Avatar uživatele
dudu

Má pravdu autor těchto slov spisovatel a historik Vlastimil Vondruška?

Vyrostly nám generace „mužů“, které neumí vystřelit ani z praku, mimo jiné proto, že nevědí, co to je. Hrdinové jsou jenom u počítače, ale jinak jsou to větší srabi, než dříve držitelé tzv. modrých knížek. Kdo za to může a jak to napravíme? Jsme možná jediný národ, který vychovává nové generace absolutně bez vztahu k vlasti, státnímu nebo národnímu majetku a jakýmkoliv duchovním hodnotám, bez úcty k autoritám, k ženám, zkušenostem starších generací a vůbec ke stáří.

Upravil/a: dudu

Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? annas, ahold, ivzez, Drap, Anikitos, Henry1660, aliendrone před 2098 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

Souhlas na 100%. Nemůžeme ale generalizovat, existuje i slušná a nezkažená mládež, moje děti k ní patří. Jediná cesta k nápravě vede přes výchovu rodiči.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
ivzez

Bohužel má.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Edison

Naprostou.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Ano, určitě pravdu má, ve všech bodech. Bohužel nikdo z nás netuší jak to napravit.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Anikitos

Vondrušku mám rád, je to jeden z mála moderních ještě žíjících českých spisovatelů, kteří se dobře čtou, ještě s Kovaříkem.

Jinak naprosto souhlasím, rovněž souhlasím s většinou jeho dalších názorů a myšlenek. :D

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
xxx3

On pan spisovatel (záměrně nepíšu historik) často dost přehání a generalizuje své představy na základě blíže neurčených dojmů (pro profesi spisovatele to není překážkou). Přesto by mě zajímala jeho vlastní odpověď na otázku „kdo za to může“?

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Souhlasím, ale co naděláme? Je to přirozený vývoj, nacházíme se v konečné fázi sestupu této epochy, degenerace se násobně urychluje. Pád je nezadržitelný a finální kolaps NEVYHNUTELNÝ.

Zkoušet to „napravit“ je podobné, jako snaha zastavit čas/dějiny. Ber to z toho lepšího úhlu pohledu – konečného zhroucení se (DOUFÁM!! ;):D) naštěstí nedožijeme – to zaprvé a zadruhé – každý konec „něčeho“ je začátkem „něčeho jiného“! :)

Otázkou ale zůstává délka mezidobí – když si vzpomenu na pád Říma a dobu co to trvalo, než nastala renesance > „temný středověk“… BRRR! Jsem optimista, vše jde dnes rychlejším tempem, takže nemyslím, že nás čekají celá staletí další doby „temna“, ale nějaký pátek to jistě potrvá a žít bych v něm vážně NECHTĚL!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
orwell

Ano, je tam hodně pravdy, zejména v poslední části textu pod otázkou tazatele. Znám rovněž výjimky jako Kepler, ale jsou to opravdu jen výjimky. Nejhorší je, že mladí se většinou cítí víc Evropané, event. „světoví hráči“, než Češi. A to není, myslím si, dobře. Současný stav je podporován zejména zvenčí a sleduje se jím jistý cíl. Zatím se daří, bohužel. Výchova k vlastenectví musí začít ve školách, v rodinách (zejména majetných) se s tím moc počítat nedá.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Anikitos

aliendrone
I skeptik by byl vedle tebe usměvavým optimistou. :'D

před 2098 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Zapomínáš, že na nás drony obyčejná lidská měřítka nestačí. Prostě věci vidíme JINAK! ;) :D :D

Ale beze srandy – je to jen realismus ocmrndnutý pragmatismem. ;) :)

před 2098 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Anikitos

Pravda, zapomínám jak jsou ti alieni jiní.. :D :D :'D

Jako docela jo, ale nic není nemožné, věřím v lepší časy. :)

před 2098 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

A tak je to správné! Znáš to > doufej v to nejlepší, ale připravuj se na nejhoší! ;) :D :D

před 2097 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Ví se docela dobře, jak to napravit. Jen to holt není zrovna v souladu s dnešním přístupem k osobnosti mladého člověka.

před 2098 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
xxx3

Hmmm, jak „to“ tedy napravit, když „se to ví“ docela dobře?

před 2098 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Edison

Když řeku jen jedno: Výchova k patriotismu, bude Ti to staičt? Jistě, musí to být ucelený systém výchovy k hodnotám, spolupráci, pokoře, občanství… A to jak ve společnosti, tak v rodinách i ve školství. Jak říkám, musí to být systém. Jednotlivé kroky vyjdou jako výkřiky do tmy, mnohdy působící proti sobě.

před 2097 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
xxx3

Aha, tak to je fajn, že je to tak jasné. A co to konkrétně znamená? Třeba by se hodily nějaké příklady. Pojem „vlastenectví“ má pro každého člověka patrně různý význam. Navíc pokud se má jednat o ucelený systém výchovy k hodnotám (jakým konkrétně), který by měl zahrnovat i výchovu v rodinách, tak to navozuje otázku, zda tedy rodinám někdo bude předepisovat, jak to mají dělat (a následně také kontrolovat a vymáhat).

před 2096 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek