Avatar uživatele
Savier

Snaží se z nás obchodní řetězce udělat své zaměstnance? – Samoobslužné pokladny

Všude nasázeli samoobslužné pokladny!! Vždy když jdu večer do Kauflandu, často se stává, že pokladny jsou všechny zavřené a jsou k dispozici jen samoobslužné pokladny!! Tak kde to jsme? Za chvíli si objednám obkladače a budu si muset sám nalepit kachličky, nebo co? Nebo v pekařství upéct chleba? Děkuji. Opožděné přeji všem veselé Velikonoce.

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? marci1, Ametyst, Disraeli před 30 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Disraeli

Ne. Má to být výhodné pro zákazníky (to by ovšem lidi nesměli být úplní lempli). Mělo by to zjednodušit a urychlit průchod. Není to těžké, zvládne to obsloužit X zákazníků vedle sebe, nemluvě i o „klasických“ pokladnách, které taky zůstaly. Jen lidi za vším pořád hledají nějaký problém.
Nikdy nejsou zavřené všechny pokladny a otevřené jen samooblužné, alespoň jsem se s tím ani jendou nesetkal – vždycky je alespoň jedna otevřená a lidi nejsou nuceni využívat těch samoobslužných, když nechtějí. A před zavedením samooblužek to fungovalo stejně, totiž, byl třeba večer, i tak tam bylo dost lidí, ale otevřená byla jen jedna pokladna. Teď bývá rozdíl v tom, že je tam ta jedna pokladna plus ty samoobsolužné. Takže máš možnost na výběr, víc možností a může to být rychlejší (pokud nejsi idiot).

Před nedvánem kdy jsem byl v ČR b Albertu a čekal u pokladny, tak se zaměstnankyně, která má na starost samoobslužné pokladny, zeptala, zda platíme hotově, respektive, že kdo platí kartou, MŮŽE využít samoosblužné pokladny (v tom Albertu fungují jen na bezhotovostní platby – jinde většinou mají obě varianty). Řekla to normálně slušně, vstřícně, jen to vlastně oznámila (a navíc je to i její povinnost / náplň práce). Ale jedna ženská ve frontě si to hned vzala osobně a zaútočila. „Co je Vám do toho?! Nebudu za Vás dělat Vaši práci… Pokaždé když tu jdu, tak paní nic nedělá, jen se tady prochází. Ještě se bude ptát, jak platím, nebo mě do něčeho nutit“ a tak dále. A opakovaně celou dobu, co čekala, si musela rýpnout a ventilovat si nějaké svoje mindráky. Paní (zaměstnankyně) nakonec jen podotkla, že je její povinnosti to oznamovat a že lidi mají možnost využít samoosblužné pokladny, pokud chtějí, načež ta agresivní kráva řekla nějakou sra_ku ve smyslu, že „ona má zase právo normálně slušně odpovídat“, prostě nějaká úplná blbost, ale co čekat – klasický český egosismus a mentalita v prdeli. Kde se na člověka nedá ani promluvit, ani podívat, aby si to nevzal osobně, vztahovačně nebo z toho nedělal obří tragédii a konflikt.
Plno lidí v Česku (a na Západě) si vytvářejí problémy ze všeho, respektive z ničeho. Za vším je problém, útok vůči nim (ať už ze strany státu/vlády nebo třeba korporací a nwm čeho všeho), útok na demokracii, jejich práva/svobody a všude nějaká konspirace… rozuměj i v úplných banalitách jako i třeba u samoobslužných pokladen. Fakt nechci být sprostý, ale opravdu… úplní cocoti s X psychickými problémy, egoismem, nepřátelstvím a nevyzrálosti (u dospělých i důchodců – nic nezvyklého). 😅
A to je v ČR na denním pořádku (tohle je jen obyčejný příklad), můžu jít kamkoli po městě, každou chvíli nějaká hádka, oplzlosti, vulgární a hlučné skupiny, bezďáci/žebráci – kde se každou chvíli někdo ptá na drobné (na chlast), na gigáro, na oheň. Úplně jiný svět, než když jsi třeba v Ománu nebo jiných zemích. A to se tady nedávno někdo ptal, zda je ČR nejlepší země na světě – pro běžný život a spokojenost občanů, kde je společnost/men­talita (podle něj) pohodová. Tj. 😅 Nic proti němu, ale tipuju, že ani nikdy nebyl v zahraničí.
Jiný se tu zase ptal, zda jsou MLADÍ neschopní, což sice může být částečná pravda, ale kolik neschopných a problémových „starších“ lidí tam je, vyloženě starší generace, která si ani třeba neumí pípnoout pitomé zboží na pokladně nebo vyplnit úplně obyčejné lejstro. 😅

Samoosblužná pokladna z tebe nedělá zaměstnance. Jen se obsloužíš sám (v čem tam vidíš problém?). Čehož MŮŽEŠ (ale taky nemusíš) využít a MŮŽE to být dobré – rychlé, samostatné, klidnější atd atd. Samoobsluha. Najdi si, co to představuje: https://cs.wi­kipedia.org/wi­ki/Samoobsluha
Obsloužíš se sám, případně s pomocí (která tam po ruce, pro asistenci vždycky je).

BTW je vidět, že lidi se toho třeba kolikrát jen bojí. Otevřené dvě pokladny, u obou obří fronty, ale je tam 10 samoobslužných a jsou skoro prázdné. Když jsem tam já a normálně si markuju zboží, tak většina lidí, kteří čekají ve frontě hned u pokladny vedle, tam na mě čučí… předpokládám, že jsou asi zvědaví, jak se to dělá, a že by to asi chtěli zkusit (asi nikdy nezkusili a bojí se toho). Anebo jsou třeba na_raní, že „předbíhám“ (protože rozuměj, že oni tam čekají třeba i 10 minut ve frontě, ale já jdu k prázdné samoobslužné pokladně, kde se během minuty až dvou sám osbloužím a jdu pryč).
Většina zboží má kódy, prostě pípneš, ovoce/zelenina, pečivo se úplně snadno vyhledá, zboží jako alkohol chce vždy potvrzení, ale to tam hned odpípne kartičkou paní, která pracuje na těch samoosblužných. Nevíš-li si rady, je tam ta paní, co tam pracuje a pomůže ti. Není to věda. Je to dokonce jednodušší a většinou i lepší než u pokladny.

Upravil/a: quentos

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Pepa25

K samoobslužným pokladnám má přístup stejný jako k placení kartou: oboje se přirozeně prosazuje, protože je to výhodné pro obě strany. Přirovnání kulhá: na rozdíl od vyjmenovaných služeb mi obchod jen podává zboží: jestli je to přes pult, kasu s obsluhou, samoobslužnou kasu nebo nějaký non-stop dostupný box na kód je jedno.
U samoobslužných kas stejně jako u způsobu placení hotově musí být možnost volby, a ta je (resp. pokud by v tu chvíli v příslušném obchodě nebyla, tak bych si také stěžoval).

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Filip84

Savier, Tobě je osmdesát! 🙄🤪 Už seš kyselej, jak tady ti dědci! 🤢🤦‍♀️

Jestli Ti to nevyhovuje, nikdo Tě nenutí: dojdi k samoobslužným pokladnám, ale jdi k informacím a asertivně řekni, že chceš být obsloužen, že do toho krámu nebudeš sám tipovat nic. Obslouží Tě, vsaď se!

Mi to třeba vyhovuje. Důvod není ani tak v tom, že by mi vadilo, že mi to natipuje prodavač/ka. Důvod je ten, že nemusím stát ve frontě s „příjemnými“ lidmi, co do tebe vrážej vozejkem, melou hovna, hádaj se s prodavačkou o cenu rohlíku, až musí dojít direktor zavoda a security opicajt, a tak. To u samoobslužný pokladny odpadá: jestli tam tipuju zboží minutu, nebo deset minut, nikdo mne neotravuje.

Sto lidí, sto chutí, už jsme to probírali tady: https://www.od­povedi.cz/otaz­ky/nahradi-v-budoucnu-samoobsluzne-pokladny-prodavace . Pij méně šroubováka, zlepší se Ti paměť! 😅

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Dochy

Asi 😉
Já mám samoobslužné pokladny celkem rád, ale ne až tak aby nebyla možnost volby… Občas, pokud mám větší nákup, jsem unavenější, kupuju větší množství pečiva kde mi nejsou jasné kódy vcelku uvítám klasickou pokladnu…

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
marci1

Samozřejmě. Sníží tak počty svých zaměstnanců.
Na Slovensku se dokonce stroj zeptal, zda nechce přidat spropitné. O novince informoval loni v létě slovenský web Čas. Jedné ze zákaznic se stroj zeptal, zda nechce k výsledné částce přidat i spropitné. Nabídl dokonce několik možností v rozmezí od 15 do 20 procent z celkové ceny nákupu. Lidé jsou však většinou zvyklí, že spropitné dávají konkrétnímu člověku, který jim službu poskytl. Takto ale ohodnotí pouze stroj a peníze připadnou obchodnímu řetězci, což dělat nechtějí.
😮

Zdroj: https://udalos­ti247.cz/spotre­bitel/kdo-v-obchode-pouziva-samoobsluzne-pokladny-musi-zpozornet/

Upravil/a: marci1

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Ametyst

Řetězce milují levnou pracovní sílu, a nejlépe tu, kterou vyhodí z práce. Nechtějí pořádně zaplatit lidi, tak zákazníkům nakecají, že samoobslužná pokladna je rychlejší a výhodnější. Je to blbost, protože tam je tolik zádrhelů a kiksů v softwaru, že zákazník musí stejně požádat obsluhu. Nehledě na nutnost bezpečnostního odkódování mnoha druhů zboží.
Zákazník by měl mít nárok na slevu, když není obsloužen.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
zjentek

Ovšem berme to z té lepší stránky až na nás dopadnou důsledky fialové krize a my zde budeme nuceni nastoupit doplňovat věčně vykoupené zboží, odmění nás 35K na start ani nemrkneme a to se vyplatí!!! 🤷‍♂️🤷‍♂️🤷‍♂️

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kelt

Někdy to využiju, ale ne vždy. Má to výhody i nevýhody. Podle toho si vybírám obchod.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
plebs

Jak se to vezme ale je to rito pro podvodníky nemohu uvést jaké kouzla tam občas někdo provede.
Staří si zvyknou mladí jsou nadšeni možná časem přijdeš do práce robot bude makat a člobrda jenom čučet.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Hlada

Přirovnání je nepatřičné. Je to podobné, jako kdybys v samoobsluze chtěl, aby ti zboží do košíku nanosil prodavač jako v pultové prodejně. Když chceš použít určitý druh prodeje, tak musíš respektovat podmínky. Samoobslužné pokladny nebo ještě lépe mobilní aplikace jsou výhodné, protože není nutné zboží překládat, je čas zkontrolovat si cenu a navíc mobilní aplikace umožňují zajímavé slevy. Já tedy samoobslužné pokladny považuju za zlepšení a kde to jde, tam je používám stejně, jako jdu raději do samoobsluhy než do pultové prodejny.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
Dochy

Tak si dovolím pár poznámek:
„Nikdy nejsou zavřené všechny pokladny " – už jsem zažil že byli, s tím že kdo se necítil, tak "asistence“ pokladní asistentky vypadala tak, že to víceméně namarkovala sama… V jiném obchodě pak pokladní naběhla ke kase až když se tam množili nevrlí zákazníci.

Fronty – v KAuflandu vídám fronty i na bezobslužných pokladnách. A docela velké. Obcházím je s terminálem pro který tam mívají vyhrazené tuším extra 2 pokladny

„Je to podobné, jako kdybys v samoobsluze chtěl, aby ti zboží do košíku nanosil prodavač jako v pultové prodejně“ – pak by ale obchod měl být zřetelně označen jako výhradně bezobslužný. Co pak má asi dělat babička co sotva udrží košík, horko těžko uvidí jestli má v pytlíku 4 housky nebo 5 a u pokladen zjistí, že je tam jen stroj, kterého se bojí a jehož displej nedokáže přečíst ani s brýlema?

„a navíc mobilní aplikace umožňují zajímavé slevy“ – to není záležitost šikovné aplikace, to je jen a pouze marketingové rozhodnutí managorů.

K pokladnám ještě něco: Spousta z těch pokladen (některé jsou chytřejší) neumí namarkovat větší počet jednoho zboží… Takže chci koupit 10× perník a jak debil s každým kouskem musím na čtečku… Někde kde nemají váhu můžu alespoň jedním perníkem zamávat 10×, ale jinde je to opravdu vopruz s tím přehazováním 10 perníků kousek po kousku vždy s prodlevou až váha potvrdí, že namarkované zboží souhlasí…

Nový příspěvek