Avatar uživatele
jirka21kufr

Znervózňují mě řidiči, kteří se na mě při jízdě autem lepí a chtějí, abych zvýšil rychlost. Co v takovém případě dělat?

Dobrý večer,
vždycky, když někam jedu autem, tak se na mě lepí ostatní řidiči a chtějí, abych zvýšil rychlost. Řidičák má 2 roky a stále jsem si na to nezvykl, je mně to nepříjemné. Co v takovém případě děláte vy?
Děkuji za odpovědi.

Původní dotaz
Taky vás znervózňují lepící se řidiči?

Pro aliendrone: Myslím si, že dopravu nezdržuji. Přes město jezdím 50 a mimo město 80–90. Ono se říká, méně je někdy více. Všechny účastníky na pozemních komunikacích respektuji a zajedu i ke krajnici, pokud je třeba. Ještě se mně nestalo, že by mě předjíždělo nějaké pomalé vozidlo. Co se týče tachometru, tak vím, že neukazuje přesně, nejsem začátečník. Můj názor je takový, že někteří řidiči se schválně lepí na zadek, aby ukázali, jací to jsou rychlíci nebo chtějí někoho naštvat. Už se mně stalo i několik nebezpečných situací, že se na mě nalepilo auto(jel jsem 90) a to auto mě předjíždělo do nepřehledné zatáčky, ze které se vyřítil kamion. Takže si budou muset sáhnout do duše i ostatní řidiči.

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? Elk, kodl67, aliendrone před 2273 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Elk

Taky to nesnáším a jezdím už drahně let. Já jsem typ, co jezdí opatrně a když se na mě nalepí chvátalník, tak na nejbližším parkovišti zastavím a řeknu si : Aby jste se nezbláznili…ale někdy i jinak. Naplánuji si cestu s rezervou a pak, jako pan doktor…se kochám, ale nepřekážím. P.S. Všimli jste si, že některá i dražší auta mají sice blinkry, ale fungují pouze podle schopoností řidiče?

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Arne1

Ano, znervozňují. Nemám tak silný vůz, abych si mohl dovolit jejich styl brzda – plyn a ani mne to neláká, raději jedu na spotřebu. Pokud to jde, tak jim někam uhnu aby se mohli pár metrů projet. Ale ne vždy to jde – hodně často takoví lepiči otravují v kolonách, jako kdybych mohl ovlivnit jak rychle se jede.
Mimochodem, Zákon o provozu… stanoví nějaké vzdálenosti mezi vozidly a také že manévr předjíždění by měl řidič započít až má jistotu že ho dokončí.

S těmi rychlými a silnými vozy – souhlas. Oni prostě lehce pošimrají plyn, udělá to vír v nádrži a jsou někde kus vpředu. Oni si to asi neuvědomují, ale například pro spolujezdce to může být dost frustrující. Jel jsem jednou z Olomouce s takovým šílencem (černý bavorák asi 3 litry) a z jízdy 2–3 metry za tirákem jsem opravdu neměl dobrý pocit.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Nedělám nic. Počkám a ono je to přestane za chvíli bavit a předjedou, pokud na to mají.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Nejsi sám, mně to také sejří a máš pravdu. Tito nadlidi ohrožují ostatní řidiče a uzurpují si právo jistým způsobem , po svém, řídit dopravu. Oni tě i oslňují a myslí si jací nejsou pašáci.
Nedělej nic, jeď si po svém, tak jak si myslíš, že to máš pod kontrolou. Je to tvoje povinnost. On si jednou ten čuchometr nabije.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
plebs

Můj kolega v zaměstnání má názor, několikrát brnknu o nožní brzdu, pokud to nepomůže trochu jej vyděsím ruční brzdou / když potřeboval nový zadní nárazník / a když toto nezabere mám za oknem robertka a uvedu jej dálkovým kabelem do stavu bojové pohotovosti, prý to zabere. Tolik zkušenost řidiče, který není mladý, ani starý.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

