Avatar uživatele
anonym

Podepsal jsem za stejné období dvakrát

Dobrý den před dvěma lety sem nastoupil do zaměstnání -A- kde za mě dělali daně letos v lednu 3.1.2011 sem šel na DPP k zaměstnavateli -B- tato dohoda trvala do 31.1.2011 tam mi dali podepsat znovu růžový papír od 1.2.2011 u za­městnavatela -A- už nepracuji ale u zaměstnavatele -B- jsem na HPČ účetní přišla s tím že sem to podepsal a že je to průser takže ten papír nepošle, tím pádem to bude jako bych v tomto roce nepodepsal daně a že se to vynuluje a finanční úřad nic nepozná ale mě se to nějak nelíbí můžete mi prosím poradit? Případně co mám udělat než bude nějaký malér? a jak velký malér by to byl? děkuji.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 0 před 4815 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
jahudka_vlm

Rozhodně se poradit na sociální správě či finančním úřadě a nevěřit účtní. Vím o čem mluvím!

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
standa

žádný průšvih se nekoná 🙂

  1. Zaměstnavatele B (což je váš nyní poslední zaměstnavatel) požádejte o provedení zúčtování daní za rok 2010
  • formálně jste tuto žádost měl zaměstnavateli podat do 15.2.2011, ale věřím, že vám účetní výjde vstříc a umožní vám ještě dodatečně, abyste do ´růžového´ prohlášení do části III. napsal, že žádáte o toto ´roční zúčtování záloh na daň´
  • zaměstnavateli však musíte doložit potvrzení o svých příjmech za rok 2010 od zaměstnavatele A
  1. pokud vám zaměstnavatel B vstříc nevýjde, tak to taky nevadí, protože si pak budete muset daňové přiznání podat sám…, opět budete potřebovat výše zmiňované potvrzení o příjmu od zaměstnavatele A.

Btw. ten letošní lednový příjem na DPP u zaměstnavatele B, nemá s vaším daňovým přiznámím za rok 2010 nic společného.

Pokud Vám účetní od zaměstnavatele A nechce vystavit potvrzení o příjmech za rok 2010, tak se taky nic neděje, proto v takovém případě vám tento zaměstnavatel A bude muset udělat zúčtování on.

Závěr:

  1. zaměstnavatel A Vám předá potvrzení o příjmech za rok 2010 → a roční zúčtování vám provede buď nový zaměstnavatel B, nebo si daňové přižnání podáte sám

nebo

  1. zaměstnavatel A vám roční zúčtování provede na základě vámi uvedené žádosti do růžového prohlášení, které jste si nejspíš vůbec nevšimnul

Doplňuji:
Omlouvám se za mystifikaci, Jambalaya má pravdu, že zaměstnavatele B nemůžete žádat o roční zúčtování za rok 2010, protože se nejedná o zaměstnavatele, u kterého jste v roce 2010 pracoval
(§ 38ch, odst. 1 zákona o daních z příjmu)

Zdroj: http://busines­s.center.cz/bu­siness/pravo/za­kony/dprij/cas­t4.aspx#par38ch

Upravil/a: standa

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Jambalaya

Abych řekla pravdu, tak vašemu popisu moc nerozumím. Vypadá to, že jste podepsal prohlášení poplatníka na 2011 ještě u zaměstnavatele A a u nového zaměstnavatele B od února. Pak je to podle mne v pořádku, pokud jste u zaměstnavatele A v lednu skončil. Žádný problém nevidím, ale možná, že to z vašeho popisu chápu špatně. Nepodepsáním prohlášení u nového zaměstnavatele za rok 2011 se připravíte o měsíční slevu na dani za celý rok a budete muset podat za rok 2011 daňové přiznání, abyste ji dostal zpět.
Nerozumím líčení čím se co a kde vyrovná a rovněž sděluji, že z hlediska daní zaměstnanců se nikam žádný papír neposílá, vše zůstává u zaměstnavatele.

To Standa: Zaměstnavatel B nemůže provést roční zúčtování, není to poslední zaměstnavatel 2010.

To anonym: Podepsal-li jste prohlášení na DPP u zaměstnavatele B již v lednu, požádejte účetní ať opraví mzdu za leden, doplatí rozdíl finančnímu úřadu, růžový papír vyhoďte a podepište nový od února. Jestli vám účetní dala podepsat prohlášení při DPP, aniž se zeptala, zda ho nemáte podepsané jinde, pak je úplně blbá a vy trvejte na podpisu na rok 2011, ať si s tím nějak poradí.

To Jahůdka a ReHu: Jděte se svejma radama do kopru a věnujte se tématům o kterých něco víte. Skoro se divím, že jste pisatelovi nenavrhli, aby se šel zeptat na hlavní nádraží!!!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
ReHu

Já bych se také poradila na OSSZ a FÚ, účetní moc nevěřila. Někdy mají snahu si práci zjednodušovat a ulehčovat, neb riziko nenesou.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek