Avatar uživatele
kemo

Nejasnosti v TP vozidla

Potřbuji poradit ohledně nejasnostm v technickém průkaze vozidla.

1.

Provozní hmotnost : 1005–1115

Největší technicky přípustná/povolená hmotnost : 1460/1460

Největší technicky přípustná/povolená hmotnost na nápravu (N1,N2,N3,N4) : 770/770 ; 740/740

Kolik teda muhu vést kg v kufru? A pokud je hmotnost auta cca 1000kg a technicky povolená hmotnost 1460kg,tak to znamená že max může být zátěž tedy lidé a zavazadla cca 450kg?

2.

Spotřeba paliva(l.100km) : 8,9/5,8/7,0

Tak tomuhle nerozumím vůbec,jaká je tedy průměrná spotřeba?

Doplňuji:
JPAU:„v kufru obecně co se vejde“

No…pokud chci převážet pytle cementu a jeden má 25kg a vejde se jich tam asi 8 tj. tedy 200kg to právě nevím jestli je to pravé ořechové. Proto se ptám…

Upravil/a: kemo

Zajímavá 0 před 3791 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
mosoj

  1. dříve pohotovostní hmotnost – to jest kolik smí auto vážit bez řidiče !
  2. Tak jak je psáno – tolik smí nejvíce vážit auto s řidičem, pasažéry a nákladem. Tak jak píšeš.
  3. Nápravy neřeš. Pokud dodržíš výše uvedené zatížení nepřekročíš je.
  4. Průměrná spotřeba měřená podle normy EU 93/116.

    město/ mimo město/ kombinovaná. Této spotřeby by jsi měl v daných podmínkách dosáhnout pokud by jsi dodržel podmínky dané v uvedené normě ( neznám je).

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
jpau

V kufru: Obecně co se vejde.

Maximální hmotnost = nejvyšší technicky přípustná = povolená hmotnost = 1460 (lidi + phm + náklad)

Spotřeba: Ani jedna, všechno jsou laboratorní výsledky, které se ti pravděpodobně nepovede napodobit. Tuším že to je:
město/okreska (resp. 90 km/h)/dálnice (resp. 130 km/h)

Všechno co ti říkám je v tom techničáku napsané pod údaji, které uvádíš – doporučuji ti si to tam ověřit, popř. ukázat to někomu, kdo si to v tom dovede přečíst – nejsem si 100% jistý svou odpovědí.
Doplňuji:
Viz poslední věta bodu 4. co píše Alesh, znám lidi co si koupili starou plečku právě na vození pytlů s cementem když stavěli barák.

Upravil/a: jpau

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

  1. http://www.che­vrolet.cz/slov­nik-pojmu/slovnik-pojmu-p.html#kerb_weight
  2. to bude kolik nejvíc může auto se vším všudy vážit
  3. to máš totéž na jednotlivé nápravy, číslovány budou nejspíš odpředu
  4. ten rozsah u 1) bude ovlivněn kolik máš natankováno, čili to bude 1460 – 1115 až 1460 – 1005. Co řešíš, nikdy jsem neviděl, že by policajti vážili osobák. 😉
  5. to je jak u kterého auta, u starších se uvádělo, tuším, něco jako při 50 km/hod, při 90 km/hod. a ve městě, pak to nějak změnili a je to, tuším, město / mimo město / kombinovaná (tj. trochu město, trochu mimo). Ta čísla odpovídají už této druhé metodice. Průměr je průměr, který s tím ty zajedeš, ne, co je v tabulce. Záleží kde budeš jezdit a jakým stylem, pokud se budeš držet těchto hodnot, pak bys s tím měl jezdit okolo 7 litrů na sto, ale bůhví, jestli se ti to povede. 😉

Zdroj: www.google.cz

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
anonym

Nejdříve k č.2. První číslo znamené průměr spotřeby paliva ve městě (pokud je vozidlo používáno jen v městském provozu), druhé číslo je průměrná spotřeba paliva na dálkové jízdy atřetí číslo je průměrná spotřeba při kombinovaných jízdách (město + dálkové cesty).
A k č.1.
Provozní hmotnost se počítá vozidlo se všemi náplněmi (plná nádrž + další kapaliny) a v EU se k tomu počítá ještě 75 kg jako váha řidiče.
A povolená hmotnost je váha lidí + váha zavazadel, čili jste to pochopil správně.

Motorová vozidla základní kategorie N (nákladní automobily) mají nejméně čtyři kola a člení se podle zákona č. 56/2001 Sb. na kategorie:

N1 – vozidla, jejichž nejvyšší přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg
N2 – vozidla, jejichž nejvyšší přípustná hmotnost převyšuje 3500 kg, ale nepřevyšuje 12 000 kg
N3 – vozidla, jejichž nejvyšší přípustná hmotnost převyšuje 12 000 kg

Kategorie terénních vozidel se značí N1G, N2G, N3G.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Krakis

Již bylo řečeno vše-až na to,že tchýni v kufru určitě uvezeš… 🙂

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek