Avatar uživatele
Pokročilý

Kolik má mít autobaterie voltů, když je nabitá?

Nabíjím autobaterii Baner 12 V 44 Ah a měřil jsem jí voltmetrem a ukazuje 13,44 V ale nabíječka ukazuje že je nabitá na 75% Je to v pořádku?Mám jí nechat nabíjet až všechny diody na nabíječce zhasnou?Svítějí ještě dvě....// Pravda po odpojení nabíječky to napětí klesá!Počkám ještě nějakou dobu na kolik to klesne a ještě jí dobiju.

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Je třeba rozlišovat napětí měřené při nabíjení a napětí v klidu bez nabíjení.
Při nabíjení napětí stoupá !! podle stupně nabití a baterie se považuje za nabitou, když napětí přestane stoupat a začíná plynovat. Nabíječky bývají nastaveny na napětí cca 14,2-14,4 V to jest napětí kdy baterie ještě neplynuje a tehdy vypínají. Diody ukazují toto napětí.

Nabitá baterie odpojená od nabíječky má po ustálení poměrů cca 12,6 V !!!

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

Ano, nabíjej dál. Když měříš napětí hned po odpojení nabíječky, není to správné, to napětí nabíječky se tam nějakou dobu ještě drží. Napětí plně dobité a nové olověné baterie by měla být teoretricky cca 12,6 V. Samozřejmě až po ustálení.
https://cs.wikipedia.org/…


Avatar uživatele

To je nějak moc , 100 % je 12.6 - 12.9 V .
Už bych to nenabíjel .


Avatar uživatele
Zlatý

Napětí naprázdno má velmi malou vypovídací hodnotu. Při nabíjení je třeba měřit napětí, hustotu a jejich změnu v čase. Pokud to nebudeš dělat, tak raději věř automatice nabíječky. Do zdroje jsem dal odkaz na dokument o nabíjení.

Zdroj: http://www.k1400.cz/clanky/rad ime/konkretne/aku/obecne/akumu latory.pdf


Avatar uživatele
Zlatý

Avatar uživatele
Bronzový

Autobaterie má 12V, samozřejmě je tam malý rozptyl, ale dle mého názor je jedno zda je baterie nabitá z 50% nebo ze 100%. Baterie dodává stále okolo 12V.
Jinak pro zajímavost baterie v kamionech mají 24V.


Avatar uživatele
Pokročilý

Ahoj Tony,aku by mela v plne nabitem stavu mit 13.8 Voltu. Zkus ji vybit do mrte,treba rozsvicennyma hlavnima svetlama a pak zas nabit. Jestli ze Ti napeti aku po odpojeni aku klesa,musi se po case zastavit na urcitem napeti a dale jiz klesat nesmi. Predpokladam,ze pouzivas bezudrzbovou. Nabiji se Desetinou kapacity,to je v Tvem pripade 4,4 Amperu ! Na testeru aku,koupenem v Lidlu ma dobra aku mit 12,6 az 12,8 Voltu,stredni napeti je zhruba 12 Voltu a spatna ma 11,5 Voltu. Nabijecku nevim,jakou mas,ja mam stavenou,u niz mohu nastavit napeti a proud,pres ktery nepujde. Vybita aku si pri pripojenim nabijenim veme vetsi proud,nez 4,4 Ampery a postupne klesa. Cim dele nabijis,tim je odber proudu z nabijece mensi. Zpravidla se nabhji 10 hodin,proudem 4,4 Amperu v Tvem pripade. Mej nabijecku aspon na 6 Amper ! Ani nepises,jak je aku stara. Skoda. Natocis li s ni auto treba 3 krat po sobe,jeste ji nelikviduj ! Pred zimou ji nabij poradne ! Mas li moznost,nabij aku u kamarada,ktery bude moci na nabijecce lehce zvysit napeti na vystupu. Nabijim Vartu Silver Dynamic 52 Amperhodin napetim 13,8 Voltu a po plnem nabiti po 20 minutach zmerim a ma 12,6 Voltu. Hlavne pred zimou i behem zimy aku udrzuj nabijeckou. Zmer si take a to je dulezite Proud pri dobijeni ! Je li behem dobijeni I -proud vetsi nez desetina kapacity aku,co je u Tebe 4,4 Amperu,radsi porid novou aku. Dyt se da koupit solidni do 1400 kc. Varta Silver Dynamic,kterou pouzivam ja stoji kolem 19 stovek,ale,mam jiz druhou a ta maka jiz 5 let dobre. Meris li digitalem na prazdno,neni to presne. Na aku pripoj zarovku 10 Wattu a pak mer na samotne aku. Nespolehej na meridla na nabijecce ! Radsi digitalni merak ! V plne nabitem stavu ma mit 12,6 az 12,8 Voltu ! Tato napeti a postupy najdes v knizce Nabijecky a nabijeni v kazde mestske knihovne !

 

Diskuze k otázce

Avatar uživatele
Pokročilý

jiri Linhart

Tony ! OPRAVA ! Plne nabita 12,6 az 12,8 Volt a nabijim 13,8 Volt ! Promin ! Jen jsem uved na zacatku nabijeci napeti ! Ne napeti aku ! J.

Avatar uživatele
Zlatý

JájsemRaibek

Rohliku - baterie v kamionu má také 12V, ale jsou tam dvě a spojené mají dohromady 24V. Jinak kamion má opravdu jen 12V baterie.

Avatar uživatele
Stříbrný

Klaproth

Obdobně jako v tanku T72, tam bylo palubní napětí dokonce 36 V.

Avatar uživatele
Stříbrný

cochee

Lépe je psát o palubním napětí, baterie je jen několik spojených článků dohromady. Dvě spojené 12V autobaterie jsou de facto stále jen jedna baterie s dvojnásobným počtem článků, než jedna 12V autobaterie. Ostatně v některých moderních vozech už se objevuje daleko vyšší napětí (teď nevím z hlavy, kolik V je ten nový standard), což má tu výhodu, že jednotlivé spotřebiče s ekvivalentním výkonem jako spotřebiče v autě s 12V soustavou mají daleko menší potřebu proudu (příkon ve W zůstává stejný, při vyšším napětí je nižší proud, závislost je nepřímá úměrnost) a tím se ušetří spousta mědi, protože vodiče vedoucí velké proudy musí být patřičně dimenzovány.

 

Zajímavé otázky v kategorii Auta a doprava

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Auta a doprava

Zlatý Drap 939
Stříbrný cukrar 838
Zlatý mosoj 763
Zlatý Kepler 551
Zlatý gecco 478
Stříbrný honza19hk 288
Zlatý led 288
Zlatý Lamalam 278
Zlatý Dochy 276
Zlatý Hlada 275

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.