Avatar uživatele
Stříbrný

Pomohlo by uvolnění místních předpisů problémům s hustotou dopravy?

Vždyť dnes již u nás též neběhá před každým autem člověk s praporkem, ne?

Odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Uvolnění předpisů by u nás počet dopravních prostředků nezměnilo. U nás by asi nikdo nebyl ochoten cestovat jako v rozvojových zemích. Rezervu vidím v MHD zdarma, dotování dálkových spojů, sdílení aut apod. Ale to je stejně marný boj. Dnes už na auto dosáhne kdekdo.


Avatar uživatele
Registrovaný

Určitě by to šlo, ale "někdo" by musel mít zájem, aby hustota provozu klesla. Jde mi o to, že na naších silnicích se pohybuje přes 200 tisíc kamiónu, které jsou jednou z brzd provozu. Kdyby se uzákonilo, že se budou kamióny přemísťovat po železnici, po splavných řekách, určitě by to dopravě pomohlo. Také velké plus bych viděl v tom, kdyby osobní auta jezdila vytížená. Není tomu dávno, co jsem jel s rodinou do okresního města v době, kdy se lidé vraceli ze zaměstnání. Za těch mnou ujetých 25 km, jsem viděl asi protijedoucích 70 os. aut, které řídil pouze řidič bez spolujezdce/ů. A že takových "single" řidičů po republice jezdí.


Avatar uživatele
Zlatý

Možná by pomohlo s hustotou, ale dost o tom pochybuji, ale podstatně by se zvýšila nehodovost.


Avatar uživatele
Zlatý

Myslíte na tejto stránke?
Akákoľvek miestna "úľava" voči dopravným predpisom a zákonom na štátnej a medzinárodnej úrovni by spustila lavínu.
Predstavte si len takú "maličkosť" vozidlá s prednostným právom jazdy pri použitých akostickovizuálnych signálov majú prednosť v jazde (záchranný systém, polícia), vodiči sú povinní im umožniť bezproblémový prejazd. V niektorých štátoch sa k tomu využíva tzv.rýchly prednostný pruh (ak sa nemýlim uvažuje sa o takomto pruhu aj na úrovni ČR a SR), alebo pre mestskú hromadnú dopravu samostatný tzv MHD pruh, ktorý by mali byť využívaný prednostne pre tieto vozidlá. A teraz si predstavte miestnu úpravu, ktorá tento pruh umožní využívať pre bežnú premávku aj ostatným vozidlám. Treba podrobne opisovať, čo sa následne stane? Prejazd vozidiel sa rapídne nezvýši a cesty budú plne zablokované.
Presne toto som videla na jednej z mojich ciest po svete. 6 radová (v každom smere) "miestna" komunikácia plná áut a blikajúco-húkajúcej sanitke trvalo presne 10 minút, kým prešla obyčajných 500m. Celé som to pozorovala z nadchodu nad nimi.


Avatar uživatele
Zlatý

Co přesně myslíš tím uvolněním předpisů? Jako že by sme se vykašlali na přednost zprava, značky upravující přednost, semafory,...? Je fakt, že hustota dopravy by pravděpodobně brzo poklesla. Ale nejsem si jist, zda takový pokles populace by byl přesně to co chceme.


Avatar uživatele
Stříbrný

autáčku, uvolnění kterého předpisu? Doufám si tvrdit, že ani nevíte, které všechny předpisy musíte dodržovat, abyste mohl jezdit po pozemní komunikaci.

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Pokročilý

elkon

Jednoznačně by pomohlo přenést dopravu z kamionů na železnici, tak jak to bylo v minulosti. A doprava zboží by se zlevnila.

Avatar uživatele
Stříbrný

Edison

Keplere, nic není zdarma. Ani MHD. Všechno musí někdo zaplatit. A o sociálismus, natož komunismus s absolutním přerozdělováním teda fak nestojím.

Avatar uživatele
Zlatý

Dochy

To sice máš pravdu, ale celý stát je o řízení, přerozdělování a poskytování veřejných služeb. Ona by ta doprava zdarma nebo skoro zdarma smysl měla, jen je problém správně nastavit podmínky.

A ano, v detailu máš pravdu, nic není zdarma, vždy to někdo platí, ale v reálu zkrátka "zdarma" znamená že danou službu mohu využít bez toho abych za ni zaplatil. Že to zaplatí třeba stát z daní co na mně vybral není pro pojem "zdarma" důležité. Zrovna tak nebudu rozebírat to, že někde na nádraží je kohoutek s pitnou vodou zdarma. OK někdo to platí ale to pro mně jako víceméně náhodného cestujícího není podstatné.

Avatar uživatele
Stříbrný

Edison

A jak mi teda vysvětlíš, že jedni budou využívat službu, kterou jiní zaplatí? To je přeci sociálismus... A to tu fak nechci. To nám tu zavádí Bureš.

Avatar uživatele
Zlatý

Dochy

Chceš to mít jak v Neználkovi na Měsíci? Abys musel platit i vlastní pšouk? I dlouhodobě demokratické státy vývojem adaptovali spoustu "sociálních" vymožeností. Chtěl by sis osobně platit hasiče? Třeba takovej člověk co mu barák lehl popelem zaplatí ještě půl milionu za výjezd?

Ne, nevadí mi některé sociální vymoženosti. Spousta těchto vymožeností, které ani nejsou v silách jednotlivce společnost téměř nic nestojí a přitom pro spoustu lidí nese užitek.

Avatar uživatele
Stříbrný

Edison

To, cos teď provedl je DEMAGOGIE. A víš proč? Odpověděl sis vlastně sám: Proč bys měl platit za něco, co je tvoje vlastní? To je prostě zase nesmysl. Ani mě nevadí sociální spravedlnost. Ale vadí mi sociální rovnostářství. A tohle by bylo přesně ono. Jistě znáš onen pokus průměrování známek ve třídě a to, jak takový systém skončí... Tak toho se opravdu dožít nechci, aby se jedni starali a nakonec měli totéž houno, jako ti, co se spoléhaj, že se postaraj ostatní. Tohle je to rovnostářství o které nestojím.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý Drap 920
Stříbrný cukrar 811
Zlatý mosoj 752
Zlatý Kepler 524
Zlatý gecco 478
Bronzový kapitán 374
Stříbrný honza19hk 288
Zlatý led 279
Zlatý Lamalam 278
Zlatý Hlada 266

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.