Avatar uživatele
Pokročilý

Jakou zvolit rozteč šroubů disků kol?

Přátelé, měl bych dotaz - na vleku mám disky s pneu 6JX10 H2 ET30, 195/55 R10C. Vzhledem k vysoké spotřebě PHM uvažuji o výměně za větší pneu s disky. Mohli by jste mi prosím poradit, zda je tato možnost reálná, popř. zaslat odkaz s disky a pneu (nevyznám se ve značení) ? Co se týká místa vůči blatníkům, tak je to v pohodě a na STK bych dával vždy originál. Děkuji.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Pokročilý

A pri pripadne nehode date taky originaly? Resit spotrebu u vleku je podle me fakt na palici. Nemohu radit nekomu, kdo se chysta cilene porusovat predpisy a potencialne ohrozovat bezpecnost okoli.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

1. Vysoká spotřeba PHM a rozměr kol VLEKU spolu téměř nesouvisí, to ani nepůjde vyčíslit - čistě teoreticky to ale vymýšlíš úplně blbě, páč valivý odpor kol se s jejich průměrem zvětšuje, aby bylo jasno. Takže na snížení spotřeby bys měl dát kola menší, ale jak jsem napsal - prakticky to nepoznáš.
2. Pokud, jak zní originál otázky, budeš chtít volit rozteč šroubů, tak samozřejmě musíš vyměnit i náboje kol, tj. další koruny navíc.


Avatar uživatele
Bronzový

A až tě zastaví silniční kontrola, už vím, že někdy kontrolují snad skoro všechno, včetně rozměru kol, co jim řekneš? To si také připrav.

Pro občasnou jízdu s vlekem to nemá smysl řešit, pokud jezdíš s vlekem často, zvaž výměnu vozu za větší.


Avatar uživatele
Zlatý

Spočítej si, kolik vyděláš, s tím, že máš vlek a odvezeš tam něco. Představ si, že bys to jel na více pokusů, protože bys dával jenom do auta. A spočítej si spotřebu auta a spotřebu s vlekem a pak rozdíl. Když děláš pro sebe, tak si spočítej, kolik bys musel platit firmě. A když děláš pro někoho, tak to neděláš pro něčí krásné oči nebo jiné orgány, ale máš to spočítané. Takže to bych neřešil. Hlavně když to splňuje podmínky provozu. Cestování, doprava a tvá situace není prostor na šetření tak, jak si představuješ.


Avatar uživatele
Zlatý

Tak hodně štestí s přesazením nábojů/bubnů (dle konstrukce). ;) :D :D

To jezdíš první rok nebo co, že nevíš, že PRVNÍ po čem pojišťovák v případě nehody jde jsou kola? A i když máš typově homologované, tak jestli je i máš napsané v techničáku? I to jim stačí.
Pche - známý si přehodil z Filcky na Filcku (ale na pick up!) kola a utřel, protože neměl pneu "T", které na pick upu musí být, na rozdíl od hatchbacku, škoda mluvit. Anebo se k tobě nedoneslo, že jediná činnost pojišťoven (vyjma vybírání tvých peněz) je starat se o to, aby NEMUSELI VYPLÁCET? Chjo...

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý Drap 984
Stříbrný cukrar 885
Zlatý mosoj 780
Zlatý Kepler 618
Zlatý gecco 478
Zlatý Edison 317
Zlatý Dochy 307
Zlatý led 301
Stříbrný honza19hk 288
Zlatý Hlada 287

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.