Avatar uživatele
zjentek

Jak je možné bezprostředně po technické prohlídce jezdit s dieselem bez filtru pevných částic?

Ptal jsem se přímo techniků při STK- měření emisí a ti mne odblyli vysvětlením, že český člověk JE vynalézavý.

Je tedy reálné jezdit si a ničit ostatním život bez fitlru pevných částic i bez pomoci či asistence úplatného technika „od emisí“?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1715 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

No, u dnešních aut už to není tak jednoduché. To není jako vyhodit katalyzátor na Feldě a tradá. Když ten krám vyhodíš, tak ti řídící jednotka vypoví poslušnost a auto ani nenastartuješ, je potřeba to nějak „ošetřit“, ale podrobnosti neznám. U starších aut to jde.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kryšpín

Odmontuje nahradí trubkou a šetří filtr na další STK dále, jeho miláček má o dva koníky více

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

Ano, je to tak, jak jsi naznačil: kdo (pod)maže, ten jede. Jinak 1/4 aut má filtr vymontovaný svépomocí. Samozřejmě je to ilegální a je za to pokuta až 50 litrů.
https://www.no­vinky.cz/doma­ci/clanek/cechy-krizuje-lovec-filtru-ctvrtina-ridicu-ma-prusvih-40294184

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Edison

Úplně normálně. Ještě spousta aut toto kurvítko nemá z výroby. Zaplať za to pánbuh… Nakonec je to jen hoňka na papír pro papír a na peníze.

Aliendrone, stačí malý zásah do SW ŘJ a tradá… 😁

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
aliendrone

Edison>>> No v tom je ten háček, přesně jak jsem psal. Lidé jsou zvyklí, že stačí málo – OBD II kabel + VCDS a hnedle ze své Filcky či Fóbie udělají „draka“, deaktivují immo apod., jenže jak jsem to pochopil, tak vtip je v tom, že NESTAČÍ přepsat soft v řídící jednotce, je třeba udělat úpravu na úrovni HW (tzv. „načipovat“), podobně jako se kdysi upravovaly Playstationy, aby braly pálená (neoriginální) DVD.