V letectví se říká páka přípusti motorů, proč v automobilu není taky přípusť motoru, ale plyn, když auto jezdí na benzín nebo naftu?
To, že je dnes i na plyn není podstatné, jelikož tomu pedálu plyn se říkalo dávno předtím.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? annas, Elk, redy, gagaga, Lamalam, gecco před 1973 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Proč šlapeme na plynový pedál?
http://fanda.nova.cz/…
"Historie „přidání plynu“ teoreticky sahá až k samým počátkům stavby motorů. A to dokonce až k parním stojům, kdy pohonným médiem, které pohánělo písty, byla pára. Jako taková byla v dobách Jamese Watta a jeho pracovního vahadlového parního stroje (1769) brána za plyn.
Do roku 1890 staraly o pracovní směs nikoli karburátory, ale odpařovače. Zde se palivo v nádobkách (nejvíce skleněných) nechalo probublávat a uvolněný plyn byl dávkován do motoru. I když se Wilhelm Maybach zasloužil o konstrukci rozprašovacího karburátoru, stejně se udržely motory s odpařovači ještě několik desetiletí. A tak dodnes nešlapeme na akcelerátor, benzínový nebo naftový pedál, ale v duchu tradic stále šlapeme na plynový pedál."
--
Jinak jazykové vysvětlení
"Označení „plynový pedál“ přišlo do češtiny z americké angličtiny, ve které se akcelerátoru říká „gas pedal“. Slovo „gas“ přitom sice v překladu znamená „plyn“, ale v tomto případě jde o zkráceninu slova „gasoline“, což je americký výraz pro benzín (Angličané mu říkají „petrol“). Takže jde jen o typické komolení a špatný překlad, ne o to, že by někdy měl plynový pedál něco společného s plynem jako takovým."
http://auta.jenpromuze.cz/…
1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?kenyrts Nahlásit |
Takto se tomu říká od jakživa a dříve měly auta karburátory, jinak také zplynovače. Pedálem se otevírala klapka pro přívod zplynovaného benzínu do motoru. Proto plyn. To neznáš ?
0 Nominace Nahlásit |
Jde o špatný překlad amerického gasoline pedal. Říkej pedál akcelerátoru a budeš mít klid.
2Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek, baloun62
před 1973 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
1.) prapůvodně byly motory na dřevoplyn
2.) karburaci vzniká směs benzínu se vzduchem čili jde v podstatě o plyn
2Kdo udělil odpovědi palec? Arne1, JájsemRaibek
před 1973 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
protože když v nastartovaným auťáku jemně sešlápneš pedál od benzínu, tak dojde k nějaký reakci mezi skupenstvími no a když pak sešlápneš víc, tak přidáš plyn ;q
https://cs.wikipedia.org/…
..ale vysvětlení pro odbornou veřejnost to není ;q
1Kdo udělil odpovědi palec? JájsemRaibek
před 1968 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Pedál plynu je maximálně sešlápnutý k podlaze. Do motoru jde více paliva, jde o zvýšený (plný) výkon. Palivová směs se po vstříknutí ve válci zplyňuje a hoří. Rozpínání plynů (výbuch) způsobuje pohyb pístu. Výfukové plyny odchází přes výfukové ventily výfukem ven.
1) Původní motory nebyly na dřevoplyn, ale na benzin. A to přesto, že úplně první výbušný Lenoirův motor z roku 1860 byl na plyn. Tento motor však nikdy nepracoval jinak, než v laboratorních podmínkách a nesloužil k jinému účelu, než k demonstraci principu získávání mechanické energie přímo pomocí výbušného spalování bez potřeby dalšího média (páry).
2) V karburátoru vzniká sice směs benzínu se vzduchem, ale není to plyn, je to spray. Plyn je homogenní směs na úrovni molekul, spray je směs plynu a velmi malých kapiček kapaliny. Není tudíž homogenní.