Avatar uživatele
Pajus89

Proč jsou v Česku učitelé tak neoblíbení??

Bez učitelů by se přeci každý musel učit sám a to by asi těžko dosáhl vyšší úrovně vzdělání, než teď. Navíc je to pracovní místo, u kterého se vyžaduje vysoká škola, tak se nemůžeme divit, že jsou řádně ohodnocení. Co si o nich myslíte vy??
Doplňuji:
Měl jsem spíš na mysli oblíbenost mezi lidma, jako povolání. Každý si myslí, že učitel pracuje šest hodin denně a má pořád prázdniny. Přitom to není tak jednoduché

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? dudu, anonym, Markéta S. před 4654 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
quentos

sám jsem učitel a nemohu si stěžovat, že bych byl neoblíben, naopak. Takže jsem přesvědčen, že si to každý učitel dělá sám – svým stylem výuky, stylem výkladu, vnějším působením… možná spousta učitelů své vzdělání a schopnosti dává příliš najevo, chová se ke studentům příliš nadutě, jako k „těm hloupým, kteří mají poslouchat, aby se něco dozvěděli“. Lépe s nimi jednat jako rovný s rovným, jsme všichni jen lidi…

Naopak si vzpomínám na jednoho učitele ještě na ZŠ, který byl tak oblíben, že celá třída před hodinou jednohlasně skandovala jeho jméno. Tuto oblínebost si opět samozřejmě vydobyl sám pomocí výše uvedeného. Jaké si to uděláte, takové to máte…
Doplňuji:
tak to nevím, ale koneckonců, ať si lidi říkají, co chtějí. Zapomínají při tom na to, že kvůli těm prázdninám bývají učitelé taky ale navzdory náročnosti své práce mizerně placeni.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
annas

Jeden důvod – je to jedna z profesí, u níž došlo k údajnému zvýšení základního platu, ale veřejnost neví, že se zrušily jiné proměnlivé složky, takže přírůstek není takový, jak se uvádí na veřejnosti.

Druhý důvod: Mnozí vidí jen prázdniny – učitel má 8 týdnů dovolené, o ostatních prázdninách (podzimních, vánočních, jarních, velikonočních) mají učitelé jiné povinnosti – prázdniny jsou jen pro děti.

Poznámka.
V kanceláři si můžete vypít kávu většinou tehdy, když chcete.Ve škole nikoliv. Přestávky jsou krátké, zpravidla stěhování do odborných učeben, je třeba promyslet náplň hodiny – musíte být stále ve střehu a soustředit se. Mnozí žáci učitelům práci neusnadňují. Samozřejmě záleží na typu školy.

Projekty, školení, dokumentace – to nikdo nevidí stejně jako mnohdy nepříjemná jednání s rodiči … Opravdu není co závidět.

Zodpovědnost učitele při výletech, exkurzích atd.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
arygnoc

ono se dnes ty děcka moc neučí ani s učitelem.

komenský se musí v hrobě obracet.

na některé učitele vzpomína dodnes – v dobrém i ve zlém.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Ja si to nemyslim a ani neznam nikoho , kdo by si to myslel. Kdyz se naopak se znamymi bavime , nikdo by s nima nemenil. -iv-

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Quentosi,trochu si rýpnu.Také jsi přes prázdniny veden na ÚP jako nezaměstnaný a tím obíráš nás,daňové poplatníky o nemalé prostředky?Nebo jsi bílá ovce mezi spoustu černými?!
P.S. Neber to osobně!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
žolik

Být učitelem je pěkná profese,nemyslím že učí jen 6 hodin deně,dávaj víc,to že nejsou v oblibě jen pro někoho,mám ve svém okolí také přátele z učitelského zboru a řeknu vám dostat 2O žáku ve třídě každej jinej,tak to je perlička.ty prázdniny si zaslouží,já osobně bych na to neměla.

Zdroj: žolík

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

v tom případě je to nevzdělanost lidu ;D

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dudu

Je skutečností, že dříve patřili zejména na vesnici pan řídící, starosta a farář k nejváženějším osobnostem v obci. Obecně se to zvrtlo za komunistů a vina asi nebude jen na jedné straně.
Když naše dcery ještě chodily do školy napadala mě občas otázka, proč se jinde obávají třídních schůzí učitelé, ale u nás většinou rodiče.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

Tak jednak to bude tím, že mají prázdniny, krátkou pracovní dobu (skoro každý vidí jen to, co odučí a už ne přípravu, opravy písemek apod.) zkrátka řečeno závist.
Může v tom být i vlastní zkušenost, zkrátka ho nějaký učitel či učitelé, když chodil do školy, prudili.
A co si myslím, že má také vliv je, že učitelé jsou obecně špatně placeni, alespoň většina národa si to myslí a u mnohých jedinců to vyvolává pocit nadřazenosti a opovrhování nad touto skupinou národa.
Podobnou debatu by šlo vést i o dalších povoláních: politici, policisté a možná i o některých dalších.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
quentos

barbakan: nejsem, hehe :{)> učím na jazykovce, která funguje i přes prázdniny.

před 4654 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek