Avatar uživatele
chasnik

mam neustale vybitou autobaterii

mame skodu fabii,koupili jsme novou autobaterii a po trech dnech je baterka prazdna nesviti zadna kontrolka ze by nedobijel alternator,muze mi nekdo poradit?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3915 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
kenyrts

zajel bych do autodílny nechal změřit hustoty elektrolitu(nabití baterie)
Pri pouziti hermetickych baterek(gelovek) je doporucene napeti pro trvale dobijeni do 14V(typicky 13,6 - 13,8V), cim mensi napeti, tim trva dobijeni dele. Hodnoty ktere uvadim jsou jen ilustrativni, presne by se musely odmerit na nabijecce pripojene k baterii.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Miru1

Měl jsem stejný problém u felicie, že po dvou dnech kdy auto stálo byla vybitá baterie a nakonec jsem přišel na to, že bylo zapnuté vyhřívání zadního okna, které se při vypnutí klíčku i světel nevypne, jelikož je napojeno napřímo bez žádného jištění, jako třeba světla nebo autorádio, že když vypnete klíček tak se vypne všechno, nebo akustická signalizace.Jinak souhlas s předchozími příspěvky.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
COVERENDER

Nenapsal jste jestli to delala i ta baterka pred tim nebo ne. Jestli ne tak souhlasím s názorem přede mnou ale jestli ano tak bych dobre popřemýšlel jestli v aute neni amatérsky zapojené rádio co zkratuje nebo neco podobného. A ze by pri poruše alternatoru na 100% svítila kontrolka taky neni jiste. Kontrolka muze byt taky treba k.o. Do autoservisu a vsechno promerit....

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
jirda

Najdi někoho kdo trochu ví oč jde!Jestli funguje dobíjení,zapnutý odběr v klidu vozidla,nakonec ten akumulátor?(reklamace)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dala-i-Lama

Mozna pricina:
1)- vadnej alternator nedava spravne hodnoty
2)- prerusena kabelaz od alternatoru
3)- skrat na kastli

Ja osobne bych vydel zavadu na dobijeni baterie,. nebo skrat v elektrosoustave. Pricinou muze bejt i Kuna ktera si obcas rada udela bydleni v motoru kde nahlodava kabelaz. Zkontrolujte poradne motor a kabelaz. Rozsvitte auto a mrknete jestli nektere svetlo neni zkratovane. Zkontrolujte pojistky. Pokud nic nezjistite navstivte servis nebo nekoho s digitalnim merakem pro promereni hodnot alternatoru.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Swond

každý zde psaný názor je správný. Já z pohledu automechanika elektrikáře bych nejdřív zjišťoval, zdali se vám to stávalo již předtím - tipoval bych, že ano a proto jste museli vyměnit baterii. Poté bych změřil odběry na akumulátoru v klidovém stavu - pokud je odběr vyšší než pár setin ampér (blikání diody, hodiny na palubní desce a podobně) je třeba najít příslušný odběr, což někdy může býti dost obtížné.
Jak bylo řečeno - mohou být příčinou i kuny a myši, ovšem v 99% případů mají tito tvorové za následek nefunkčnoost motoru z důvodu přerušení některých důležitých vodičů a hadiček
Pokud nemá vozidlo jak se říká "černý odběr", pak je třeba hledat závadu na dobíjení - svítí kontrolka dobíjení před nastartováním? Pokud ano,jdeme dále.. Bylo vozidlo bourané? Pokud ano může být po opravě porušené vedení dobíjení k baterii, nebo shnilé dráty po špatné montáži.
Poslední možností je ještě závada přímo na alternátoru - ta se dá zjistit už proměřením hned na začátku. Podle toho, jak je vozidlo staré je možné,že došlo k opotřebení styčných ploch tzv. uhlíků, nebo jiné závadě, kterou ovšem může zjistit pouze člověk z oboru.
Ještě jedna věc - Koukněte na řemen pohánějící alternátor - pokud je špatně napnutý, alternátor sice dobíjí,ale může prokluzovat a proto dobíjí málo - jelikož se dnes celodenně svítí a obecně je v zimě větší zátěž elektrosoustavy a tím i větší odpor alternátoru, nezvládá již dostatečně rychle dobíjet.

0 Nominace Nahlásit

Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava