Avatar uživatele
Václav M

Může třídní učitel odmítnout omluvenku s odůvodněním, že jsem ho o absenci předem neinformoval?

Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, jestli mi třídní učitel může odmítnout omluvenku s odůvodněním, že jsem ho o absenci neinformoval předem.
Zůčastnil jsem se mimoškolní akce a ihned po příchodu do školy jsem chtěl ukázat omluvenku. Pan Učitel ji však odmítl, že ho to nezajímá, že jsem mu o absenci měl říct dříve a tudíž budu mít jeden neomluvený vyučovací den. Omluvenku jsem dostal od ředitele školy, která akci pořádala, ale i to bylo mému třídnímu jedno.
Chtěl jsem se tedy zeptat, jestli je možné odmítnout tuto omluvenku a hodiny, na kterých jsem chyběl ohodnotit, jako neomluvené.
Studuji na gymnáziu – třída sexta – 2. ročník střední školy.
Děkuji za odpověď
Václav

Zajímavá 0 před 1934 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Rozhodnutí je opravdu jen nas třídním učiteli, případně řediteli školy. Nemusí vaši omluvenku uznat.

Známe jen vaši informaci. Podle školního řádu atd. určitě víte, že se liší předem známá či neznámá nepřítomnost ve škole. Učitel má právo vám nepřítomnost neomluvit.

"Předem známá absence
Nemůže-li se žák z vážných důvodů zúčastnit výuky nebo akce pořádané školou pro překážku jemu nebo jeho rodičům (zákonným zástupcům nezletilých žáků) předem známou, oznámí zletilý žák nebo zákonný zástupce nezletilého žáka takovou absenci předem:

  • z 1 hodiny (či její části) uvolňuje vyučující, v případě nutného opuštění budovy školy žák informuje navíc také třídního učitele,
  • na celý den nebo dva dny uvolňuje třídní učitel,
  • na delší dobu uvolňuje ředitel školy (písemné sděle atd.

Porušil jste školní řád, který je v souladu s vyhláškou MŠ. Proč vám nechce nepřítomnost omluvit, netuším, když píšete, že jde o školní akci.

Ať se vaši rodiče dostaví do školy, učitel jim určitě vysvětlí, proč vaši opožděnou omluvenku neuznal.

Opakuji, chce to posoudit individuálně, neznán, proč to učitel řeší takto.

https://www.gy­.svitavy.cz/sta­le-clanky/omlouvani-absence

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
autacek

Vycházíme-li z předpokladu, že ve své podstatě, kdybys donesl omluvenku od rodičů „z rodinných důvodů“, učiteli by to tom mohlo být neprosté prd (třeba jestli ti zemřel dědeček, vdávala se sestra, atd., mu opravdu nic není), i když chápu, že vše, tedy i taková absence má své hranice, přijde mi tebou popisované jednání učitele zcela mimo. Doporučuji se proto sebrat odvahu a obrátit přímo na ředitele školy, klidně mohou i rodiče písemně.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Anikitos

Nemůže.

Je úplně jedno jestli to dáš den před nebo den po, musí ji přijmout.
Když bude pořád tvrdohlavý, jdi rovnou za sektretářkou ředitele, případně za ředitelem; a kdyby ti to i on z nějakého zvláštního důvodu nechtěl omluvit, tak se odvolej na krajský úřad (v poslední řadě pak na školského ombudsmana z MŠMT).

Neomluvené absence fungují, tak, že třídní podá návrh a ředitel to okamžitě přijme, i když by kolikrát neměl.

Když to nedomluvíš s třídním, domluv to s jinýma.

Omluvenku máš a ještě k tomu potvrzenou, tak nemáš co řešit.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ivzez

V případě, že je důvod nepřítomnosti ve výuce znám předem,
je nutné předem písemně požádat o uvolnění z výuky.
V případě nezletilého žáka žádají o uvolnění z vyučování rodiče.

Neznám podrobně celou záležitost, vím jen to, co jste zde napsal.
Podle toho to vypadá, že je učitel v právu, že dodatečnou omluvenku
přijmout nemůže.

____

@Dochy,
možná jak v které škole. U nás se dbalo na to, aby žáci své povinnosti plnili. Pokud se v takovém případě, jako v otázce, neomluvili předem, nemohl
třídní učitel dodatečnou omluvu přijmout (nemohl takovou absenci omluvit).

Upravil/a: ivzez

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Měl jsi učitele informovat předem. Dál je to podle mně na něm.
Ivzez: Nemyslím, že omluvenku přijmout nemůže, podle mně ale nemusí.
Edison: je spousta aktivit, které se zkrátka běžně omlouvají. např. různé soutěže, olympiády apod… Ale mělo by to být předem domluveno.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Edison

Pokud jde o mimoškolní akci, asi bych ji rovněž odmítl. O tom jste musel předem přeci vědět. Krom toho mimoškolní akce opravdu ení důvodem nejít do školy. Na to si zvykněte, že práce, potažmo škola, má přednost. Do zaměstnání se taky nechodí jak do holubníku.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Edison

Annas, zůčastnil se MIMOškolní akce a navíc pořádané JINOU školou… To je jakobych si šel na brigádu vydělat ke konkurenční firmě v pracovní době a pak přinesl neschopenku… Normální zaměstnavatel by každýho takovýho OKAMŽITĚ vyhodil.

před 1933 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Nevíme, o jakou akci šlo. Mimoškolní akce jsou běžné, ale udivuje mě, že o tom nevěděla jeho mateřská škola. To mě nesedí.

Proto píši, že jde jen o jeho informace.

Zaměstnání je jiná věc, škola také, . jak jsem napsala, učitel mu nemusí hodiny omluvit. Ale pro vyloučení ze studia to nestačí.

Je třeba si uvědomit, že jde jen o jednostrannou informaci., chybí samozřejmě vyjádření učitele.

před 1933 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
annas

Samozřjmě mně nesedí.

před 1933 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

No já nevim. To, že mimoškolní akce nerozporuji. To ovšem neznamená, že jsou preferovány před výukou. Myslím, že pokud by šlo o akci mateřské školy, že by to „tříďas“ věděl a ani by omluvenka nebyla potřeba. Alespoň za mě to tak bývalo. A že to je něco jiného? V čem? Výchova k pracovní kázni ke škole rovněž patří. Zejména na střední by už měl žák tohle být schopen rozlišit a zvyknout si na určitý režim, určitá pravidla…

před 1933 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek