Je možné s modelem osazeným přijímačem spárovat vysílač, který už mám u jiného modelu? Pokud ano, jak?

Dnes si můžeme koupit všelijaké modely různých aut, tanků, letadel, dronů, jeřábů a kdo ví co ještě. Sám mám pár letadel. A ke každé této hračce dostaneme samozřejmě i vysílač na dálkové ovládání. Ale také se dají koupit i samotné modely osazené přijímačem i se servy a motory bez vysílače. Je možné s takovýmto modelem spárovat vysílač, která už mám u jiného modelu? Jestli ano, jak bych měl postupovat? Jsem v tomto úplný laik.

Odpovědi:

Bronzový

Spárovat model osazený přijímačem lze. Je potřeba dodržet kmitočtové pásmo a druh modulace.

U modelů na 27MHz je situace svízelná, protože v tomto pásmu jsou RC modelům vyhrazeny pouhé 4 kanály. V pásmu 35MHz AM a 40MHz FM už je situace o dost lepší. Je k dispozici více kanálů a lze výměnou krystalu v přijímači upravit příjem na používaný vysílač. Krystaly pro přijímače jsou označeny RX a vysílače TX včetně čísla kanálu. V modelářských obchodech vám rádi ukážou, jak se krystal v přijímači mění. Přijímačový krystal většinou bývá přístupný, zasunutý v patici, takže ho lze snadno vyměnit. U vysílače už je situace složitější. Nebudete-li si vědět rady, na internetu je spousta zkušených modelářů, kteří rádi poskytnou radu i pomoc. Sám jsem takto začínal také.

Kdybyste přecejen tápal, neváhejte mi napsat soukromou zprávu ;-)

Bronzový

Když jsi laik tak určitě ne.
Možná by to zvládl odborník - radioelektronik. Nicméně, i pak by záleželo na konstrukci, zda je vůbec do vysílače a přijímače nějaký zásah možný. Navíc, pro ovládání modelů je určeno několik kmitočtových pásem, vysílač konstruovaný pro jedno pásmo nelze upravit na jiné, protože jsou od sebe hodně daleko.

Stříbrný