Jednou jsem jel mimo obec na tachometru lehce přes 90 km/hod., jelikož proměřuje, tak jsem vlastně jel přesně maximální povolenou rychlostí, a lepil se na mě kamión. Jedu, jedu, čekám třeba, že se dá do předjíždění. K tomu se ale neměl, tak jsem po chvíli zapnul výstražné blinkry. Blikl na mě dálkovými a ubral a vytvořil správný odstup. To je taky nápad, jede kamiónem, kdyby nastal nějaký problém, tak nevím, jestli by dokázal brzdit stejně efektivně jako osobák před ním tedy já.
Párkrát se na mě někdo lepí ve městě nebo v jeho okolí. Pokud nejedu maximální povolenou rychlostí, tak přidám, abych jel přesně tou povolenou rychlostí. Pokud se na mě lepí i přesto, že touto rychlostí jsem jel, tak začnu striktně dodržovat rychlost, někdy malinko uberu bez brzdění, aby mu doteklo, že jako nemá bezpečnou vzdálenost.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Mírně zpomalit, zapnout zadní mlhovky a šlápnout na plyn.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Muffz

Mě neznervózňují, jedu si svoje (pravidelně o 5km/h více, než je povolená rychlost, za to mě policajti nevezmou). Sice si zanadávám a až budu chtít nové auto, tak tu brzdu sešlápnu, ale je to jeho věc.

Co je horší, tak být na místě spolujezdce u řidiče, který takhle jezdí (a že jich bohužel znám a jezdím s nimi).

Více mě iritují blbci s mobilem v ruce. Tam bych ten řidičák bral hned.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Emefej

S tím nic nenaděláš. Takového lepiče na zadek občas potká každý. Já mám auto, které, ač na to nevypadá (je to taková hranatá kraksna spíš do lesa, než na dálnici), má motor o výkonu hrubě převyšujícím výkony běžných osobních BMW a dalších egoaut. Jednou se takhle na mě na D7 lepil sotva dvacetiletý kluk ve stejně staré vytuněné Audině. Asi po 2 km mě to přestalo bavit, v nejprudším stoupání z Chomutova směrem na hranice jsem lehce přišlápl plyn. Než blbeček zareagoval a ten svůj brus pořádně rozjel, byl jsem pryč.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Hold čím větší obsah automobilu tím větší lepidlo a pirát silnic … co proti tomu udělat? no asi jezdit a přepravovat se autobusem taxíkem vlakem nebo letadlem.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Mno, po dvou letech na silnicích už bys pomalu mohl zkusit se trošičku „odlepit“, vono to někdy není příjemný ani těm za tebou ;()

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
aliendrone

elk>>>
No jo, všiml, s těmi blinkry na to mám teorii (zatím konspirační ;) :D ). Někde v Praze je tajné školicí středisko, kde se povinně vyučuje (DŮKLADNĚ!!!) jízda bez blinkrů – jinak si to NEUMÍM vysvětlit, co některá hova*a předvádí – obzvláště na kruháčích, tam je to MEGALIBOVÉ!!! ;)

před 2273 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

No já nejsem relevantní posuzovatel toho jak jezdíš (a ani ty ne ;) :D). To musí posoudit ti, co jedou za tebou. Už 30let mám céčko, jezdím každý den (dnes jen osobákem), takže „nějakou zkušenost“ mám.

Jak jsem psal – NENÍ to o povolených rychlostech, ale o tom, zda-li bráníš/umožňuješ ostatním předjetí.

Jistě víš, že jsou místa, kde je třeba naprosto idiotsky omezená rychlost (např. zapomenutá značka po místní úpravě), všichni na ni pochopitelně dlabou, jelikož kolem ní projedou třeba 4× denně a jedou tedy třeba přes třicítku 60. A teď co?

Problém je ve slově VŽDYCKY. I mně se občas stane že mám za prdelí „pospíchače“, ale není to často, natož VŽDYCKY. Hele, Praha sice není NewYork, ale i tak tu máme někdy rušno – stačí pár oprav/uzavírek, jinde nějaký buchanec a v tu ránu máš slušné dopravní peklo. Ale i tak se mi podobné věci nestávají vždycky – tudíž prostě MUSÍM uvažovat o tom, že chyba bude spíš u tebe, než U VŠECH OSTATNÍCH.

Každopádně je dobře, že se snažíš uhnout „pospíchačům“ – je to především v tvém zájmu, jak jsem již psal. (BEZPEČNOST nade vše!) Pochop, že je téměř NEMOŽNÉ, aby VŠICHNI řidiči za tebou ti chtěli ukázat, jak jsou rychlí, nebo že by tě VŠICHNI chtěli naštvat. :) Mně se to tvé tvrzení prostě NEZDÁ, no.;) :D

mosoj>>> Já NECHÁPU co ti na mých názorech ohledně jízdy přijde „velmi agresivní“. Osobně bych se spíš řadil mezi „kliďasy“ (divoké mládí dávno v hajzlu :( ), zvláště při tom, co denně kolem sebe vidím. Napadá mne jediné vysvětlení – nejsi náhodou ten typ: „Rádiovka naražená na čelo, na tacháči 30, v očích SMRT!“ ;) :D :D

Alesh>>> Je jasné, že víš pendrek o tom, jaké to je řídit něco, co může v pohodě vážit třeba přes 20tun. A jak frustrující je, když bys rád jel o 5km/h rychleji ve lepších otáčkách a nějaký s odpuštěním „AUTOCENZURA“ ti to prostě NEUMOŽNÍ a ty nemůžeš nic dělat, protože s 15tunami nákladu se s kamionem v devadesáti FAKT blbě akceleruje. Já DOBŘE znám řidiče jako ty – prostě NEPUSTÍŠ a NE A NE!! Vždyť TY jedeš maximálkou, tak ať si ten debil v kamionu za tebou trhne, že? :( Eh, proč se rozčilovat. :( :(

A úplně nejlepší je, když si takový „borec“ v třeba embéčku zahaltuje levý pruh, za ním „Nějaký nafoukaný vocas, co si myslí, že když má Mercedes, že ho pustím, ale JÁ MU UKÁŽU!!!“ A za Mercedesem dloooouhá šňůra řidičů, kteří by TAKÉ chtěli jet o trošku rychleji – ale… VŠICHNI TI HAJZLOVÉ MAJÍ SMŮLU, TEĎ JEDU JÁ S EMBÉČKEM A TAK SE Z TOHO VŠICHNI POSERTE, JÁ VÁM UKÁŽU!! :( :( :(

No jo, typický čecháčkismus. :o :(

před 2273 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Alesh

Jel jsem max. povolenou rychlostí, navíc to bylo v noci na rovném úseku, provoz byl slabý. Kamión se na mě lepil zcela bezdůvodně, předjíždět neměl důvod, já ho nezdržoval, ani neblokoval. Takže posuzuješ něco a přitom ten pendrek hledej u někoho jinýho. 😉

před 2273 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

To, že TY NECHÁPEŠ, jestli kamion měl/neměl důvod předjíždět (jakkoliv jsem ti to už vysvětlil) a že TY si myslíš, žes ho nezdržoval/ne­blokoval PENDREK znamená.

Nevím jak bych ti to vysvětlil, abys to pochopil, ale silniční provoz je o všech účastnících, NENÍ JEN O TOBĚ, o tom, ŽE JEDEŠ TY a VŠICHNI SE Z TOHO POSERTE… Snad to zkusí někdo jiný a uspěje. ;) :D :D

před 2273 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Alesh

Co to meleš za nesmysly? Já jel předpisově, nikoho jsem nezdržoval, tak co jsem jako měl dělat?

před 2272 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

No, co dodat. Takže… ZNOVU si POZORNĚ přečti obě tobě určené odpovědi (včetně tvé kulturní vložky). Snad napodruhé… ;) :D :D

před 2268 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Alesh

Já četl pozorně a žádné inteligentní sdělení jsem z tvých příspěvků nevykoukal, jen agresi, povyšování, omílání téhož, takže buďto napiš jasnou odpověď na mojí jasnou otázku nebo si nemáme už co říct.

před 2267 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
independent

Aliendrone, když jedu v obci 60 tak si myslím že to není bezdůvodné zdržování

před 2273 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
independent

Jo a teď si představ, jak jedeš v koloně necháš si místo před sebou nelepíš se a nějaký vůl se ti tam nacpe a tak furt několikrát po sobě.

před 2273 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

No jo, tohle se mi děje běžně, asi tak 10 denně přinejmešním. Teda – ne že bych na to nemohl šlápnout tak, abych „ho nepustil/vyžral místo“, ale nestojí mi to za to. Jedu podle svého a přesto zřídka se mi někdo „těsně lepí na prdel“ (nakolik je to v Praze v kolonách možné)

Každopádně – pokud se někdo takový najde, tak NEMÁM problém ho pustit, jistě víš, že čas který „ztratíš“ s dá dohnat jinak a bezpečněji než přetlačováním v pruzích s následnou návštěvou autoklempíře/la­kovny. ;) :D :D Asi je to věkem, prostě je ze mne prďola, no. :D :D :D

před 2273 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Ano. Aliendrone svými názory patří mezi velmi agresivní řidiče.

před 2273 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
mosoj

Velmi dobře to popsal Arne1!!!!! Řidičům, kteří nedodržují silniční pravidla řidičák do ruky nepatří.

Aliendrone, tvoji jízdu neposuzuji, neviděl jsem ji, ale tvé názory jsou zcestné a nebezpečné a nepravdivé.

před 2272 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Můžeš mi prosím sdělit, co má společného nedodržování pravidel s uhnutím/puštěním vocasa, který se ti cpe na zadek?

Neřešíme přeci jestli nějaký blb nedodržuje pravidla, nýbrž CO v případě, že se to stane dělat! Už z logiky věci NEVYEŘEŠÍME „lepiče“, protože o téhle diskuzi ani neví. Můžeme ale vyřešit dilema „jirka21kufr“ CO MÁ V TAKOVÉM PŘÍPADĚ DĚLAT!!

Hele, nezlob se na mě, ale UHNOUT/PUSTIT je ROZUMNÉ! Je to lepší, než riskovat a čekat, až kktovi za tebou rupne v bedně a udělá nějakou kravinu. Třeba právě nebezpečný předjížděcí manévr a při něm to do tebe napálí.

Jasně – ty si budeš pořád mlít něco o pravidlech, ale až chudáka kluka od nehody odvezou v pytli, doufám, že budeš mít tolik slušnosti, abys na jeho pohřbu pozůstalým hrdě řekl – TO JSEM MU PORADIL JÁ, ABY TAKHLE JEZDIL, PROTOŽE TO TAK JE V SOULADU S PRAVIDLY!!

před 2272 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Věřím, že jeho rodina ti bude NESKONALE VDĚČNÁ, je mi jasné, že zcela jistě počítáš s děkovnými pozdravy ve dnech výročí.

A ještě něco – když už si myslíš a PÍŠEŠ, že moje názory jsou „zcestné, nebezpečné a nepravdivé“, bylo by celkem fajn znát ODŮVODNĚNÍ takových tvrzení. Moc rád bych se dozvěděl, co je na uhnutí cpoucímu se hovadu nebezpečného atd., protože já to vidím jinak – a důvody jsem POPSAL! Ale tvého zdůvodnění se asi jako obvykle nedočkám, že ? :(

před 2272 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Můžeš mi prosím sdělit, co má společného nedodržování pravidel s uhnutím/puštěním vocasa, který se ti cpe na zadek?

Neřešíme přeci jestli nějaký blb nedodržuje pravidla, nýbrž CO v případě, že se to stane dělat! Už z logiky věci NEVYEŘEŠÍME „lepiče“, protože o téhle diskuzi ani neví. Můžeme ale vyřešit dilema „jirka21kufr“ CO MÁ V TAKOVÉM PŘÍPADĚ DĚLAT!!

Hele, nezlob se na mě, ale UHNOUT/PUSTIT je ROZUMNÉ! Je to lepší, než riskovat a čekat, až kktovi za tebou rupne v bedně a udělá nějakou kravinu. Třeba právě nebezpečný předjížděcí manévr a při něm to do tebe napálí.

Jasně – ty si budeš pořád mlít něco o pravidlech, ale až chudáka kluka od nehody odvezou v pytli, doufám, že budeš mít tolik slušnosti, abys na jeho pohřbu pozůstalým hrdě řekl – TO JSEM MU PORADIL JÁ, ABY TAKHLE JEZDIL, PROTOŽE TO TAK JE V SOULADU S PRAVIDLY!!

před 2272 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Alesh

něco na tom bude 😉

před 2273 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek