Avatar uživatele
Jurja

Jak poznám, že alternátor nedobíjí?

Nevím

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? RyuzakiKate před 3013 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Jedině měřením

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
cukrar

V elektrice se říká, „bez měření není vědění“

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
anonym

pokud je to na základě toho, že se nedobíjí akumulátor, tak měřením.

nakonec je od toho v autě kontrolka dobíjení. já mám ještě navíc dodělaný voltmetr, displej umístěný nad zpětným zrcátkem a tím pádem mám přesnější přehled o napětí.

Upravil/a: anonym

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
gecco

Stačí voltmetr, lépe ampérmetr – ale pokud je nemáš, nejjednodušší je dát auto do servisu, proměření trvá pár minut…
😉

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cochee

Úplně nejjednodušší test: změř napětí na svorkách baterie při vypnutém motoru, má být lehce nad 12 V. Nyní nastartuj a znovu změř totéž. Naměříš-li nad 14 V, dobíjení je v pořádku, alespoň základní funkce; ještě může být v nepořádku regulace.

opravuji: nad 14 V je nedostatečně řečeno, samozřejmě lehce nad 14 V – třeba 16 V už je blbě :)

Upravil/a: cochee

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Klaproth

Změřit v servisu. Nemusí jít nutně o vadu alternátoru, můžou být uvolněné nebo zoxidované kontakty na baterii.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
orwell

Při běžícím motoru (volnoběh) změř napětí na pólových vývodech akumulátoru. Pokud jeho hodnota leží v mezích 13,8V až 14,4V je to v pořádku. Platí to samozřejmě pro 12V soustavu. Je to nejjednodušší orientační zkouška a takto se to učí i autoelektrikáři. Těch 14,4V odpovídá hranici plynovacího napětí článku Pb akumulátoru, 2,4V. U akum. se jmen. nap. 12V (6 článků v sérii) pak vychází 6 × 2,4 = 14,4V.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
honza19hk

multimetr, pokud z altiku nic neleze tak je to jasný.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kepler

Je zvláštní, že kontrolku dobíjení zmínil jen boreczech. Myslím, že žádné měření není třeba. Jestliže kontrolka trvale svítí, dobíjení neprobíhá. Nebo se pletu?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mojitek

lze to zjistit úplně jednoduše a bez měřících přístrojů.Pokud dobíjí,tak kontrolka po nastartování hned zhasne .Při přidání plynu se světlo víc rozsvítí (např. světlo ve voze nebo světlomet,prostě jakékoliv světlo).
Lidi,neblázně­te,proč to dělat jednoduše když to jde složitě,že? :D

Upravil/a: mojitek

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
klob1

Poptávám, co to může být na Diodovým můstku v altíku? Myslím ten černý obdelník.
obrázek je a popis:
http://www.ebas­tlirna.cz/modu­les.php?name=Fo­rums&file=view­topic&p=123484­2#1234842

Avatar uživatele
klob1

Napadá mě, že je to Trioda nahrazuje 3 Budící diody. Při měření se to tak chová. Jen jedna hodnota při průchodu ze tří má 1350 a ty dvě 550,538. Možná to by mohl být problém, proč žhne ta kontrolka dobíjení? Hlavní diody jsou v pohodě.

Avatar uživatele
gecco

Kepler – kontrolka svítí jen tehdy, když

  • je v pořádku žárovička
  • je v pořádku i zbytek ´soustavy´

Kontrolka je určitým indikátorem, ale určitě ne spolehlivým…
😉

před 3013 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Jurja

Mám baterii cca rok starou, celé jaro a léto toho najezdím víc, ale když auto vezmu jen když chci nakoupit, tak musím po cca 4–5 dnech dobíjet, prostě nenastartuji.

před 3013 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

Jak píšeme – je to potřeba proměřit, chyba může být leckde – třeba máš jen uvolněné kontakty…
😉

před 3013 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Jurja

Děkuji, zajedu raději do servisu, chtěla jsem jen orientačně, abych tak nějak věděla.

před 3013 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
gecco

Není zač, orientačně je servis nejlepší…
😉

před 3013 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek