Avatar uživatele
Pokročilý

Co byste řekli tomuto návrhu v rámci vzdělávání u školního dějepisu? (viz popis)

Změnil by se charakter chronologie, tedy výuka by začala od nejnovějších dějin (př. 90. léta) a dále by se pokračovalo směrem ke starší historii. Je to možný recept, jak uchopit a probudit v dětech zájem o moderní dějiny?

Nejlepší odpověď

Avatar uživatele
Zlatý

Zásadní je směr šipky času. Příčina a následek. Nelze se učit nejprve následky a pak příčiny, to by v tom měl každý naprostý guláš.

 

Další odpovědi:

Avatar uživatele
Zlatý

To by se mi moc nelíbilo. Jednak by to bylo proti přirozenému běhu času, jednak dějiny starověku jsou jednodušší a pro mladé žáky stravitelnější. Moderní dějiny jsou už hodně složité a rozsáhlé a tak je starší žáci a studenti líp pochopí. Například málokdo ví, že globalizace není vynálezem dnešní doby, ale začala už v 16. století v době španělské kolonizace Filipín. Ti tam přivezli velké množství stříbra, které si už předtím jako platidlo zvolili Číňané, jenže tohoto kovu se jim hodně nedostávalo. Logicky to přilákalo davy čínských obchodníků a stříbro se de facto stalo globálním platidlem všude na světě.


Avatar uživatele
Zlatý

Je to nesmysl. Pokud nemůžeš zhodnotit co bylo, těžko pochopíš souvislosti. Je to stejné jako bys chtěl začít počítat integrály a teprve až bys to uměl , tak bys začal s učením násobilky.

 

Diskuze k otázce

 

U otázky nebylo diskutováno.

 

Zajímavé otázky v kategorii Kultura a společnost

Přihlásit se

Položte otázku, odpovězte, zapojte se, …

začněte zde

Reklama

Kvalitní odpovědi v: Kultura a společnost

Zlatý annas 5207
Zlatý Drap 3307
Zlatý led 2341
Zlatý Kepler 2212
Zlatý marci1 1803
Zlatý ivzez 1397
Zlatý quentos 1294
Zlatý hanulka11 1277
Zlatý mosoj 988
Zlatý zjentek 941

Zobrazit celkový žebříček

Facebook

 

Váš požadavek se vyřizuje, počkejte prosím.