Avatar uživatele
Opb

Poradíte, jak mám vyřešit problémový vztah s matkou?

Dobrý den. Nevím jak bych začala. Jsem vážně psychicky na dně. Moje vlastní matka mě od 14 let terorizuje, všechno se to na mě podepsalo a přes všechnu snahu se to nelepší. Od 17 let slýchám, že mě vyhodí z baráku až mi bude 18 let. Vím, že to nemůže skrz to, že stále studuji. Dnes mi je 19 let. Poslední dva roky se bojím chodit domu, když sem měla přítele nemohla sem ho k nám vodit, když byla prázdná lednička prosila jsem o peníze abych mohla jít nakoupit. Doprovázely to hádky a pláč. V 16 letech sem se i odstěhovala k tehdejšímu příteli. Na Silvestra tohoto roku jsem byla několik dnů u sestry.. Nebylo co jíst..Jinak mi sestra pomoct nechce. Matka mi Zrušila i můj sirotči důchod. Jsem student a potřebuji peníze, sama mi žádné Neda.snazim se o obnovení jenže nemám z čeho si Okopirovat formuláře natož je poslat.. Když sem brala sirotčí tak jsem si z něj vše hradila i soukromou školu . To mi dalo hodně úsilí a nervu aby mi ho vůbec dala..jenze dnes je situace nejhorší za poslední dobu vůbec. Nemám žádné peníze, není tady ani co jíst prostě nic. Nemám peníze na dopravu do školy už 4 den sem Chyběla.prosila sem ji o peníze,nechce mi dát. Plus mě serve, že proda být a vyhodí mě. Asi před měsícem sem ji vykradla účet, ano stydim se za to strašně, jenže co jsem měla dělat. Prosit ji je zbytečné a nemám nikoho kdo by mi pomohl. Z rodiny se jí boji. V ten den kdy na to došla sme si spolu sedli a přiznala chybu, jenže změna trvala asi dva týdny pak opět na staro a vyhrožuje udáním. Prosím vás poraďte mi. Zítra chci jít na socialku, asi tam budu brečet, ale pomůže mi to?? Na co mám nárok? Vždyť ona mě nemůže vyhodit když stále studuji a to sem měla v plánu jít na další obor. Já tady nejsem dobrovolně doma. Ale nemám kam jít. Prosím poraďte. Bojím se že mi ani školu nezaplatí.

Původnío neotázka
Problémový vztah s matkou

Upravil/a: annas

Zajímavá 1Pro koho je otázka zajímavá? ivzez před 2224 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
ivzez

Opb,
je mi líto, co musíte řešit, ale jestli se chcete dobrat nějaké nápravy
své situace, je potřeba se vyjadřovat pokud možno přesně.

Na sirotčí důchod má nárok nezaopatřené dítě,
pokud se soustavně připravuje na budoucí povolání.

Tzn., že dokud studujete, máte na sirotčí důchod nárok a nikdo
z rodiny Vám jej nemůže „zrušit“. (Oč přesně šlo?)

Dokud jste nebyla zletilá, vyplácela ČSSZ Váš důchod Vaší
matce, od Vašich 18 let by jej měla vyplácet přímo Vám.
Obdobně přídavek na dítě → ten by už ÚP měl vyplácet Vám.

Obnovení sirotčího důchodu:
Zajděte si na OSSZ s příslušnými podklady, žádost vyplňte s úřednicí přímo
na OSSZ a dovolte jí si z originálů podkladů udělat kopie (tento postup má navíc
tu výhodu, že kopie nebudete muset nechat ověřovat).

Před návštěvou OSSZ by bylo dobré si zjistit, ke které úřednici spadáte,
a předem se k ní telefonicky objednat → zároveň jí říct, čeho se schůzka
bude týkat, aby si na Vás mohla udělat dostatek času.

Příprava na budoucí povolání:
Vaše matka k Vám má vyživovací povinnost, dokud nebudete schopna se živit sama, ale není povinna za Vás hradit školné na soukromé škole. Chcete-li
studovat soukromou školu, měla byste se pokusit své matce situaci alespoň
částečně usnadnit a najít si nějakou brigádu na víkendy a prázdniny.

Za vykradení účtu Vás soudit nebudu, chápu, že jste se
asi cítila v bezvýchodné situaci. Nemáte ale nač být hrdá,
situaci jste mohla i měla řešit jinak.

Jste dospělá, k řešení problémů je potřeba přistupovat dospěle.
Promluvte si znovu s matkou a dohodněte si s ní nejaká pravidla.
Navrhněte i jak (čím) byste mohla pomoci (přispět) Vy sama.

Teprve v případě, že byste neuspěla, bych se obrátila na OSPOD.

Vím, že to máte těžké, ale vězte, že je situace těžká i pro Vaši matku.
Přišla o životního partnera, má za své děti zvýšený pocit odpovědnosti,
což ne každý dokáže zvládnout.

Držím Vám palce.

(Dáte nám vědět, jak to dopadne?)

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
kurec

Zavolejte si na linku bezpečí to že je vám 19 let nevadí jsou to experti mám s něma dlouhodobou praxi a fakt to umí snažte se co nejlépe vysvětlit váš problém pokud by jste nevěděla podívejte se co jste to tady napsala tady to můžete kdyžtak citovat.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
orestez

Sděl číslo svého účtu, přestal jsem kouřit, tak bych snad mohl dát trvalý příkaz platby 200 korun. Za číslem účtu bývá lomítko /kód banky. Samotné to nestačí.

Upravil/a: orestez

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
autacek

Popravdě nějak nerozumím tomu, proč studujete soukromou placenou školu, když na to nemáte a jste ze sociálně slabých poměrů, kde chybí i jídlo.

Rovněž představa, že se o Vás bude někdo starat i v plnoletosti je mylná (pokud jsem pochopil, jste již dospělá), nepřipravujete-li se soustavně na budoucí povolání, o status vyživovaného dítěte brzy přijdete.

V ČR jsou instituce řešící hmotnou nouzi a vyplácejí různé dávky, tyto však stačí většinou sotva na přežití. Soukromé studium si v ČR občas nemohou dovolit ani děti jinak spořádaných rodin, tam by to šlo snad ale řešit prospěchovým stipendiem.

Chápu ale že je obtížné celou situaci vyřešit a proto doporučuji obrátit se s žádostí o pomoc na příslušné instituce, kdy dobrým začátkem a nasměrováním by byla linka důvěry.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kryšpín

Má nezdárná matka dostatek financí, neb bojuje s penězi tak, jak češi s kapitalismem a co přítel v 16 ti, jaké má důvody se takto chovat, co taťulda existuje ?

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
orestez

Doufám, že ti to chodí, banka zatím nic nevrátila.

před 2100 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
orestez

Toto pokolení bude ctít opuštěná zvířátka, ježečky, opuštěná koťátka a pejsky, nebo bité pejsky a mrzačená koťatka a sirotčí myšky. Ale nepochopí lidskou prosbu o pomoc. Seběhnou se u zakašlání psa, posílají peníze, snad pohnuti osudem neznámého malého psíka a kotěte. Po obědě s vepřovým masem, kdy snědli své kamarády, lákají nad smutným osudem zvířátek. Ovšem, toto pokolení nosí k veterinářům svlékající pavouky. Čím by pro takové znamenal brekot dítěte, prosba o řešení, pomoc člověka? Jen to tvrdé odmítnutí silných lidí hladící své, řka „vidíte tohle? Člověkem, a lepším člověkem chce být, a kdo z nás za to může?“

před 2215 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Opb

@Kryšpín

Taťulda neexistuje… To jste se mohl dočíst navrchu.

před 2223 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Opb

@autacek

Nejsme rodina sociálně slabá.. Soukromá škola nebyla problémem kdy jsem brala sirotčí důchod a platila si ji. Dnes nepobírám,obnovuji ho. Matka má financí dost. Nevím co víc Vám na to napsat. Snad jen díky za názor.

