Avatar uživatele
paul1

Jsou elektroauta opravdu výhodné, nebo je to všechno jen nějaký hurásystém?

Na zimní provoz asi moc vhodné nebudou, zkušenosti, cituji z iDnes:
„Z Prahy do Mnichova dojedete „normálním“ autem za tři až tři a půl hodiny, podle provozu. Já jel elektrickým zázrakem moderní mobility šest hodin (z toho hodinu a půl jsem strávil u nabíječky), chvílemi mi byla zima a espézetky kamionů na trati znám nazpaměť. Vítejte v jednadvacátém století. Mimochodem, to auto stojí milion.
Zdroj: https://www.idnes.cz/…automoto_fdv?…“.
Problémy má i německá pošta s elektrickými dodávkami, nezvládají náročnější terén.
A údajně i šetření na životním prostředí není skoro žádné, výfuky se proměnily na znečisťování ovzduší z elektráren. Tak moc nechápu ten rozruch okolo nich. Vodík bude možná výhodnější.

Zajímavá 6Pro koho je otázka zajímavá? led, annas, Alesh, Drap, Kepler, seraphico před 327 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

Elektroauta jsou největší globální omyl tohoto tisíciletí. Z mnoha stran a stále častěji čtu, že jejich uhlíková stopa při jejich výrobě je větší, než u klasiky. Jeden týpek, kterému skončila po 8 letech životnost baterky se raději rozhodl použít 30 kg dynamitu, než aby kupoval novou (baterie tvoří 1/2 ceny auta) Až bude k dispozici čistý zdroj elektřiny v celosvětovém měřítku, to bude jiná. S vodíkem to taky nevidím moc nadějně – neexistuje čistý způsob výroby.

Upravil/a: Kepler

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Rys95

Je to čirý hurásystém.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Pepa25

Nejsou zázrak – ale ani hurá systém, jako obvykle je pravda někde mezi (a pro hodnocení opravdu není relevantní jeden článek).
Velká výhoda je levný provoz a velká nevýhoda vyšší pořizovací náklady. Zcela určitě se neprosadí vždy a všude, ale zároveň v hodně situacích dávají smysl (zrovan ty elektrické dodávky německé pošty neskončily, protože by nezvládaly náročnější terén : https://www.garaz.cz/…vek-21003625)
A samozřejmě není možné souhlasit se zjednodušujícícm tvrzení, že šetření na ŽP není skoro žádné, protože „výfuky se vyměnily za elektrárny“: spalovací motor má podstatně víc škodlivin a navíc přímo lidem pod nosem, ne někde za městem v elektrárně …

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Drap

Tak jak je to prozatím uváděno do provozu a všichni to vehementně prosazují, tak to tedy fungovat dlouhodobě a ke spokojenosti nemůže.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Alesh

No, je to divný, já furt čekám, co z toho nakonec „vyleze“. Jestli je to jen jakýsi „přechodový stav“ nebo jestli najednou vytáhnou baterii 10× lehčí a 3× kapacitnější nebo jestli tu přistanou ufouni a řeknou, sorry, kuci, je to pí..vina. 🙂

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dubraro

Elektroauta jsou výhodná pro určitý způsob používání. Hodí se na časté krátké cesty, např. do práce, při rozvozu zboží (pošty), taxi apod., převážně po městě. Jejich účelnost klesá s rostoucí vzdáleností, rychlostí, zátěží, těžším terénem, nepříznivým počasím apod. Naproti tomu jim nevadí časté rozjezdy, popojíždění v kolonách, umí rekuperovat energii při brzdění nebo jízdě z kopce, je snazší je automatizovat…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ametyst

Vložit energetický systém vyspělého Západu do rukou větru, deště a slunce, může jen idiotský fanatik.Takže zdražit elektřinu a potom elektrifikovat i auta je šílenost. Účelem je, aby auta nebyla pro každého, to je jasné.

Upravil/a: Ametyst

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
da ny

Některým odborníkům se to jeví, jako uspěchaný“ hurásystém“ Evropy.
Ale souhlasí s elektromobily ve něstech (rozvážky, doprava MHD, taxi, městská policie atp.).
V USA si počkají, jak ten experiment dopadne a poučí se z toho ;D

Upravil/a: da ny

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
df

Podle mého názoru existují technologie, že by to bylo opravdu výhodné a skoro zadarmo. Problém je v tom, že Židi, co vlastní ropu, tak to chtějí mít tak nastavené, aby nepřišli o své zisky.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Beno

Elektromobilita nemá smysl, pokud se bude elektřina vyrábět v uhelných elektrárnách. Výfuk bude jen jinde.
Část elektřiny pro Evropu by se mohla vyrábět v Africe na Saheře a dodavat ji do Evropy. Slunce zde svítí celý rok.
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Desertec

Upravil/a: Beno

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Podle mně v té podobě jak se teď protlačují je to bláznovství asi stejné jako s tím potlačováním žárovek. Nakonec tady ty žárovky stejně máme, akorát je musíme vozit z Číny.
Elektrovozy mají své opodstatnění pro určitý typ využití. Pro dálkové jízdy jsou na ho…
Pokud potřebuju dovézt potomka do školky, OK, potřebuju na nákup, OK. Potřebuju dovézt rodinu k babičce, 300km, v zimě, v létě – tak to už asi ne. A těch 300km chci dojet s jistotou a vč. rozumné teploty v kabině, ne že tam dojedu když budu mít štěstí, a když ne, tak zůstanu někde mezi poli…
A 1,5 mega za auto pro rodinu na 3 roky nedám. To by bylo bláznovství. Také nepotřebuju sporťák. Potřebuju auto pro min. 5 lidí vč. dětských sedaček a vč. zavazadel třeba na čtrnáctidenní dovolenou.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
cappuccino

Jako alternativa pro mestsky provoz nebo na kratsi vzdalenosti je to urcite dobre. Ale v zadnem pripade ne jako nahrada!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Já...

Dnes čirý Hurá(Ne)Systém, za 50 let (snad už) výhodné!
Ale to my tady už (většinou) nebudeme…

0 Nominace Nahlásit

Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Beno

Když che EU zakazovat auta se spalovacím motorem, tak by mohla alespoň na dobu dočasnou povolit auta s hybridním pohonem nejlépe plung- in hybrid.
https://elektrickevozy.cz/…vetsi-vyhody

Avatar uživatele
Beno

Pro elektromobil je lepší mít vlastní fotovoltaickou, větrnou elektrárnu, mikrokogenerační jednotku. Dodávat do sítě, potom v době potřeby odebírat.

Avatar uživatele
Pepa25

da ny: v USA nečekají, USA je 50 rozdílných států a třeba Kalifornie elektroauta podporuje (a koneckonců tam vznikla Tesla)

Avatar uživatele
_Bůh_

To máte tak, když čtete tyhle hurá články, které jsou mimo realitu. Jeďte se podívat do Norska, jaká auta tam většinově jezdí. Já tam byl a viděl to na vlastní oči. A že tam je kosa, nikomu nevadilo, ani baterkám ne. Osoby které nadávají na EV jsou jen ty, které žádný nevlastní…

Avatar uživatele
dubraro

Zrovna to Norsko je netypický příklad. Na elektroauta jsou tam velmi vysoké dotace a levná a čistá (vodní) elektřina.

Nový příspěvek
Zajímavé otázky v kategorii Příroda a životní prostředí