Avatar uživatele
anonym

Co byste řekli tomuto návrhu v rámci vzdělávání u školního dějepisu? (viz popis)

Změnil by se charakter chronologie, tedy výuka by začala od nejnovějších dějin (př. 90. léta) a dále by se pokračovalo směrem ke starší historii. Je to možný recept, jak uchopit a probudit v dětech zájem o moderní dějiny?

Zajímavá 0 před 1451 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Edison

Zásadní je směr šipky času. Příčina a následek. Nelze se učit nejprve následky a pak příčiny, to by v tom měl každý naprostý guláš.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Kepler

To by se mi moc nelíbilo. Jednak by to bylo proti přirozenému běhu času, jednak dějiny starověku jsou jednodušší a pro mladé žáky stravitelnější. Moderní dějiny jsou už hodně složité a rozsáhlé a tak je starší žáci a studenti líp pochopí. Například málokdo ví, že globalizace není vynálezem dnešní doby, ale začala už v 16. století v době španělské kolonizace Filipín. Ti tam přivezli velké množství stříbra, které si už předtím jako platidlo zvolili Číňané, jenže tohoto kovu se jim hodně nedostávalo. Logicky to přilákalo davy čínských obchodníků a stříbro se de facto stalo globálním platidlem všude na světě.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Je to nesmysl. Pokud nemůžeš zhodnotit co bylo, těžko pochopíš souvislosti. Je to stejné jako bys chtěl začít počítat integrály a teprve až bys to uměl , tak bys začal s učením násobilky.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek