Avatar uživatele
Honza2

Proč se prádlo v pračce vytahuje?

Po vyprání v nové pračce (vrchem plněná) se triko vytáhlo skoro o 20cm na délku, dříve jsem to samé triko pral s odstřeďováním na 1/2 otáčky a bylo to v pohodě (stará pračka Filco z boku plněná), nyní rychlost nastavit nejde. Navíc jsem teď přidal i Aviváž – Silan (Japonská zahrada) kvůli ručníkům. Košilo-trika se zas vytahují v rukávech, jsou podvěšené že by se v tom dal nosit nákup.
Čím to může být? Aviváží, nebo vysokýma otáčkama pračky? Jde o 100% bavlnu, teplota 40°, program na bavlnu bez předpírky. Díky za rady. S praním bohužel zápasím pořád ☹

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Pájo před 4473 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Pájo

Nejsem odborník (na vytahaná trička), ale odhaduji, že to je způsobeno právě Vámi zmíněnou dvojnásobnou odstředivou silou, která trička tvarově deformuje.

Hledejte, zda to nastavení otáček skutečně neJDE lépe vybrat. Klidně sem napište zn. a model Vaší „nové“ pračky, zkusíme k ní najít manuál.
Do té doby doporučuji neprat košile a lepší trička spolu s ručníky a pokud nebudou vyloženě zašpiněné (něčím polité), perte je na teplotu 30°. Pro ten účel si zakupte prášek na praní při nízkých teplotách. Nebo košile perte dál při 40°, ale šetrnějším programem.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
hanulka11

Ještě se mi nestalo ,aby se v pračce něco vytáhlo . Aviváží to není ,ale nedávejte ji vůbec a obzvlášť na ručníky NE, po praní v dnešních prášcích není nutné aviváž používat vůbec…jsou to jen vyhozené peníze a prádlu to neprospívá. I když jsem ždímala na 1000otáček ,nikdy se prádlo nevytáhlo .
Dávejte tedy prádlo do povlaku na polštář, zapněte ho a perte v něm . Prádlo se tak nezamotá do sebe – jinak už nevím poradit, protože s takovou věcí jsem se ještě nesetkala a pamatuji tedy dost i pračky ,které ještě nebyly automatické a také prádlo nevytahovaly.....