Z dnešního hlediska nebylo prvním cestujícím co závidět ...
Doplňuji:
Uvedla jsem otázku nepřesně. Proto doplním - na nejstarší české trati.
ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce
Zajímavá 4Pro koho je otázka zajímavá? kropitko, anonym, vagra, rynek878 před 4223 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
jen bych doplnil vybavením,
Vybavení vagonů pro otevření železnice Praha - Olomouc. I. třída- zasklená okna.II. okna bez skel, kožené záclonyIII. - bočnice vagonů sahaly cestujím do pasu a mělyx střecu na sloupcích, na jejichž okrajích visely svinovací plachty, spuštění jako ochrana proti zimě, větru a dešti.IV. nebyly zastřešeny, a navíc neměly sedadla. Po r. 1840, kdy se vagony vyráběly i v Brně - byla okna zasklena, vozy se prodlužovaly a strop se zvýšil. Později se začlo svíti svíčkami, l858 plynem a v 80. letech 19. st. elektřinou, ale nejdříve jen v salonních a poštovních vozech.
Zdroj: z časopisu
0 Nominace Nahlásit |
Zde jsou moc pěkně popsány a zobrazeny vagóny, zprvu čtyřkolové postupně se zdokonalovaly
http://www.vagony.cz/…
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5814 | |
Drap | 3990 | |
Kepler | 2835 | |
led | 2708 | |
marci1 | 2080 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1370 | |
zjentek | 1281 | |
hanulka11 | 1277 | |
aliendrone | 1041 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |