Avatar uživatele
Macekcz

Jaký nájem bych měl platit jako student VŠ?

Dobrý den, jsem studentem 3r. Bc. studia a od začátku vysoké školy a platil rodičům 1000Kč/měsíc. To pro mě nic nebylo, jelikož si vydělávám na brigádách atp. V Květnu mi to zvedli na 2000, což jsem taky přijal. Dneska za mnou přišel otec s tím, že od Listopadu budu platit 4000. Kapesné logicky nedostávám :D Platím si sám jídlo, kartičku na bus, posilovnu, školní pomůcky, oblečení, výlety, dovolené. Bohužel studuju velmi náročný obor na VŠ a tak si nevydělám tolik, jelikož nemám moc času. dejme tomu, že 4000 jsou půlka mého studentského měsíčního platu. Nejsem problémové dítě, nepiju, nekouřím, nedělám do párty. Nevadí mi ani tak že musím platit tolik peněz. Spíš mě zaráží, že mám nevlastní sestru, které do 26 let posílal otec alimenty, mně je 22 a už od 19 dávám peníze já rodičům. Nechci zní jako nevděčný, rád mamce ty peníze přispěju (i když je po mně chce jen otec), jen mě fakt zaráží, jestli tohle zákon nějak neupravuje. Já žil v domnění, že dítě musí rodiče živit, dokud je studentem. Díky za každou radu :)

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? iceT před 1296 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
elkon

Je to sprosté, rodiče většinou děti podporují, dokud se samy nepostaví na vlastní nohy. Proto jakékoli peníze, které dítě domů přinese by měly být spíš symbolické. My jsme od dětí nic nevyžadovali a také to v tomto duchu to u nás proběhlo. Pokud chtějí, samy přispějí. Nemuseli jsme nic vymáhat. Dobře vychované dítě chápe jak se zachovat a na jídlo něco přispěje.

Upravil/a: elkon

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mosoj

Jsem myslel, že jako vysokoškolák umíš používat vyhledávání na internetu. Co zde čekáš, či co s dotazem sleduješ, co očekáváš?
https://www.ba­kesova.cz/vyziv­ne-zletileho-ditete-do-kdy-ho-musim-zivit/

Upravil/a: mosoj

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

Nájem? 0 Kč, víc určitě ne. Plus bys ještě měl žádat finanční podporu, protože se na tuto situaci stále vztahuje vyživovací povinnost.

Zdroj: https://www.vy­zivne.cz/vyzi­vovaci-povinnost-rodicu-k-detem/

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
nyjono

No ..... s některými rodiči to není zcela jednoduché.
Povinnost řispívat nemáš, myslím, že otec nepochodí, kdybys odmítl platit požadovanu částku.
Nepíšeš, co na to maminka.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Schluker

Je to jednoduchy. Zadny najem. Otec ma vyzivovaci povinnost. Jestli je to najem tak mas smlovu a otec prijem dani. (To byl sarkasmus, kdyby to nebylo zjevne)

před 1296 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek