Avatar uživatele
Václav M

Může třídní učitel odmítnout omluvenku s odůvodněním, že jsem ho o absenci předem neinformoval?

Dobrý den,
chtěl jsem se zeptat, jestli mi třídní učitel může odmítnout omluvenku s odůvodněním, že jsem ho o absenci neinformoval předem.
Zůčastnil jsem se mimoškolní akce a ihned po příchodu do školy jsem chtěl ukázat omluvenku. Pan Učitel ji však odmítl, že ho to nezajímá, že jsem mu o absenci měl říct dříve a tudíž budu mít jeden neomluvený vyučovací den. Omluvenku jsem dostal od ředitele školy, která akci pořádala, ale i to bylo mému třídnímu jedno.
Chtěl jsem se tedy zeptat, jestli je možné odmítnout tuto omluvenku a hodiny, na kterých jsem chyběl ohodnotit, jako neomluvené.
Studuji na gymnáziu – třída sexta – 2. ročník střední školy.
Děkuji za odpověď
Václav

Zajímavá 0 před 1934 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Rozhodnutí je opravdu jen nas třídním učiteli, případně řediteli školy. Nemusí vaši omluvenku uznat.

Známe jen vaši informaci. Podle školního řádu atd. určitě víte, že se liší předem známá či neznámá nepřítomnost ve škole. Učitel má právo vám nepřítomnost neomluvit.

"Předem známá absence
Nemůže-li se žák z vážných důvodů zúčastnit výuky nebo akce pořádané školou pro překážku jemu nebo jeho rodičům (zákonným zástupcům nezletilých žáků) předem známou, oznámí zletilý žák nebo zákonný zástupce nezletilého žáka takovou absenci předem:

  • z 1 hodiny (či její části) uvolňuje vyučující, v případě nutného opuštění budovy školy žák informuje navíc také třídního učitele,
  • na celý den nebo dva dny uvolňuje třídní učitel,
  • na delší dobu uvolňuje ředitel školy (písemné sděle atd.

Porušil jste školní řád, který je v souladu s vyhláškou MŠ. Proč vám nechce nepřítomnost omluvit, netuším, když píšete, že jde o školní akci.

Ať se vaši rodiče dostaví do školy, učitel jim určitě vysvětlí, proč vaši opožděnou omluvenku neuznal.

Opakuji, chce to posoudit individuálně, neznán, proč to učitel řeší takto.