Avatar uživatele
Sylvinka

jak vyřešit psychické problémy?

ahoj, už jsem si tak nějak uvědomila že to asi není normální pořád brečet, mít úzkosti a tak. ale fakt nedokážu veřejně o svých pocitech mluvit. je jen pár lidí co ví že nejsem šťastná. ani si nedokážu představit že by to rodiče věděli. každopádně už je mi 18 ale stejně nedokážu najít pomoc. je to hrozně složitý. taky se bojím o další členy mojí rodiny, protože to vypadá že taky asi mají něco s psychikou. maminka pořád nezískala zpět peníze od chlapa co jí je ukadl. má teď mimino a ještě víc na mě a sourozence křičí. ve škole se se mnou taky nikdo nebaví, ale mě už to je nějak jedno, už ani nemám sílu se s někým bavit, je to strašně vysilující. ve škole jsem pořádala pana učitele aby mi domluvil termín se školním psychologem ale on na to asi zapoměl. a to mi to trvalo tak dlouho než jsem vůbec sebrala odvahu říct mu o to. taky mě trápí jeden problém s mýma nohama. někdy když jdu spát cítím takový strašně divný pocit, který mě nutí pohnout s nohami. když pohnu, je mi líp, ale za chvíli se to vrátí. moje kamarádka se nedávno vrátila z psychiatrické léčebny, ale nějak mi ani neřekne jak to tam probíhá. mě to teda dost zajímá. víte, maminka křičí na mě že vše jen hraju, že doopravdy nebrečím a prostě potřebuju pořádně profackovat. u nás jsou prostě psych.problemy něco o čem se nemluví. ještě mám otázku jestli je možné pokud vám psycholog doporučí pobyt v psychiatrické léčebně, tak vybrat si ve které. například pokud bydlím třeba v Mladé Boleslavi a nejbližší léčebna je v Kosmonosech, můžu si vybrat že bych radši byla v Praze v léčebně Bohnice?
psychologa jsem se snažila najít ale je to složitý protože většinou to stojí peníze a to je něco co fakt nemám a nebo je potřeba doporučení lékaře a to zase nedokážu sehnat, nemám odvahu si o to ani jít říct. prosím aby jste mi nějak pomohli tohle všechno vyřešit, já už fakt nevím jak, někdy se cítím tak hrozně, to je nepopsatelný pocit ale já už pak fakt nevím co dělat. nechci tady psát že se chci zabít, ale popravdě už jsem na to myslela.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Savier před 127 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
da ny

Věkem jsi dospělá.
Budeš se muset překonat a přestat se litovat a utápět v „problémech“.
Proč musíš třídního učitele žádat o sjednání konzultace a termín u psychologa? To je jediná a předepsaná možnost? Jak může vědět ,kdy bude š mít ty čas, pokud zjistí, kdy ho má psycholog. Přece nejsi maké dítě, aby za tebe něco domlouval. Telefonní kontakt na něj je jistě dostupný i žákům. Čas, kdy je ve škole, nějakou schránku tam nemá (napsat s kontaktem na tebe)?
V tomto věku přece nebudeš čekat, že za tebe někdo bude něco řešit a domlouvat.
Už musíš, ve vlastním zájmu i sama.
Udělej to. Hledej způsoby, jak něco jde, jak to udělat.
Přestaň hledat důvody, proč něco nejde nebo není možné!
Hodně sil, odvahy, chuti a štěstí! 😉
Vše, co člověk dělá má dělat s chutí (i nadšením), hlavně bez odporu k dané činnosti.
Pak jde vše lépe. I ty méně oblíbené činnosti. Činnosti, které se dělat musí/mají.
To nepřichází jen tak, To musí člověk budovat, objevovat, hledat . často v maličkostech, kolem sebe.....
Maminčin křik.
Mamka nemusí mít žádné psychické problémy! Není jen příliš unavená“ Jak jé pomáháte/pomáháš, s chodem domácnosti“
Pereš, pověsíš prádlo, nebo složíš za sušičky: myješ nádobí/zaklížíš z myčky?
Vyluxuješ si pokoj, povlékneš postel. Kolikrát v týdnu vyneseš koš? Nějaký nákup?
Uděláš mamce o víkendech snídani (a pro další členy domácnosti). Myješ okna?
Víš, že práce je lék?
Člověk nemá čas zabývat se zbytečnostmi. Máš pestrou stravu, dostatek vitamínů a prvků (které udržují zdraví a hlavně psychiku v kondici).
Zřejmě budeš muset jít za praktickým lékařem. Od 18, už i bez doprovodu rodičů. Napáše ti doporučení, možná i objedná k psychologovi (on jich je velký nedostatek).
Ten krok prostě udělej, To dáš.
Je možné, že si v tomto křehkém věku vyrábíš zbytečné problémy sama. Nepodceňuji tvůj stav. Je možné, že ti psycholog pomůže.
ALE HLAVNÍ PRÁCE je vždy na klientovi/paci­entovi. On s tebou rozebere situaci, může poskytnout návod, jak z toho ven. Nic za tebe nevyřeší. To budeš muset TY, ale možná ti naznačí cestu.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Dochy

Pokud se nepřemůžeš, nikam dál nepostoupíš.
Připomeň se učiteli…
Přemoz se a domluv se se svým lékařem. Myslím, že vyšetření u klinického psychologa (ne soukromého psychoterapeuta) nebo psychiatra potřebuješ. Ale jak to popisuješ tak se z rodiny pomoci nedočkáš. Musíš ten krok udělat sama a musí to být krok, nikoli krůček tam a zas zpět.
Možná by mohli pomoci ještě na nějakých těch anpnymních linkách…

Na první pokus jsem našel tohle:
https://linkap­sychickepomoci­.cz/

Zkusit můžeš i nějaké krizové linky provozované některými psychiatrickými ústavy (pamatuju, že to zkusila tchyně, které měla potíže po té, co zůstala sama v domácnosti – pak ji nechali asi týden u nich, kde byla asi týden aby si odpočala a srovnala psychiku, víceméně odpočinek a nějaká podpora od lidí v podobném stavu a psychologa) – netvrdím, že zrovna tento typ péče je to pravé pro Tebe, ale určitě tam dostaneš alespoň nějakou radu co dál.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
elkon

Od toho je psychiatr, ne nějaká internetová poradna. Když je ti 18, tak k návštěvě lékaře, rodiče nepotřebuješ. Chovej se samostatně, nejsi dítě.

Upravil/a: elkon

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek