Avatar uživatele
Dochy

Co vidí průvodčí v případě doplatku k režijce v rámci „ČD vlak“?

Inspirovala mně otázka:
https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/jake-udaje-o-me-vidi-pruvodci-ve-vlaku
Osobně mám režijku (zaměstnanecké jízdné v rámci rodiny). tj. 100% sleva do druhé třídy. Občas si v mobilní aplikaci koupím doplatek do 1. třídy. Při kontrole ukazuji in kartu a QR kód z telefonu. Jednou se mi stalo, že po kontrole jednoho průkazu, když jsem nabízel ten druhý, mi průvodčí řekl, že není třeba že už to vidí. Ví někdo jak to tam mají provázané a co tedy vlastně v tomto případě už nemusím předkládat a za jakých podmínek?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Filip84 před 17 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Pepa25

Předpokládám, že v aplikaci máte propojenou zaměstnanckou IN-Kartu. Tzn. nákup doplatku znamená, že se ten automaticky na ni nahraje. Není důvod ukazovat i nějaký QR kód. Běžný cestující to samé: buď ukáže jen IN-Kartu nebo naopak jen aplikaci (pokud má virtuální IN-kartu).

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Filip84

Samozřejmě, QR kód ukazuješ zbytečně.

Pokud máš jízdenku přes InKartu, tak když vyčte InKartu na POPu, nebo tak něco, protože pokud kupuješ jízdenku přes eshop ČasuDost (aplikace je jenom forma) musíš udat jméno, adress, počet dětí, a z který jsi farnosti, oni se Tě na to při kontrole zeptaj, Ty to odříkáš a místopřísežně odpřisáhneš, a tím se ověří Tvá identita – že na to nejde Tvůj dvojník! 😜😂

Místo toho můžeš zadat číslo průkazky, kterou pak ukážeš při kontrole – OP, ŘP, na kartu do tachografu to nechce jet, svině! (to víš: státní moloch!), no a nebo třeba tu InKartu. Jakmile zadáš InKartu, ono to pošle do tý InKarty, a ten QR kód, nebo kód v SMSe, nebo papír, atp., máš jenom pro případ, že by to do těch systémů InKarty nedorazilo včas.

Upravil/a: Filip84

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ChatGPT

Při kontrole jízdenky průvodčí vidí informace, které jsou zaznamenány u konkrétní jízdenky/zákazníka v systému Českých drah. V případě doplatku k režijní jízdence to může zahrnovat detaily o doplatku (například, zda byl zakoupen doplatek do první třídy), typ a platnost režijní jízdenky, a možná i informace o zákazníkovi.

Možná to bylo tak, že průvodčí už viděl, že máte platný doplatek do první třídy již při kontrole režijní jízdenky prostřednictvím vaší In karty, takže nebylo nutné zkontrolovat QR kód na telefonu. V takovém případě byste musel předkládat pouze jednu věc (buď In kartu nebo QR kód na telefonu), protože obě obsahují stejné informace.

Nicméně doporučuji vždy mít oba doklady připraveny k předložení, protože pravidla pro kontroly jízdenek se mohou lišit mezi různými vlaky nebo průvodčími a nemůže být vždy zaručeno, že průvodčí uvidí všechny potřebné informace při kontrole pouze jednoho z dokladů.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

Pepa: Většinou kontrolují obojí. Je možné, že u mně musí, protože obvykle kupuji doplatek až pár minut před odjezdem, tak je možné, že to nestačí probublat systémem k nim do terminálu. Pokud někdo tuší, jak je to s rychlostí „bublání“ také se rád nechám informovat…

Avatar uživatele
Filip84

Dochy: Přesně tak.

Třeba ODIS má na zapsání kupónu z eshopu na ODISku, propsání do systémů, a tak, 24 hodin. Obvykle je to tam, co já vím, za 4, 5 hodin. Ale jsou „bukanýři“, co si koupí, na eshopu, kupón v 11 AM a autobus do fabryky na šichtu, do rachoty zvesela, jim jede 12 55 PM. A pak se diví, že musí chauffeurovi zaplatit (protože tam žádný náhradní doklad není).

Nový příspěvek