Avatar uživatele
anonym

Jak se starat o novorozené kotě a jaké mléko je nejlepší?

Jedna naše kočka měla koťata, ale vůbec se o ně něstará, jen je stále stěhuje z místa na místo a jinak nic… jiná naše kočka je adoptovala a tu a tam je kojí, ale i tak o ně mám strach, že je první kočka zase někam přesuně a my a adoptivní matka je už nenajdem a zahynou. Tak bych se chtěla pokusit se o ně starat sama, ale jsem nováček. Na internetu jsem si pír rad našla, ale nebylo toho moc. Vím jak je čistit, jak často je krmit, jak je držet v teple a vše, ale nejvíc bych potřebovala poradit co s mlékem. Kravské je samozřejmě nejhorší. Jaké mléko by bylo pro ně nejvhodnější, když jsou novorozeňata? Na jakou teplotu mléko ohřát a kde mlého sehnat? Našla jsem něco na této stránce: http://www.zo­ohit.cz/shop/koc­ky/doplnkove_spe­cialni_krmivo/mle­ko?gclid=CNm2nOr­l0rgCFUVb3god­pl0Axg
Ale nejsem si jistá. Máte nějaké tipy jak se o ně postarat a jaké mléko, které by se dalo objednat z internetu?

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 3924 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
anonym

Kočkám je lépe do jejich mateřství nezasahovat a nechat tyto záležitosti
na přírodě a instinktech. Čím více nenecháte kočky v klidu a stále jim do koťat budete nějakým způsobem zasahovat, tím víc můžete natropit škod.
Někdy se stává, že se o vrh stará jejich matka i náhradní matka, protože kočky bývají zpravidla vynikající matky, které se mnohdy ujmou i jiného
než kočičího mláděte. Vaše kočky asi nejsou žádné přešlechtěné kočičí
napodobeniny, ale pravé, obyčejné venkovské kočky a ty by měly mít mateřské instinkty v pořádku. Pokud kočka při porodu nebo z jiných důvodů neuhynula, není obvykle důvod proč koťata uměle vyživovat. Přehnané obavy a péče nejsou na místě a jsou spíše kontraproduktivní.
Odchov novorozených a velmi malých mláďat není nic jednoduchého.
Nejde jen o podávání mléka v častých intervalech, ale i o další péči. To sis asi našla v nějakých odkazech.
V podobných (ale oprávněných a nutných případech) si pořizuji náhradní mléko u veterináře. Ten doporučí vhodné mléko i techniku krmení.
Moje smutná zkušenost je taková, že většinou se takový umělý odchov neobejde
bez úhynu některých mláďat, protože je nezkušení „chovatelé“, jako jsi evidentně i ty, neodorným podáváním mléka z lahve „utopí“.
Píšeš, že se jedná o novorozeňata, nech péči o ně na kočce, kočkách. Taková úplně malá koťata se krmí po kapkách např. očním kapátkem, ale skutečně jen v oprávněných důvodech kdy matka není k dispozici nebo se z nějakých důvodů nemůže o vrh postarat.

1 NominaceKdo udělil odpovědi nominaci?anonym Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Konan-Pain

Mléko pro koťata se dá koupit i ve zverimexu a na veterině. Já ho kupovala tam, takže internet. stránky nevím.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Mc Merkurion

ona se o ně stará,proto se říká „tahat,jak kočka koťata“,viděl jsem takhle se starat tři kočky o koťata jedný z nich,každá jedno vzala a vyrazily spolu je přemístit a za chvilku zase někam jinam,když šli na lov,vždy jedna zůstala u koťat a hlídala,a poctivě se střídali

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
mosoj

Pokud nemáš přímo mléko od krávy tak krabicovým ho zabiješ !!!!
Prodává se mléko pro kočky v každé prodejně krmiv pro zvířata.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Zvířata