Avatar uživatele
1jirka22

Jak nejlépe naložit s ušetřenými penězi?

Dobrý den,
jsem ještě student a za několik let se mi nahromadili peníze z brigád, které nevyužiji monentálně a leží mi ladem. To ale nechci, chtěl bych je nějak investovat, ale nevím jak.
Mohli byste mi dát prosím nějaké rady, co se v dnešní době vyplatí – pouze nějaké reálné možnosti :)
Děkuji

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? dudu před 2121 dny Sledovat Nahlásit



Odpovědi
Avatar uživatele
terry

Záleží na více faktorech.
Jak velká je částka. Na jak dlouhou dobu je chceš „investovat“.
A také kolik je ti let. Protože investice na krátkou dobu i malé částky mají minimální efekt a minimální návratnost.
Věk je důležitý proto, že je možné, že třeba za 2 nebo 4 roky budeš chtít bydlet sám nebo s přítelkyní nebo chtít odjet na studijní pobyt do USA nebo ninam.
Prostě to není jen tak 🙂

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Rokio

Pokud jsi konzervativní investor a nepotřebuješ mít všechny peníze k dispozici, doporučuji kombinaci stavebního spoření a doplňkového penzijního spoření. U stavebního spoření získáš úrok minimálně 1 % a státní podporu, zatímco doplňkové penzijní spoření ti nabízí výnos z fondu a státní podporu, ale můžeš ho vybrat až v 60-ti letech bez postihů.

Jestliže chceš mít nějaké peníze k dispozici, vhodná alternativa je pro tebe navíc podílnictví v investičním fondu, kde můžeš mít nějaké prostředky uschované. Navíc je můžeš je kdykoliv vybrat a jsou diverzifikované. Nebo můžeš mít akcie a ty v případě nouze prodat.

Spořící účet nedoporučuji, protože mají nízkou výnosnost, můžou jít so mínusu a jsou obecně nevýhodné.

Každopádně poraď se s finančním poradcem, který je k tomu, aby ti pomohl, více kompetentní, než uživatelé na Odpovědi.cz. Finanční poradci jsou zdarma a platí se u nich pouze provize za poskytnutí služby.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
hapiky

Když ti někdo dá zaručenou odpověď, pak by se o něj posléze poprali všechny investiční společnosti.