěli nedostatkem Trabantů a flanelových košil, a zároveň ten stát nezruinovali. A, reálně, to bylo procento mnohem, mnohem nižší, než si ten stát mohl dovolit (taky proto u nás bylo skoro všecko dražší, a platy nižší, než v DDR).

Dneska je to tak, že to vůbec nikdo neřeší. Oni si prostě zvykli na to, že se to „nějak“ udělá. Ale takhle to nemůže fungovat, to je cesta do prdele: nemůžeš utrácet víc, než máš jenom proto, abys opravil regionální dráhu za XXX millionů jenom proto, aby na ni příští rok kraj neobjednal dopravu. Nemůžeš!

Říká se, že komunisti udržovali ten standard, který tu byl, na základě toho, že spotřebovávali to, co vybudovaly minulé generace. A říká se to i v DDR, respektive tvrdí to ekonomové, jo, nejsou to hospodský kecy. No, ono to tak vypadalo a vypadá, ale v tom globálu tomu tak nebylo. Protože ta ekonomika byla tak robustní, že to nebylo potřeba – furt se vytvářela reserva. Žili jsme si pod poměry. I Osten. Tam by byl jiný problém, časem, co je třeba v KLDR, že technologickým vývojem bychom neskutečně zaostávali. Ale to už bylo, já jenom se potřebuju od něčeho odpíchnout, abych to měl jak vysvětlit.

A teď si vezmi: dřív byla obrovská armáda, drahá. Co se investovalo do civilní obrany, sakra, vždyť skoro všecky kryty CO jsou z minulého régime. Kolik se vystavělo baráků, sídlišť, velkoprodejen, obchodních domů. Prakticky veškeré zneprašnění pozemních komunikací je dílem 60. a 70. let. Kolik nemocnic, zdravotních středisek pamatuje dobu před bolševikem? A nikdo nám nic nedal a bylo to po WWII, ve které nás moc nerozbili, to je fakt, ale zase úplně v klidu to tu taky nebylo.

Ekonomicky jsme dostali stát docela v pohodě, na konec osmdesátek, a ve výsledku je to fragmentovaný, nesourodý, burdel.

A ne, nemůže za všecko stát, ani tehdy nemohl, ani dneska nemůže. Ale tvrdit, že se musí důchodci (kteří, jak píše elko, si na to fakt vydělali!), nebo škudlit na fakanech, je na přesdržku, úplně na rovinu.

Dalo by se to řešit poměrně jednoduše, ale Fialovi a spol by se, asi, stal „ouraz“, nebo jejich rodině, nebo by na ně někdo něco vytáhl, nebo tak něco. Protože, samozřejmě, tu moc nemá nějaký Fiala, samozřejmě, že nemá, má ji ten, kdo má prachy, a já se obávám, že jak my jsme takto, prakticky ve všem veřejném, už zparchantělí, že prostě nejde postavit cestu, co bys si Ty nechal postavit za Kč 10,000,000.00, za méně než Kč 50,000,000.00, tak že to tu bude hodně špatný. Protože ty prachy nejsou, no. 🤷‍♀️

Protože tu není nikdo, kdo by byl s to se tomu postavit. A za to může bolševik, bolševik, nacisti, i masarykovci. Všichni ti, co odsud vyhnali nejprve Němce, pak Židy a židy, pak zase Němce, pak všecky, co nechtěli chcát a srát kolektivně, nebo byli moc chytří, nebo tak něco. A jenom určitému svérázu národního lovu, a tomu, že jsme uprostřed Evropy, vděčíme, že tu nemáme války kartelů. Nebo něco podobného.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Nemáš ponětí o čem je řeč. Zvýšení dluhového stropu NIC NEŘEŠÍ, jen problém odsouvá na pozdější dobu. O to HORŠÍ budou ale budou NEVYHNUTELNÉ důsledky.

Fakt, že USA už nemají co, kde a jak ošidit či vydrancovat a nezbývá jim nic jiného, než vytloukat klín klínem ještě neznamená, že jde o dobré řešení. V globálně kapitalistickém systému toto NELZE vyřešit a oddalovat definitivní zhroucení logicky NEJDE napořád.

A protože je v dem(ent)okracii vyloučena i změna k lepšímu (pozitivní obrat), je NEZBYTNÉ se na „černou budoucnost“ připravit (týká se těch mladších). 🙂

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Kryšpín

Elkon klídek můj felčar má pouze jeden titul a má názor. Chladnou hlavu nohy v teple hlídej a svůj břuch nepřejídej.
Premiér prof. PhDr. Petr Fiala Ph.D., LL.M má 14 nejlepších poradců tudíž mají přehled jak si důchodci žijí nad poměry a proto od června se jim pravděpodobně na delší dobu sníží důchody aby nebyli v rozletu. A to má ještě vláda plnou podporu dámy Markéty Adamové i Vyskočila, rovněž doufám, že spravedlivý Ústavní soud rozhodne o správnou pravdu pro vládu.
Jsem možná čistokrevný tupec, ovšem těch tupců kteří za 30 let volí pravidelně slibotechny hrabálky pro kámoše i pod sebe a sociální kapitalismus je daleko více.

Nový příspěvek