před 2223 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
orestez

Co je prosím tebe potupující? Mám tady napsat jaká byla moje matka, jak trápila svoji dceru? Jak se to řešilo před soudem? Jak si máti mohla myslet, že jí to bude odpuštěno? Pevně doufám, že jsem zdědil většinu vloh ze strany otce, který uměl všechno. Ano, jenže po ní mi zůstaly po celý život v hlavě výčitky. Každý den jsou. Ale přeci jenom, po smrti taťky přišlo jakési usmíření matky se mnou. Když jsem spadl do rybníčku na 28.říjnu, to bývalo pár desítek metrů od garáží sanitek a ležel v nemocnici. Ona mi pomohla zastavit se v čase a znehodnotit mou osobnost. Takže jsem byl ušetřen vyšších ambicí, protože „toho blbečka bych nejraději zabila a měl se utopit“. Měl se utopit ten blbeček a já bych měla klid. To řekla před taťkem. Tak jaké jsem dostal do života vlohy, a jaké sklony? Mám trochu empatie, trochu svatého ducha, když při čtení podobných zpráv sevřu pěst a půjdu pomoct, nebo plakat, že takhle to dál nejde?
Teď tě opět čtu a říkám si. Tys měla mít kamarádku, která by s tebou na tu sociálku došla a pomohla ti jen svou přítomností. Tak se to dělá. Co je na světě nejhorší mezi lidmi, je stydět se za matku. Tak poděkuj, že nejsi sama. Já, ač lenoch, pecivál, čtenář, unavený dělník čekající na důchod od roku 1989, jasně, toužím po lepším životě, byl jsem zdrojem lidských zdrojů a otloukánkem. I když teď nemám nic, ani jistotu v ničem, tak si nedovedu představit nepochopit něco takového, v čem žiješ ty. A přitom se ještě snažíš studovat.
V prvé řadě se divím, že zde existuje nebo žije někdo, kdo se cítí být na této stránce víc než „než ty“, má tu osobní sílu opravovat chyby jako v diktátě v 09:12?
Za druhé, že mnozí chtějí zabít šneka, ale dělají to tak, že svou letní obuví řídí svoje kroky tak, aby se jí lidsky vyhnuli a tím zachránili.. Jediná odbornice pro vás zde, holčino je Ivzez
A já. Souhlasím s tím, co jsem napsal. Jestli ty ano, jestli souhlasíš, budu posílat příspěvky na tvůj účet, ne na cizí. U vás doma není důležitý problém, protože tam nikdy nebyl. Vy jste děcka žily v tom světě, který vám rodiče ukázali. Můj svět je jinýš. Nedokázal bych při těžké práci navíc studovat. Mě práce trápí a je zdrojem složenek a úmrtí, daní do prdele.. Oni to vědí. Vždy, když přijde třeba přeplatek, tak stát se to dozví ale ZÁKONITĚ vymyslí nedoplatek a ten zaplaťte do 15 dnů. Nemusel jsem kdysi spolupracovat na výstavbě Renocar, ale já tam pracoval,. Já jsem majetkem výsledku růstu firem, nebo banky ČS. Štěkání psů v Komíně, to jsem stavěl já. Už jsem mašinou, strojem nebo výplatním číslem, aby dokázalo pracující zvíře vzít rohy na ramena a vypadnout fuč? Stroj na vodorovné plochy, stavění. Mezi námi žijí trápiči zvířat, sadisti, děti. A já jsem měl možnost poznat vás jací jste. Vlivem výuky MAMINKY jsem mimozemšťan. A vlastně firmy, jako třeba 2POLÁŘ SRO z dědiny, využívají svoje okolní potulné maso názvem co našli, oni jsou lidé? .

před 2223 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Opb

@ivzez
Dobrý večer, dekuji za odpověd. Pobírám sirotčí důchod z Rakouska, muj otec byl Rakušan. Už je to dávno co umřel, moji matku to nijak neovlivnilo,takže důvodem pro takové chování z její strany to není. V Rakousku se žádá do 18 let o sirotčí a pak se žádost obnovuje nad 18 let. Jenže matka papíry neřešila, připravila mě o něj. Nějakou dobu sem o tom nevěděla,protože mě vyplácela z mých úspor. Jenže ted když to vím jak se věci mají snažím se to řešit. Plus tam vznikl dluh z přeplatku, který si žádali cca. půl roku zpět. Nezaplatila ho. Ted v tuto dobu sirotčí nepobírám. Poslala jsem nějaké papíry na znovuobnovení a vrácení zpětně a vyrozumění k dluhu, jenže to bylo z mých posledních pěněz. Ted si půjčuji od kamaradů, abych to mohla řešit.Nemám ani z čeho poslat dopis.Matka mi nechce ani dát papíry k tomu příslušné např.Úmrtní list otce apod. Přijde mi, že nechce abych vůbec něco pobírala. Soukromou školu jsem si hradila sama v době kdy jsem sirotčí ještě měla a celkově se šatila, živila apod. O OSPOD jsem jí říkala nejednou, jestli se to doma nezmění, že mi nic jiné nezbude. Sem pořád ve stresu, doma dobrovolně nejsem , jak si ona asi myslí. V minulosti jsme byli i u rodinného psych. , tam jsem jí řekla co mě trápí apod.Nezměnilo se. Jsem slušná, dělám domácí práce. S rodinou mam dobré vztahy jen s matkou ne. Už je to tak od dětství. Moji sestru vyhodila z domu ,když neudělala maturitu. Ta nenávist není jen vůči mě. Ale nechce mi pomoct, můžu u nich přespat, toď vše. Jinak matka píše sms sestře a pak je na nervy i ona ,když to tak řeknu. Nechci ji tím ublížit,ale já takto dál žít taky nemůžu. Jen ,abych mohla navštěvovat školu jsem si musela půjčit na dopravu od kamaráda. Prosím Vás můžete mi popsat jak to chodí na OSPOD, když tam dojdu a svěřím se. Děkuji

před 2223 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Napíšu Vám do pošty. Teď už jsme v kontaktu, takže mi budete moci odpovídat tam. (Vaše záležitost se mi zdá pro veřejné řešení dost citlivá.)

před 2223 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
Opb

@kurec
po telefonu je to pro mě ještě horší. A jak můžou pomoct? Dají jen radu a nebo pomůžou? Já bych radši zašla na socialku. Stydím se.. Ne za sebe, ale za matku že o tom musím mluvit cizím je pro mě postupující. Pomůže mi socialka?

před 2224 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek