Avatar uživatele
Kryšpín

Kdo může za špatný stav mostů v Česku?

Podle studie ČVUT je 270 mostů v havarijním stavu a hrozí zřícení, kde může být příčina?

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Drap před 2092 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Drap

Jiná odpověď

Je to špatným a nedůsledným systémem, hlavně v kontrolní činnosti. Samozřejmě je to i částečně ovlivněno finančními možnostmi i uměle udržovanou kapacitou specializovaných firem. Neni to jen otázka mostů, ale třeba i silnic, rekonstrukce drah, bytového fondu a podobně.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

Jiná odpověď

Komunisti!

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
klob1

Jiná odpověď

Protože dříve po tom jezdily tanky, tak museli držet a ne jen České, spíše těch druhých. Jo, ty silnice. Ty byli. Dělali Zatěžkávací zkoušku, vjeli naklaďáky a pak tanky. Ty tanky moc opravdu vážili. A, kdyby to fušovali, tak by to nevydrželo a nevydrželo toliká let. Tak dnes se to může asi jen fušovat, hlavně se dnes ušetří. Karlův most také zažil různých ingrediencí. A vemte jenom Bungry(opevnění hranic). Jaká to byla kvalita!
Spíš režim po roce 89. protože do r.89 se mosty, např u nás měnil jen jednou. Původní byl železný takový s velkým obloukem a po tom oblouku jsme lezli. Pak jednou ho vyměnili za rovný a ten je dodnes. A věřtě stále v dobrém stavu. Po obou jezdily tanky. A co vím, že nedaleko dělala jiná obec most už v této době a ten tedy nevydržel, co ten náš. A stále mají nějaké problémy.
Jo a také dělali cestu odfrézovali i mostek a jak najeli s technikou, tak se jim propadl. A teď mají hlavu, protže dotace je jen na tu cestu a ne namostek. A není, kdo by to zaplatil. Protože není možné určit, čí je to vina.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Mc Merkurion

je to omyl máme vynikající mosty

… takže:
--- chce to pořádně číst: V ČESKU JE PODLE ČVUT PŘES 3300 MOSTŮ VE ŠPATNÉM STAVU (https://aktual­ne.cvut.cz/zpra­vy-z-medii/20180324-v-cesku-je-podle-cvut-pres-3300-mostu-ve-spatnem-stavu ) … vyjádření čvut …
--- dle tohoto článku (kde jsi asi čerpal) https://www.no­vinky.cz/ekono­mika/480552-v-havarijnim-stavu-je-sest-mostu-na-silnicich-1-tridy-ridici-se-ale-nedozvedi-ktere-to-jsou.html se jedná o 6 (slovy šest) mostů na silnicích 1.třídy a jen pro zajímavost: Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v Česku eviduje 1682 dálničních mostů, takže 6 ze1682 je opravdu zanedbatelné číslo …
--- ty ostatní se týkají silnic druhých a třetích tříd …
--- ne vše se stihne opravit (tím nikoho neomlouvám)
--- je rozdíl, jestliže se na mostě upraví nosnost, počet pruhů, rychlost s ohledem na stav mostu (několik jsem jich takto viděl,některé jsou již opraveny) … ANEBO se na to kašle, a nechaj se tam auta jezdit bez omezení jako v Itálii …
--- co se týče onoho spadlého mostu, spadl zrovinka kousek, který procházel rekonstrukcí, takže těch faktorů (krom sesuvu podmáčené půdy pod pilířem) mohlo být více …
--- po vyjmenování všech těchto argumentů mohu říct: ano, jsou u nás mosty v havarijním stavu (jak říkám, v mém okolí byly dva uzavřeny pro svůj stav pro nákladní dopravu, v nynější době jsou opraveny, dříve to nešlo, jelikož objízdná trasa by se prodloužila skorem na 100km, takto činila 53km), máme špatné mosty, ale BEZPEČNÉ … to že pražákům spadla lávka je právě ona výjimka, co potvrzuje pravidlo (kdyby se furt nevěnovali jak vy*ebat se zbytkem republiky, možná by si toho taky všimli) …
--- proto volím odpověď „je to omyl máme vynikající mosty“, jelikož my MÁME VYNIKAJÍCÍ MOSTY, jen namátkou: nejstarší most ve střední Evropě v Písku, mosty od stavitele Bechyně, Žďákovský most (https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/%C5%BD%C4%8F%C3%A1kov­sk%C3%BD_most ) V době zprovoznění byl odborníky považován za největší prostý plnostěnný dvoukloubový ocelový obloukový most na světě, a tak bych mohl pokračovat … takže máme bejt na co hrdí, jen nestrkat furt hlavu do písku …

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Jiná odpověď

Jen doplním Keplera > … a paní Kadrnožková!! ;) :D :D

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek