Změnil by se charakter chronologie, tedy výuka by začala od nejnovějších dějin (př. 90. léta) a dále by se pokračovalo směrem ke starší historii. Je to možný recept, jak uchopit a probudit v dětech zájem o moderní dějiny?
Zajímavá 0 před 1451 dny |
Sledovat
Nahlásit
|
Zásadní je směr šipky času. Příčina a následek. Nelze se učit nejprve následky a pak příčiny, to by v tom měl každý naprostý guláš.
3Kdo udělil odpovědi palec? ten který je, Emefej, anonym
před 1451 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
To by se mi moc nelíbilo. Jednak by to bylo proti přirozenému běhu času, jednak dějiny starověku jsou jednodušší a pro mladé žáky stravitelnější. Moderní dějiny jsou už hodně složité a rozsáhlé a tak je starší žáci a studenti líp pochopí. Například málokdo ví, že globalizace není vynálezem dnešní doby, ale začala už v 16. století v době španělské kolonizace Filipín. Ti tam přivezli velké množství stříbra, které si už předtím jako platidlo zvolili Číňané, jenže tohoto kovu se jim hodně nedostávalo. Logicky to přilákalo davy čínských obchodníků a stříbro se de facto stalo globálním platidlem všude na světě.
1Kdo udělil odpovědi palec? anonym
před 1451 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
Je to nesmysl. Pokud nemůžeš zhodnotit co bylo, těžko pochopíš souvislosti. Je to stejné jako bys chtěl začít počítat integrály a teprve až bys to uměl , tak bys začal s učením násobilky.
0
před 1451 dny
|
0 Nominace Nahlásit |
U otázky nebylo diskutováno.
Nový příspěvekannas | 5915 | |
Drap | 4464 | |
led | 2946 | |
Kepler | 2836 | |
marci1 | 2223 | |
zjentek | 1590 | |
ivzez | 1445 | |
quentos | 1414 | |
aliendrone | 1354 | |
hanulka11 | 1277 |
Divadlo |
Etiketa |
Kulturní akce |
Literatura |
Náboženství |
Ostatní kultura a společnost |
Historie |