Avatar uživatele
Paranormal

Poradíte, jak je možné stát se vojákem atd.?

Přemýšlel jsem o tom být vojákem. Jen nevím co od toho čekat. Je mi 17 let a studuji střední školu. Když budu chtít být vojákem, tak musím jít na vojenskou školu? Voják je zaměstnání jako každé jiné? Pracovní doba? Nebo jen když si mě zavolají třeba na nějaký „úkol“? Jako jestli bych do toho mohl i normálně pracovat, nebo ne. Jak je to časově náročné, uživilo by mě to?

Pokud je tu již nějaký voják, tak jaký je váš příběh nebo co si o tom myslíte? :)
Popravdě jsem viděl hodně filmů a zaujalo mě to z toho, ale vím, že je to jiné.

Původní neotázka
Chtěl bych být voják

Zajímavá 0 před 2609 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
klumprt

V současné době je možno stát se buď vojákem z povolání, tzn. na plný úvazek s plným platem, nebo vojákem aktivních záloh, tzn. že máš civilní zaměstnání, stát ti platí nějaký menší měsíční příspěvek a asi jednou za rok si tě pozvou na nějaké cvičení asi 14 dní dlouhé.
(Možná nejsem v detailech přesný, ale na internetu lze jistě najít lepší informace, např. na www.army.cz)

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
marci1

Zkus si přečíst odpovědi na toto téma: http://www.od­povedi.cz/sear­ch?q=povol%C3%A1n%C­3%AD%20voj%C3%A1k
Vojáci z povolání tu jsou, jistě ti rádi odpoví. 🙂

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Jukatan

Udělej si maturitu, vylepši fyzickou kondici-hlavně na výdrž (třeba běh). Pak se rozhodni, co bys chtěl v životě dělat za odbornost. Neradím funkci velet vojákům, ale raději technickou funkci. Buď automobilismus, letectví, radiotechnika, raketová technika, počítače atd. V případě, že projdeš přijímacíma zkouškama, se o peníze už nestrachuj, budeš jich mít dost.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
pepe88

Tak to si blázen, kdybys zažil vojnu, tak pochybuju, že by se ti tam chtělo, kolik vojáků odešlo a spáchalo sebevraždu nebo skončili na práškách s poruchou CNS.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kryšpín

Jsou tam tvrdé podmínky, leh-sed třcetkrát, za 12 minut uběhnout dva km, shyby jsou zrušeny, plat vojína 9 tisíc, svobodník 19 tisíc.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Paranormal

Jukatan..

Co se týče těch odborných funkcí tak jaké například znáš ohledně toho IT? :) (Čirou náhodou jsem IT obor). A s tím bych se dostal i od PC nebo bych byl jen tam?

před 2609 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Paranormal

Pepe88: Možná to bude tím že mě nebude bavit celý život dělat to do dělám teď a chci nějak pomahat lidem :)

před 2609 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
klumprt

Příspěvek Pepeho by za zasloužil udělit místo palce pařez. Něco tak hloupého jsem tu už dlouho nečetl.
Sice souhlasím s tím, že byla chyba nutit na vojnu někoho, komu se to hnusilo, kdo z toho měl panickou hrůzu. Z takového člověka totiž dobrý voják stejně nikdy nebude. Kdo na to psychicky nemá, tak tam nemá co dělat, poněvadž určitou odolnost to pochopitelně vyžaduje.
Na druhé straně, sám jsem ještě roční základní vojenskou službu absolvoval a znám spoustu lidí, co ji absolvovali a všichni jsme byli a jsme v pořádku. Dokonce na to řada lidí s odstupem času ráda vzpomíná.
Další věc je, že voják z povolání je dneska poměrně slušně placené povolání. O tom, jak je náročné, nemohu referovat, ale těch pár vojáků, co jsem potkal a co znám se mi zdá docela v pohodě. Samozřejmě fyzická kondice a schopnost něco překousnout jsou nezbytně nutné, ale myslím, že podtrženo sečteno to není tak hrozné povolání.

před 2609 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Paranormal

Takže si myslíš že je lepší být voják z povolání na plno než k tomu ještě dělat nějaké „civilní“ povolání? Kde a jak začít nevíš?

Ps: ty jsi tedy sloužil nebo jsi byl jen na vojně? Jaké z toho máš osobní pocity?

před 2609 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
klumprt

To záleží na tom, jak moc tě to láká. Pokud by ses chtěl, jako hlavní činnost, věnovat něčemu jinému, ale láká tě taky ta armáda, tak pak běž do těch záloh. Jestli to chceš naplno, tak voják z povolání. Nelze říct, co je lepší. To záleží na každém.
Jinak ta základní vojenská služba asi nemá s dnešním povoláním vojáka mnoho společného. Byla to zvláště v druhé polovině především nuda, ztráta času a člověk si tam nevydělal ani na to, co propil. Přesto na to nevzpomínám zle, byl to takový dlouhý tábor. Pár kamarádů mám odtamtud dodnes.
První polovina zaměřená na výcvik byla určitě zajímavější. Tenkrát jsem měl asi nejlepší fyzičku v životě. Ba i nějakou tu disciplínu jsem si osvojil, i když u fanouška Osudů dobrého vojáka Švejka, jako jsem já, to na úplně úrodnou půdu nepadlo 🙂

před 2609 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Paranormal

Ano, spíš bych chtěl mít hlavní činnost jako „normální život“ a tohle spíš vedlejší. Nedokáži si zase představit plný úvazek v armádě.

před 2609 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek