Avatar uživatele
anonym

Znate ten pocit ? Kdyz nas neco stipne , tak se " podrbeme " a uz to tak nesvedi . Jakpak to ? 🙂 -iv-

Doplňuji:
WWW ! Na me , prosim , cesky. Chodila jsem do zvlastny skoli. ☹

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 5Pro koho je otázka zajímavá? vagra, Kerberus, chudst, tom004, Deli před 4685 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
annas

Našla jsem odpověď odborníka.
Svědění začíná přímo v kůži, jejíž buňky vylučují látku zvanou histamin. Některé neurony odpovědí na podráždění histaminem a přenesou zprávu o něm do míchy. Odtud putuje vzruch do části mozku zvané thalamus a nakonec do šedé kůry mozkové, kde teprve vzniká výsledné vnímání svědění. Nervová soustava pak zareaguje a snaží se poškrábáním zmírnit toto svědění.
Časopis 21. století

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
www

Podle mne je to podrbání pro receptory citu silnějším vjemem než svědění, takže svědění tolik necítíme.. ;)

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Valky

Nevím, mě to pak svědí ještě víc… Ale to je možná podmíněné tím, že jsem na jakékoliv štípnutí alergická a čím víc to škrábu, tím větší mám otok a tím víc je naplněn hnisem, takže to raději nepraktikuji…
Doplňuji:
Otázka je to dobrá a tak jsem se teď ptala partnera, a říkal, že ho to pak taky svědí víc, tedy.. Ne ve chvíli, kdy se škrábe, ale po tom, co se „doškrábe“… Takže podle toho dává odpověď WWW smysl :)) Asi to tak bude..

Upravil/a: Valky

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
beer

Www to vysvětlil naprosto přesně, Kerberus navíc popsala jak svědění vzniká a já ti teda zkusím říct jednodušeji, proč to škrábání pomůže ) Jednoduše proto, že to škrábání cítíš víc, než svědění! To svědění se díky tomu pocitově jakoby „zmenší“, případně „zmizí“ a cítíš jen to škrábání. To máš to samý, když tě otravuje a bolí zub – zkus se třísknout kladivem do palce a v ten moment lítáš s palcem po baráku, naříkáš aúúúú, jovájs a o zubu ani nevíš.. )))