Avatar uživatele
Uhlsa111

Dýchá se při resuscitaci z úst do úst?

Přítelovi záchranář v rámci autoškoly řekl, že při resuscitaci se dýchání do úst už neprovádí a neměli by to dělat. Stačí masáž srdce. Já studuji obor praktická sestra a nás teda učili resuscitaci s vdechy a brala jsem jako samozřejmost, že to tak je. Stále si myslím, že mám pravdu.

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? Odpovědi.cz před 783 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

jednou dobou jsem pracoval v nemocnici a tam nás učili resustitaci, podle modernějšího postupu t.j. bez dýchání z úst do úst. Masáží srdce (stlačováním hrudníku) se i tak do plic vzduch dostává.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kuba K

Vy budete ale zdravotník, tzn. budete na to trénovaná.
Obecně platí pravidlo, že "ten, kdo je na to školený " nebo je to odborník, to provádět může. Avšak laikům se to příliš nedoporučuje.
Záleží taktéž na věku osoby. Dospělý člověk má po zástavě zásoby kyslíku tak na 6 minut, u dětí ale třeba dýcháním začínáme.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
da ny

Ne.
Příteli (nikoliv přítelovi), podali v rámci autoškoly, správnou informaci.
Je rozdíl mezi střední školou zdravotnického oboru (budoucí zdravotník) a první pomocí laika. To je snad každému jasné ;D
Samozřejmostí je chránit své zdraví! Přivolat odbornou pomkc a masáž srdce, ze strany laika. Platí několik let.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Je několik doporučených postupů jejichž priority se postupem času mění. To „dýchání“ se u nás myslím nebere jako priorita jednak kvůli rizikům, jednak vzhledem k tomu jaká je u nás běžná dojezdová doba profesionálních záchranářů – zkrátka po dobu pár minut by měli stačit zásoby kyslíku v krvi – je ale třeba zajistit alespoň nějaký průtok krve – masáž srdce.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
alik360

No pokud vybranou osobu znáš a seš si jistý, že není nějak nemocná tak můžeš provést dýchání z úst do úst. Ale u třeba někoho koho vidíš poprvé tak dýchání z úst do úst dělat nemusíš. A záchranáři místo dýchání s úst do úst věčinou používají resuscitační masku s resuscitačním dýchacím vakem.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Filip84

Máme integrovanou společnost, jo, takže musíme mít i integrované postupy laické předlékařské pomoci, aby se žádný hňup či idiot necítil poškozen tím, že taky nemohl pomáhat. Tak taky pomáhá, a že pacoš nepřežije, nevadí, snaha byla.

Nás učili dýchání z úst do úst ještě na základce, přírodozpytná učitelka donesla takovou figurínu, my jsme si museli donést každý resuscitační roušku (nebo sáček) a trainovali jsme na ní správné dýchání z úst do úst. Vysvětlovala nám i umělé dýchání podle doktora Silvestra-Brosche (zavedeno A. D. 1858, dlouho jediný lege artis postup), jako alternativní metodu, třeba při masivním poranění úst pacientových.

Když jsem dělal řidičák na osobák, tak to samé, figurína, každý musel mít resuscitační roušku a dýchalo se. Když jsem dělal řidičák na autobus, přišla mladá koza v červených montérkách a vítězoslavně nám oznamovala, že „z úst do úst už se nedýchá“, že se jenom stlačuje hrudník.

Pro laika, který to nikdy netrainoval, je dosti obtížné správně provést obojí, jak nepřímou srdeční masáž, tak umělé dýchání z úst do úst (dokonce i podle doktora Silvestra – Brosche). Na druhé straně, je-li na drátě dobrá sestra a zadaří se TANR, tak se zadařit může.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek