Avatar uživatele
zjentek

Jak je možné bezprostředně po technické prohlídce jezdit s dieselem bez filtru pevných částic?

Ptal jsem se přímo techniků při STK- měření emisí a ti mne odblyli vysvětlením, že český člověk JE vynalézavý.

Je tedy reálné jezdit si a ničit ostatním život bez fitlru pevných částic i bez pomoci či asistence úplatného technika „od emisí“?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? aliendrone před 1715 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
aliendrone

No, u dnešních aut už to není tak jednoduché. To není jako vyhodit katalyzátor na Feldě a tradá. Když ten krám vyhodíš, tak ti řídící jednotka vypoví poslušnost a auto ani nenastartuješ, je potřeba to nějak „ošetřit“, ale podrobnosti neznám. U starších aut to jde.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kryšpín

Odmontuje nahradí trubkou a šetří filtr na další STK dále, jeho miláček má o dva koníky více

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Kepler

Ano, je to tak, jak jsi naznačil: kdo (pod)maže, ten jede. Jinak 1/4 aut má filtr vymontovaný svépomocí. Samozřejmě je to ilegální a je za to pokuta až 50 litrů.
https://www.no­vinky.cz/doma­ci/clanek/cechy-krizuje-lovec-filtru-ctvrtina-ridicu-ma-prusvih-40294184

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Edison

Úplně normálně. Ještě spousta aut toto kurvítko nemá z výroby. Zaplať za to pánbuh… Nakonec je to jen hoňka na papír pro papír a na peníze.

Aliendrone, stačí malý zásah do SW ŘJ a tradá… 😁

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
aliendrone

Edison>>> No v tom je ten háček, přesně jak jsem psal. Lidé jsou zvyklí, že stačí málo – OBD II kabel + VCDS a hnedle ze své Filcky či Fóbie udělají „draka“, deaktivují immo apod., jenže jak jsem to pochopil, tak vtip je v tom, že NESTAČÍ přepsat soft v řídící jednotce, je třeba udělat úpravu na úrovni HW (tzv. „načipovat“), podobně jako se kdysi upravovaly Playstationy, aby braly pálená (neoriginální) DVD.

Což už není taková brnkačka, obnáší to mít 2 řídící jednotky (jednu origo pro STK, druhou načipovanou pro jízdu bez filtru – pokud nechceš pro účely STK pořád doblba něco pájet. Další průser, který tam vzniká je něco mezi navigací (která si najeté kilometry také pamatuje) a řídící jednotkou, která když „leží v šuplíku“ si je pochopitelně nepamatuje. Což by v REÁLU neměl být problém (kdo by se v tom hrabal), ale slyšel jsem, že už začali kontrolovat i soft jednotek (kvůli jeho případným úpravám), respektive jeho CRC (kontrolní součet), tudíž možná i na tohle dojde.

Jak říkám, podrobnosti neznám, své know-how ti nikdo jen tak nevyprdelí, alespoň do té doby, dokud to bude aktuálně vynášet slušné výdělky za relativně málo pohodové práce. Až to bude aktuální jako třeba u Felicíí (koho dnes zajímají?), jsem si jistý, že se úplnou pravdu dozvíme. Podobně jako u Felicií, kde si spousta lidí svépomocí deaktivuje immo (které je stejně jen pro srandu, když ho každý umí přečůrat a ostatně kdo by dnes kradl Felicii ;)) jen proto, aby nemuseli dávat o pár stovek víc za klíč s čipem. ( v případě vícero klíčů může ušetřit i tisíce, což k jejím dnešním cenám bez problémů může činit i čtvrtinu ceny auta. ;) :)

Vlastně se do dozvíme možná celkem BRZY s ohledem na prudký propad prodeje dieselů (automobilky hlásí 40–65% snížení prodejů ropáků!), které právě kvůli tomuhle nikdo nechce – no uznej sám, že přijít s autem na jeho PRVNÍ STK (tedy po 4 letech od zakoupení nového) a NEPROJÍT na emisích je hrůzinec sám o sobě. Obzvláště vzhledem k tomu, že průměrná cena uvedení do fit stavu je cca 20000Kč a to bez ohledu na všelijaké „pobídky“ viz https://www.id­nes.cz/auto/au­toservis/filtr-pevnych-castic.A170711_005­612_autoservis_fdv

Průser je, že tenhle bazmek (filtr pevných částic) se začal už montovat i do ZÁŽEHOVÝCH(!!!) motorů (kvůli vyskokotlakému vstřiku), takže budoucnost spalovacích motorů resp. vozidel s nimi vidí už kdekdo DOST bledě. Tlačí to do „elektriky“ fakticky hustě, to se musí nechat. S ohledem na nesmyslné emisní požadavky, pořizovací cenu a provozní náklady spalovacího motoru už BRZY začne platit, že se spalovací motory nevyplatí a koupit elektromobil je výhodnější, jsem přesvědčen, že se této situace možná ještě dožiji (je to horizont cca 10–15let max.). :(

před 1715 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
zjentek

Tak to je bomba, tyhle informace. Kdo jsi a jak tohle všechno víš? (;

před 1714 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

No, tak o brutálním propadu prodeje dieselů se ví obecně (a píše se všude – např. https://www.e15­.cz/byznys/pru­mysl-a-energetika/diesely-drti-jejich-spatna-povest-prodeje-dal-klesaji-1359752 ), jak deaktivovat immo na Felině (pokud bys to už nevěděl) se dnes už BĚŽNĚ píše i na fórech ( http://skoda.pan­da.cz/forum/vi­ewtopic.php?t=10371 , stačí trochu googlit. Copak nechodíš mezi lidi, především do kulturně-vzdělávacího zařízení lidově zvaného HOSPODA? Ceny oprav či dílů v autoservisech také nejsou žádným tajmstvím, tož to prostě vím, jelikož jsem TAK překrásný, no. ;) :D :D

před 1714 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
zjentek

Je to super, ta odpověď včetně diskuze mně zase maličko rozšířila obzor, zatímco Edison nám sdělil, že není ekologický aktivista.

před 1714 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

To je fak. To nejsem. A dokonce zn ám spousty důvodů i proti tý elektrice. Podotýkám, že ty důvody jsou ekologické, ale i technické.

před 1713 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Pepa25

Nedáte se kontaktovat, tak jen tady: nemám vaši odpověď na otázku chápat jako navádění k odpojování DPF, že ne? A ty „spousty důvodů“ jsou z diskusních fór, která sjou chytřejší než všichni technici automobilového průmyslu dohromady, co?

před 1713 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek