Avatar uživatele
hapiky

Byli jsme za socialismu mezi socialistickými státy v počtu aut na obyvatele automobilová velmoc?

Vím, že jsme jako první v soc. sektoru dostávali na poslední Škodovky od banky celou půjčku. Splátky byly 1100 až 1500 Kč!

Upravil/a: annas

Zajímavá 0 před 1592 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Čísla neznám a dohledat by dala obtížně, ale můj odhad je, že je to pravděpodobné. Auta vlastní konstrukce dělali jen Sověti a to byla docela hrůza. Navíc mizivá kupní síla. Pak ještě dederóni, pokud se jejich warťasy a traboše daly považovat za auta.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
hapiky

Kepler: Na trabanta či Wartburga se v bývalé NDR čekalo 7let. V jiných soc.prc. to nebylo o moc lepší. Jen u nás v 80tých letech je klidně dávali na úvěr. V SSSR nevídaná věc. O to mě šlo!

před 1592 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Přesně tak. Když v NDR uvažovali na co šetřit následujících několik… mnoho let, tak se rozhodovali mezi autem (trabantem) a ledničkou. Znám to z osobní zkušenosti. Trabant byl hlavní výhrou ve státní loterii.

před 1592 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Jak trabant tak warťas byly i ve své době… řekněme… jedinečné a některá konstrukční řešení tak říkajíc revoluční. Na trabantu by se našla spousta super věcí, vzduchem chlazený dvoutakt se spádovým karburátorem prakticky nepotřeboval údržbu. Jeho z velké části lehká karoserie z umělých materiálů byla materiálově geniální. Průšvih byla „vlašťovka“. Warťas byl extrémě prostorný vůz. Jeho volnoběžka byla taky geniální. Problém byly prahy a plastová pouzdra táhel řazení.

před 1592 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek