Avatar uživatele
huxa

Auto bez otáčkoměru – jak poznat, že otáčky by už motoru mohli škodit / zničit jej?

Mám auto bez otáčkoměru a omezovače, běžně z trojky na čtverku přeřazuji při 40km/h, pokud potřebuji výkon tak na 60 km/h, dnes jsem s ní zkoušel jet zatáčky do kopce až do 90km/h, kdy (možná velkou roli hrál strach o motor) jsem začal slyšet jiný zvuk z motoru (stále dával stejný tah).

A tak mne napadá otázka právě tato otázka – jde, a případně jak, poznat, jestli je motor již na hranici svých schopností točivého momentu? A lze případně poznat, zda-li už točíte motor do otáček, které jej zničí? (něco jako Vteřiny před katastrofou 🙂 )

Zajímavá 0 před 997 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Lze rozeznat sluchem

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Pokud se nevyznáš, tak motor nevytáčej. Zvlášť u nějaké staré „šunky“. Zkušený řidič zbytečně vysoké otáčky pozná. Každopádně to není pro motor nic dobrého.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Arne1

Když nebudeš jezdit jako prase, tak takové riziko nehrozí.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Čecho_slovák

To snadno poznáš až ti začnou zvonit ventily.😎

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Rilika25

Příspěvek smazán administrátorem.

Avatar uživatele
Schluker

Muzu se zeptat, co to bylo za auto? Bez otackomeru a omezovace otacek uz to musi byt velkem veteran :)

Avatar uživatele
Arne1

Například Citrony Picasso otáčkoměry nemají

Avatar uživatele
huxa

Schluker – Je to už téměř možný veterán (23 let, opel astra f classic), ovšem karoserie je velmi poničena a exteriér je také dosti zhuntovaný, k tomu „samodomo“ úpravy, takže v tomto ohledu nemá žádnou hodnotu (resp. opravy by byly dražší, než-li následná hodnota auta 🙂 ).

elkon, Drap – proto se zde táži, jak to rozpoznat. I v otázce píšu, že se mi již zvuk „nezdál“ (a potom jsem samozřejmě upustil od dalšího zrychlování), ovšem rád bych znal zkušenosti/in­formace zkušenějších. Co znám z výuky na škole, tak u starších motorů je větší tolerance a ventily s válci se ihned nepotkají, nýbrž dojde k nepřesnosti s časováním skrz nedostatečné vracení se pružiny u ventilu a tím dojde k jak „jinému“ zvuku, tak i k snížení výkonu motoru.

Před třiceti lety bych asi šel a zkusil, kdy to motor už nezvládne a jak se před tím bude chovat, nyní je ovšem lepší se zeptat více zkušených řidičů, na co si dát velký pozor 🙂

Avatar uživatele
Schluker

Tak mam pocit, ze zrovna eFkova Astra omezovac otacek ma ;)

Nový příspěvek