Avatar uživatele
jenbo

Mohu jakožto provozovatel restauračního zařízení odmítnout obsloužit problémového hosta ?

Ptám se za známého, mohu jakožto provozovatel restauračního zařízení odmítnout obsloužit problémového hosta, se kterým jsem měl v minulosti problémy. Problém spočívá, že když se opije je vulgární na obsluhu i hosty. Tento host obeslal stížnostmi veškeré instituce které zná ( PČR, Městský úřad…). Jeho obsluhu jsem zakázal samozřejmě i zaměstnancům. Porušuji tímto nějaký zákon a v případě, že ano, který., popř. co mi může za mé chvání hrozit.

Uzamčená otázka

ohodnoťte nejlepší odpověď symbolem palce

Zajímavá 3Pro koho je otázka zajímavá? flodur, Damiana, SeptikB před 4469 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Johny_r

Nejsem právník, takže mou odpověď neberte jako závaznou, ale z logiky věci nechápu proč byste nemohl. Vy jste soukromý podnikatel a je jen Vaše rozhodnutí, komu poskytnete své služby. Ze zákona podle mne nikdo nemá právo na to být obsloužen ve Vaší restauraci. Klidně můžete hospodu zavřít a nikdo si nemůže stěžovat, že máte zavřeno.
Samozřejmě pokud byste dotyčného odmítl obsloužit z rasových nebo jiných diskriminujících důvodů, už bych si tak jist nebyl (to ovšem neznamená, že nemůžete odmítnout obsloužit příslušníka nějaké menšiny, protože se opije a obtěžuje okolí).

Toť můj názor.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
Damiana

Copak u vás není jiná restaurace, že tohoto nechtěného štamgasta máte pořád na krku vy? Asi ne, že? Ale pobavilo mne, že kvůli návštěvě hostince dovede být někdo tak zodpovědný – co se týká legislavity! Je obdivuhodné co jeden udělá pro plný půllitr!
Podle mne také jen straší a vyhrožuje a už vidím, jak se domáhá vstupu do hospůdky za asistence Policie ČR. To buďte naprosto klidný! Chlapíka můžete podle mne jedině znemožnit nebo ho pořádně opít a tu Policii na něho pak zavolat sám – pokud ztropí nějaká alotria nebo něco zničí, jednejte stejně jako některé obchody, které vyvěsily seznam zlodějů. Jste soukromý podnikatel a po právu chráníte své hosty a majetek. Stejně jako je někam zakázán vstup se psy, cedulka na dveřích s Jardou Vopičkou by také mohla být řešením.

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
mojitek

Tím že problémového hosta neobsloužíte nebo Váš znamý neporušíte žádný zákon-toho se nebojte.Hosté v restauraci mají právo nebýt neobtěžováni od uslintaného agresivního opilce.Vykázat takového člověka je dokonce povinnost provozovatele nebo obsluhy.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Výletník8

Především bych odlišil, zda máte právo mu odmítnout prodat alkoholické nápoje, nebo mu odepřít jakoukoli obsluhu. Neprodání alkoholického nápoje vždy uhájíte odkazem na § 12 zákona 379/2005 Sb. Pokud se chová obtěžujícím způsobem, smrdí a podobně, máte z více důvodů právo ho do provozovny nepustit. Z odmítnutí prodat polévku nebo minerálku, pokud se ještě chová slušně, problémy už můžete mít, třeba podle § 24 odst. (7) písm. b) zákona 634/1992 Sb, kde je horní hranice pokuty tři milióny. Reálně Vám může hrozit pokuta nejvýše v tisících korun, kterou za notorického opilce téměř jistě nedostanete, ale za tahání s úřady nestojí. Pokud máte obavy z nezaplacení, můžete mu objednané vydat přímo proti platbě, jak se to dělá v samoobslužných bufetech.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce

U otázky nebylo diskutováno.

Nový příspěvek