Avatar uživatele
led

Majú pravdu? „Vlaky jezdí na červenou, bourají. Zrušte vládní slevy, investujte do bezpečí“

„Vlaky jezdí na červenou, bourají. Zrušte vládní slevy, investujte do bezpečí“ https://nazory­.aktualne.cz/ko­mentare/vlaky-jezdi-na-cervenou-bouraji-zruste-vladni-slevy/r~99d66dc­63f4f11e9ad610cc47ab5f12­2/
Myslíte, že majú pravdu, že za nehody na železnici sú zodpovedné „vládní slevy“? viď titulok „Vlaky jezdí na červenou, bourají.“ Ak vlaky jazdia na červenú, miesto na modrú, nie je to hrubé porušenie predpisov a bezpečnosti cestujúcich zo strany zamestnancov železnice? Ak sa povolí jazda vlakov na železničnom zvršku, ktorý nie je spôsobilý pre prevádzku vlakov nie je to hrubé porušenie bezpečnosti prepravovaných cestujúcich? Kto zodpovedá za bezpečnú prevádzku železníc,nie sú to v prvom rade zamestnanci železníc v riadiacích funkciách?
Podľa médií asi nie. Zodpovední sú tí školáci, dôchodci a invalidi, ktorí cestujú na „vládní slevy“.

PS.
Nebojte sa, aj na Slovensku sú tlčhubovia, ktorí sľubujú, že v prípade ich výhry vo voľbách zrušia všetky sociálne vládné zľavy v zmysle, „ak nemáš na cestovanie necestuj!“ Pripomína mi to známy citát: „Ak nemajú na chlieb, nech jedia koláče“ neprávom prisudzovaný Márii Antoinette.

dodatok k doterajším odpovediam: zjavne ste mnohí nepochopili otázku. Výkonní pracovníci železníc sú až na konci „potravinového reťazca“ ale pritom sú najviac naháňaní a kritizovaní. Skúste si pozrieť organizáciu železníc, koľko ľudí ovplyvňuje činnosť výkonných pracovníkov železníc. Podľa mňa hlavnú zodpovednosť za nedostaok náhradných dielov a nedostatočnú údržbu, za zmätky v organizácii dopravy a nehody sú zodpovední prevažne vrcholoví riadiaci „pracovníci“ železníc a politici, ktorí sa snažia uprednostniť svoje záujmy…

Upravil/a: led

Zajímavá 7Pro koho je otázka zajímavá? annas, dudu, vagra, GM, Drap, Kepler, aliendrone před 1870 dny Sledovat Nahlásit



Nejlepší odpověď
Avatar uživatele
Kepler

Netuším, jak by mohly vládní slevy souviset s bezpečností na železnicích. Za bolševika byly vlaky mezi Košicemi a Prahou neustále přeplněné a tolik se nebouralo. Myslím, že i technické zabezpečení tratí a kvalita kolejového svršku má stoupající úroveň. Hlavní roli hraje lidský faktor. Proč se situace zhoršuje? Nedostatečná kvalifikace mašinfírů a celý systém péče o odbornou způsobilost. Mám takový dojem, že vlaky snad řídí bývalí tramvajáci. A co psychotesty? Pomáhej nám pánbůh, až budovou letadla obsluhovat piloti práškovacích letadel.

0 Nominace Nahlásit

Další odpovědi
Avatar uživatele
annas

Dnes ráno, tj. 6. 3. 2019 jako obvykle jsem se dívala na Studio 6. Hostem byl expert z ČVUT na železniční přepravu, který odpovídal na otázky, např. v čem vidí příčinu nehod, které se odehrály v posledních 14 dnech.

Bohužel, potvrdil, že velkou vinu má strojvůdce. Připustil, že je jich nedostatek, ti starší odešli, vedení ČD jako by zapomnělo na jejich věk, tedy že odejdou do důchodu, a v 90. letech strojvůdce nepřibíralo.Takže často je to u dotyčných i o přetíženost. Není to omluva,

Dnes jsou strojvůdci jen „řidiči“, chybí jim historie, láska k železnici, v případě nutnosti střídají tratě, takže je nemají „v malíčku“ .

Reagoval, že žádný bodový systém u strojvůdců situaci nezlepší. Jedině zlepšení – nejnovější zabezpečení jako je např,. v Rakousku.

Připustil, že všude nejsou automatická zabezpečovací zařízení v rámci evropského nadstandardu. Toto zařízení nepustí vlak tam, kam nemá – třeba když svítí červená. Ael i starší vagony na regionálních tratích jsou bezpečné.

Moderníější zabezpečení někde jsou, stále se zavádějí, ale opozdila se jejich výroba. U nás zpravidla všechno dlouho trvá.

Třeba v Brně a na nádraží Praha-Smíchov probíhají rekonstrukce. Proto je automatizace vypnuta , takže navigace je ruční, jednotlivá. V Brně došlo k chybné komunikaci mezi strojvůdcem a navigátorem. .

--
Vlaková neštěstí. Jde o souhru různých příčin, mezi něž určitě nepatří slevy. Ani disktující v rozhovoru v TV to nikoho nenapadlo.

Je pravda, že vlaky jsou plnější, ale právě kvůli obsazenosti je přece třeba, aby jízda byla bezpečnější. Dalo se čekat, že velké slevy pro důchodce se stanou předmětem kritiky. Viník se hledá na špatném místě.
Někdy může selhat i technika …

Upravil/a: annas

0 Nominace Nahlásit


Avatar uživatele
Drap

Slevy nejsou za to zodpovědné. Za všemi nehodami v poslední době to bylo vždy selhání lidského faktoru. A bohužel, doposud žádné peníze by nám nezaručily, aby dráhy mohli jezdit bez drážního personálu na všech stupních.

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
aliendrone

Staré přísloví říká: „Jaký pán, takový krám!“ Je komické, když Ťok chce zavádět trestné bodíky pro mašinfíry poté co především ZA JEHO ministrování k tomuto šlendriánu došlo. Ve slušném systému by odstoupil sám, kdyby ne, byl by „odstoupen“ předsedou vlády, ale co chtít od dem(ent)okraci­e, že?

Tyhle řečičky o „investicích tam a NE TAM“ není nic jiného, než průvodní kvikot prasátek deroucích se k finančímu korýtku našich daní, nic víc, nic méně. :)

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
dudu

Při čtení některých zde vyvěšených vyjádření se mně chce zvracet a to hned ze dvou důvodů. Jednak kvůli lidské omezenosti, ale hlavně kvůli až bezuzdným projevům rasizmu a fašismu. Nic nemění ani fakt, že jsou výplodem osvícence, který údajně maká od rána do večera a levou zadní ještě stíhá zde po celý den šířit svoje moudra. Přitom však nevidí nebo neví, že:

  • i v nejlidnatějších metropolích jezdí často přecpané vlaky přesně a bezpečně
  • ve většině českých vlakových nádraží byla zrušena pozice výpravčího, takže do

    doby automatizace je odpovědnost pouze na strojvůdcích

  • mladá generace často nahrazuje strojvůdce pouze do počtu, ale ne již co do

    odpovědnosti a hrdosti na práci u modré armády

  • pro řadu zpovykaných duchen levné spoje nahradily rizikové řízení auta při

    cestách za vnoučaty, nákupy a k odborným lékařům

  • většina z těch vrtošivých starounů má za sebou genesi za kterou si i od špatně

    vychovaných výlupků zaslouží poklonu a úctu.

Zcela na pováženou je pak všeobjímající rada „Když na to nemáš, tak necestuj“. Odtud je už blízko k doporučení „nejez a kliď se z cesty“!

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
autacek

Ale jistě že s tím slevy mohou souviset. Spoje nestíhají, kapacita a vytížení některých tratí je na maximu. Každé zpoždění či problém vyvolá řeťezovou reakci, narůstá stres drážního personálu, včetně strojvůdců, atd. Ale hlavně že si vozíte zadek zadarmo, že?

A ano, když nemáš na cestování, necestuj. Nevím proč by ti to měli platit ostatní a makat od nevidim do nevidim někde ve fabrice na tvé požitky a důchodcovské vrtochy.

Upravil/a: autacek

0 Nominace Nahlásit

Avatar uživatele
Kryšpín

Fíra možná dostane 12 bodů, dvakrát projede na červenou a je na dlažbě, poté nehody budou klesat jako na silnici / teda mimo feťáků a mroncáků /, možná by bodlo vybavit sedačky arbajky.

0 Nominace Nahlásit


Diskuze k otázce
Avatar uživatele
led

autacek
mnohí dôchodcovia necestujú pre zábavu, ale napríklad k lekárovi

před 1870 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
autacek

Já taky cestuji k lékaři, makat budu dle prognóz do 75 a na důchod potom si mám dnes šetřit.

před 1870 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
led

Kepler, staré porekadlo hovori: „Ryba smrdí od hlavy.“

před 1871 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

Obvšem tady tou hlavou bude vedení ČSD, nikoliv vláda.

před 1871 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
aliendrone

Přičemž ČD (nikoliv ČSD) patří státu, tedy vláda je nejvyšší autoritou, tudíž bych s tím smrádkem od hlavy souhlasil. :)

před 1871 dny Odpovědět Nahlásit
Avatar uživatele
ivzez

ČD má své vedení → to rozhoduje o tom, koho přijme do zaměstnání, to odpovídá za proškolení zaměstnanců, …

před 1870 dny Odpovědět Nahlásit
Nový příspěvek