Avatar uživatele
Uhlsa111

Dýchá se při resuscitaci z úst do úst?

Přítelovi záchranář v rámci autoškoly řekl, že při resuscitaci se dýchání do úst už neprovádí a neměli by to dělat. Stačí masáž srdce. Já studuji obor praktická sestra a nás teda učili resuscitaci s vdechy a brala jsem jako samozřejmost, že to tak je. Stále si myslím, že mám pravdu.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Odpovědi.cz před 783 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

jednou dobou jsem pracoval v nemocnici a tam nás učili resustitaci, podle modernějšího postupu t.j. bez dýchání z úst do úst. Masáží srdce (stlačováním hrudníku) se i tak do plic vzduch dostává.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kuba K

Vy budete ale zdravotník, tzn. budete na to trénovaná.
Obecně platí pravidlo, že "ten, kdo je na to školený " nebo je to odborník, to provádět může. Avšak laikům se to příliš nedoporučuje.
Záleží taktéž na věku osoby. Dospělý člověk má po zástavě zásoby kyslíku tak na 6 minut, u dětí ale třeba dýcháním začínáme.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
da ny

Ne.
Příteli (nikoliv přítelovi), podali v rámci autoškoly, správnou informaci.
Je rozdíl mezi střední školou zdravotnického oboru (budoucí zdravotník) a první pomocí laika. To je snad každému jasné ;D
Samozřejmostí je chránit své zdraví! Přivolat odbornou pomkc a masáž srdce, ze strany laika. Platí několik let.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Je několik doporučených postupů jejichž priority se postupem času mění. To „dýchání“ se u nás myslím nebere jako priorita jednak kvůli rizikům, jednak vzhledem k tomu jaká je u nás běžná dojezdová doba profesionálních záchranářů – zkrátka po dobu pár minut by měli stačit zásoby kyslíku v krvi – je ale třeba zajistit alespoň nějaký průtok krve – masáž srdce.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
alik360