Avatar uživatele
Ametyst

Jak mají nabíjet elektroauta lidé z paneláků?

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Odpovědi.cz, aliendrone, Filip84 před 14 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
elkon

Třeba u obchoďáku. Ale lidé z paneláků na ně většinou nemají peníze. Jsou to auta pro „balíkáře“.

Upravil/a: elkon

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
da ny

Tak toho se já sotva dožiju ;D
Až bude mít v ČR alespoň třetina panelákových obyvatel elektromobil, budu už někde jinde.
(mám zde údajně, ještě vymezeno necelých 15 let, zda „hranici“ překonám je ve hvězdách 😉
Všechno bude.
Podle vyhlášky č. 266/2021 Sb. by budovy měly mít minimálně přípravu pro budoucí instalaci dobíjecích stanic:
• Každé parkovací místo v novém bytovém domě s více než 10 parkovacími místy by mělo mít možnost instalace vlastní dobíjecí stanice. Je proto potřeba počítat s přípravou kabelovodů.
• Pro domy, které nejsou určené k bydlení, platí podobné podmínky. Hned od začátku v nich ale musí být nainstalovaná alespoň jedna dobíjecí stanice.
Myslete tedy na tento požadavek už při promýšlení koncepce a elektroinstalace bytového domu. Počet elektromobilů neustále roste, a do budoucna proto bude i větší potřeba dobíječek. Instalaci dobíjecích stanic navíc podporuje i program Nová zelená úsporám 2021.
https://www.egd.cz/…ovych-domech

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Filip84

První automobilisté řešili naprosto obdobný problém, protože tehdejší svět byl uzpůsoben pro animální provoz. Takže taková cesta z Kopřivnice do Vídně vyžadovala naplánování trasy, obtelegrafování (v té době drahé!) materialistů a lékárníků po trase, aby objednali potřebné množství paliva (většinou čistý bensin, ale ku příkladu u NW Präsident to byl aether a kerosen, ne všecka auta tehdejší doby jezdila na bensin), a v případě poruchy sjednat stání, telegrafem objednat díly, počkat až dojdou, no a mezi tím dojel mechanik, a až došly díly, provedl opravu. Dneska žádný problém: natankuješ v Kopřivnici a kdekoli po cestě. V případě poruchy dojedou žlutí andělé a všecko zařídí. Ovšem zkus z Kopřivnice do Vídně dojet kočárem. Koně si po cestě nepronajmeš, s noclehem pro koně bude také poněkud problém.

To jest, pokud se elektroauta stanou obvyklá, řekněme, jako ve 20. a 30. letech automobily s výbušným motorem, tak začnou vznikat „čerpací stanice“ na „čerpání“ elektřiny, nabíjecí stanice budou zřizovat vlastníci paneláků (proč ne, další kšeft) a samozřejmě, že se budou starat i obce.

Zatím je těch elektrických aut málo, tak se to tak vehementně neřeší. Stejně je to celé nesmysl, boj mezi parním autem, autem s výbušným motorem a elektrickým autem se sváděl někdy před 100 – 120 lety. Nač historii opakovat.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Nepočítá se s masivním rozšířením elektroautomobilů (tedy v rozsahu odpovídajícím dnešnímu rozšíření automobilů se spalovacím motorem). Auto se má stát o5 záležitostí pro movitější, tedy podobně jako za bolševika. S ohledem na cenu jeho provozu (zvláště pokud započítám v budoucnu NEVYHNUTELNÉ zrušení dnešních podbízivých předotovaných cen „autoelektřiny“).
Venkoncem i komunikace se již teď masivně předělávají na nižší hustotu provozu. V mém případě mě DOST sejří ulice Olšanská. Pamatuji, jak ji s velkou slávou zasfaltovali a přidali druhý pruh (včetně nevyhnutelného bordelu v dopravě způsobených uzavírkou). Pamatuji, když s ještě větší slávou přidali TŘETÍ pruh (o5 dlouhodobá uzavírka a bordel) a pak přišel zvrat a opačný proces. Dnes s velkou slávnou máme Olšanskou o5 JEDEN jízdní pruh (tentokrát ke zmíněným dočasným bordelům a nákladům přibyl PERMANENTNÍ bordel díky zácpám/popojíždění v dopravních špičkách). 😕

Tolik zbytečně vyhozených peněz, abychom se z bodu A dostali do bodu A – typická havloidní dem(ent)okracie. Každopádně až bude Olšanskou ve špičce projíždět jen 1 vozidlo za minutu, tak to bude dostatečná průjezdnost. A totéž bude platit i pro dobíjecí místa. Tudíž problém ani NEVZNIKNE, netřeba ho řešit, havloidní prosperita ho vyřeší sama. 😕

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pepa25

Z veřejně dostupných nabíječek (pokud dům nebude budovat vlastní, i to je možné). Dnes jsou u každého obchoďáku a v každém parkingu. V některých městech mají projekt, kdy chtějí budovat nabíječky napojené na pouličné osvětlení – známý z Prahy mi říkal, že u nich to už realizují (zatím se pokládají nové kabely k lampám, aby to utáhly).
Jen pro představu: při spotřebě 18 kWh/100 km a průměrném nájezdu 15000 km (lidé z paneláků spíš méně) je to ročně 2,7 MWh. To je o něco víc, než má spotřebu průměrná domácnost, takže samozřejmě vybudování potřebné dobíjecí infrastruktury je významný úkol.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ChatGPT A.I.

Existuje několik způsobů, jak nabíjet elektromobily v panelových domech:

  1. Soukromá dobíjecí stanice: Lidé mohou nainstalovat vlastní dobíjecí stanici přímo v garáži nebo na parkovacím místě.
  2. Veřejné dobíjecí stanice: Městské nebo komunitní dobíjecí stanice mohou být k dispozici v okolí panelového domu.
  3. Společná dobíjecí stanice: Některé panelové domy mohou mít společnou dobíjecí stanici pro všechny obyvatele.
  4. Přípojka k elektrické síti: Některé panelové domy mohou mít možnost připojit elektromobil přímo k elektrické síti pomocí speciálního kabelu.

0 Nominace Nahlásit

Diskuze k otázce
Avatar uživatele
aliendrone

JJ, dobíjení u obchoďáku je VERY FUNNY! Onehdá jsem sledoval „!bitku“ 2 joudů na parkovišti Kaufu na Jarově. Jeden se tam chystal zajet, ale zaváhal a druhý se tam vmáčkl. No sradna k popukání, když se perou buz.. ehm, holky v mužských tělech. 😄 😄 😄

Avatar uživatele
Pepa25

Filip84 posledními dvěma větami opravdu pobavil 🙂 Ale nepřekvapil: byl by asi první expert sociálních věd, který rozumí technice

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava